Hanspige skriver:
Alene fra den sidste uge på dette websted. Jeg har skåret i billederne, så man ikke kan se afsender og tråd.
Altså den med svømmehallen stiller jo bare det samme spørgsmål som dig - med modsat fortegn - tror du, det vil hjælpe på børns kropsforskrækkethed, hvis de ser flere mennesker uden tøj på? Og så kan du jo svare nej, mens jeg fx svarer ja.
Og det med, at man skal gøre hvad man føler for i sin familie og ikke lytte til andre… det er vel også meget rimeligt. Jeg synes nøgenhed er super og naturligt, og jeg synes det er rigtig ærgerligt at man seksualiserer børn (for hvad skulle der ellers være i det der nøgenhed, der kan være stødende, hvis det ikke er noget seksuelt? Det er et oprigtigt spørgsmål), der bare gerne vil hygge sig og bade… men hey - du er tydeligvis ikke enig, og det er helt fint. Dine børn har så evt badetøj på lidt oftere end mine.
Jeg vil allerhelst lære mine børn, at det jo bare er en krop - det er bare nogle bryster, lidt deller, en bagdel osv. Og her kan jeg så starte med mig selv og være afslappet om min egen nøgenhed. Men jeg er med på, at andre kan have det anderledes. Derfor synes jeg heller ikke, nogen skal tvinges til at gå i fælles omklædningsrum med begge køn i svømmehallen, eller at du absolut skal vise dig nøgen for dine børn. Omvendt er du vel ok med, at jeg kan synes det er fint at være nøgen blandt begge køn? Eller hvad?
Jeg tænker bare: You do you - og den går vel forhåbentlig begge veje.
Anmeld