Vi er ikk kærester men alligevel…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.119 visninger
24 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2024

Anonym trådstarter

… vil jeg have ham for mig selv. 

jeg ønsker ikke et forhold med ham eller med nogen generelt. Han ønsker heller ikke forhold. 
Han siger at han kun vil mig og så længe vi har aftale om at det kun er os to så laver han intet som helst med andre. 

alligevel er der et eller andet i mig der frygter han snapper eller sms’er med andre i seksuel forstand. I bund og grund kan jeg jo være ligeglad. Hvorfor er jeg så ikk bare det? 

der kan gå 2-3 dage mellem vi snakker sammen når jeg har min søn hvilket er helt fint. Det generer mig ikk det mindste. 

det irriterer mig at jeg ikk bare kan være ligeglad når vi netop ikke er kærester. Helt rationelt får han jo ikke engang noget ud af at lyve for mig. 

hvordan slipper man den der besidderiske tanke i mangel af bedre ord? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2024

Kontrast

Jeg tror, at jeg ville prøve at undersøge, hvad den kommer (altså den besidderiske tanke). Ind imellem kan man jo godt få følelser for dem, man går i seng med, også selvom man ikke ønsker et forhold. Det kan også have noget at gøre med, at du er glad for jeres arrangement, og tænker at det vil ophøre, hvis han finder en kvinde, han ser som kæreste potentiale. Jeg har selv lige været i en situation, hvor jeg gerne ville have et lignende arrangement, men hvor manden ikke var interesseret, og det kan godt ærgre en. I din situation ville det bedste nok være at prøve at stole på ham, som du skriver, han har ikke lovet dig noget og opnår ingenting ved at lyve. Nå ja men så for resten insister på at bruge kondom, hvis du har en fornemmelse af, at han alligevel ser flere kvinder.

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg tror, at jeg ville prøve at undersøge, hvad den kommer (altså den besidderiske tanke). Ind imellem kan man jo godt få følelser for dem, man går i seng med, også selvom man ikke ønsker et forhold. Det kan også have noget at gøre med, at du er glad for jeres arrangement, og tænker at det vil ophøre, hvis han finder en kvinde, han ser som kæreste potentiale. Jeg har selv lige været i en situation, hvor jeg gerne ville have et lignende arrangement, men hvor manden ikke var interesseret, og det kan godt ærgre en. I din situation ville det bedste nok være at prøve at stole på ham, som du skriver, han har ikke lovet dig noget og opnår ingenting ved at lyve. Nå ja men så for resten insister på at bruge kondom, hvis du har en fornemmelse af, at han alligevel ser flere kvinder.

Følelser har jeg ikke for ham. Synes han er sød og rar og vi hygger os og har det sjovt når vi ses. Men jeg får ikke sommerfugle i maven når jeg tænker på ham osv. 

Kan jo kun gå udfra hvad han har fortalt og det er at han heller ikke søger forhold lige pt. 

Næh eller jo han har lovet mig at han ikke har noget med nogen andre så længe vi er sammen og har sagt at han afviser kvinder hvis de lægger op til noget. 
jeg har sagt at hvis han er sammen med andre skal han bare sige det så jeg har mulighed for at beskytte mig. (Jeg er ikke god til kondom. Har prøvet både med og uden latex og får mega allergisk reaktion hver gang) 

jeg stoler nu på at han ikke ser andre. Det er mere den der cyper del om han skriver eller snapper seksuelt og flirtende med andre jeg ikke kan slippe. Og det er det der er så dumt for det tager jo egentlig ikke mig. 

tror måske det handler om min egen usikkerhed. Det der med at være bange for at jeg ikke er god nok så han har noget andet ved siden sf også. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Christian Darcy

Profilbillede for Christian Darcy

Måske er det netop fordi I begge to åbent deler at der ikke er mere i jeres forhold end der er pt. at du (og måske også han) egentlig er klar over at det ikke er endestationen for nogen af jer.

Og han kan måske godt kigge sig omkring og være åben for en anden - uden at det betyder at han lyver for dig. Samtidig ved I begge at I (sandsynligvis, mit gæt) en dag vil skille veje. Det giver måske næring til tanken om at han måske kigger eller skriver lidt med andre.

Da jeres forhold virker ret afklaret tænker jeg at det nemmeste vil være at spørge ham ligeud. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym trådstarter

Christian Darcy skriver:

Måske er det netop fordi I begge to åbent deler at der ikke er mere i jeres forhold end der er pt. at du (og måske også han) egentlig er klar over at det ikke er endestationen for nogen af jer.

Og han kan måske godt kigge sig omkring og være åben for en anden - uden at det betyder at han lyver for dig. Samtidig ved I begge at I (sandsynligvis, mit gæt) en dag vil skille veje. Det giver måske næring til tanken om at han måske kigger eller skriver lidt med andre.

Da jeres forhold virker ret afklaret tænker jeg at det nemmeste vil være at spørge ham ligeud. 

Det kan der måske være noget om. 

har allerede snakket om det og han siger og lover mig at han intet har med andre og at han afviser alle der lægger op til noget. 

bare irriterende at jeg ikk bare kan være ligeglad når det faktisk ikke vedkommer mig. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Christian Darcy

Anonym skriver:

Det kan der måske være noget om. 

har allerede snakket om det og han siger og lover mig at han intet har med andre og at han afviser alle der lægger op til noget. 

bare irriterende at jeg ikk bare kan være ligeglad når det faktisk ikke vedkommer mig. 

Du kunne måske spørge om han skriver med andre, er på datingplatforme osv. bare for at få lidt ekstra ro (hvis du ikke synes det er for anmasende)

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym trådstarter

Christian Darcy skriver:

Du kunne måske spørge om han skriver med andre, er på datingplatforme osv. bare for at få lidt ekstra ro (hvis du ikke synes det er for anmasende)

Som jeg siger. Så er det noget vi allerede har snakket om. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Christian Darcy

Anonym skriver:

Som jeg siger. Så er det noget vi allerede har snakket om. 

Så må du nok bare fokusere på at han har været ærlig og åben til nu og ikke har noget motiv til ikke at blive ved med at være det.

Håber du kommer overens med det på en god måde

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym

Så du har ingen følelser for ham, du vil ikke være i et forhold med ham (hvad det så end indebærer for dig), han må ikke skrive med andre, du bliver jaloux og mistroisk. Kan godt forstå du er forvirret. 

Har du altid haft det sådan med mænd du har set, eller kun med ham. 

Spørg dig selv hvordan du definerer et forhold, for i mine ører lyder det som et forhold I har. Et forhold kan jo leves på mange måder - det behøver ikke være med målsætning om bryllup, flytte sammen og fællesøkonomi. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Så du har ingen følelser for ham, du vil ikke være i et forhold med ham (hvad det så end indebærer for dig), han må ikke skrive med andre, du bliver jaloux og mistroisk. Kan godt forstå du er forvirret. 

Har du altid haft det sådan med mænd du har set, eller kun med ham. 

Spørg dig selv hvordan du definerer et forhold, for i mine ører lyder det som et forhold I har. Et forhold kan jo leves på mange måder - det behøver ikke være med målsætning om bryllup, flytte sammen og fællesøkonomi. 

Haha var ikke kun mig, der tænkte, at det lød som et forhold

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.