Anonym skriver:
Jeg er gravid med mit og min kærestes første barn og efterhånden halvvejs. For nyligt fik jeg at vide, at det frarådes at amme, når man tager den slags medicin jeg tager.
Jeg prøver Virkelig at se alle de fordele, der kommer til at være ved at vi kan deles om opgaven herhjemme. Men jeg synes samtidig det er svært at skulle ‘stille om mentalt’ ift de forestillinger jeg har gjort mig om at amme. Det er det jeg har set for mig og glædet mig til.
Der er også en del selvbebrejdelse og skam over, at det jo i sidste ende er pga medicin jeg vælger at tage, at det ikke kommer til at kunne lade sig gøre. Det er medicin pga min opmærksomhedsforstyrrelse, som jeg tænker er vigtig ift at være ‘stabil’ og have det bedst muligt, som nybagt mor.
Er der andre, der enten allerede på forhånd eller tidligt i forløbet måtte ‘stille om’ og har gode råd til hvordan jeg bedst er i det…?
P.S. Det er et ret følsomt emne for mig, så far med lempe 
Nu får jeg også medicin mod adhd. Gjorde jeg dog ikke første og anden gang jeg var gravid og ammede, da jeg ikke anede at jeg havde adhd.
Jeg kæmpede dog en brag kamp begge gange og amningen kunne bare ikke komme op at køre.. derfor blev de begge hurtigt flaskebørn.
denne gang vælger jeg det fra på forhånd. Jeg vil ikke igennem det nederlag igen + jeg tager medicin nu, da jeg faldt i søvn uden. Altså, på arbejdet, i bilen, i biografen.. alle steder. Det var grunden til jeg valgte at afprøve medicin, da jeg ikke rigtig har haft problemer som ville gøre jeg ikke kunne undvære den i forhold til min mor rolle og opmærksomhed omkring det. Men derfor kan din grad jo godt være værre når du vurderer du ikke kan undvære den. Og så er det meget bedre du tager den og finder de glæder der er i flasken. Her er min positiv liste og forslag:
1. Flasken var kun et måltid jeg og far gav - indtil jeg var klar til andet.
2. Du kan se baby i øjenene i det omfang baby vil, mens baby får mad. Det giver sådan en god kontakt, som jeg ikke følte på samme måde, da babys ansigt var mast mod mit bryst.
3. Far kan hjælpe.
4. Ofte sover de hurtigere igennem og er mætte længere tid, samt du kan bedre holde øje med hvor meget mad de får og du skal ikke frygte at spise noget de kan få ondt i maven af.
5. Du er ikke en dårligere mor fordi du ikke ammer. Moderskabet sidder ikke i brysterne og du kan få en kærlig og tæt tilknytning alligevel. Mine børn er de kærligste og mest omsorgsfulde selvom de er flaskebørn. De siger dagligt ting som: “du er verdens bedste mor, jeg elsker dig over alt på jorden, jeg kunne ikke ønske mig bedre end dig” og har altid brug for kys og kram.
Jeg siger ikke at ovenstående er for ikke at amme og det er bedre end at amme eller at man ikke kan opnå det samme med amning. Jeg siger bare, at når man enten ikke kan, pga medicin eller ved mig fordi det var fysisk umuligt, fordi mælken forsvandt og ikke kunne kæmpes tilbage - så må man finde andre glæder og positive ting ved det man så kan i stedet
og mange siger: “flaskebørn bliver tit syge” - alle jeg kender som er flaske/ammebørn, har kun vist det modsatte her. Måske er det tilfældigt, men det passer på hver og en 
Men jeg ved hvor hårdt det er trods alle positiv lister man kan lave. Valget (uanset om det er valgfrit eller tvunget) er bare hårdt. Men man kommer hurtigt over det, når man så sidder med baby og han/hun alligevel er velskabt og trives trods alt.