Jeg er SÅ træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Tip! skriver:

Hvorfor dog ikke bare gøre det du har lyst til efter fyraften? Smid dig dog på sofaen.. tag en lur. Hvem siger du skal ud og gøre en hel masse efter job? Slap af, lad op, sov og læs en bog.. hvis du har lyst. 

og måske du skal have målt dine værdier hos lægen, men tag du nu lige noget tid hvor du får en god genopladning hjemme på sofaen.

Det er nok mest fordi jeg har lyst til det, men når jeg så har fri fra arbejde er energi bare væk.

Jeg har aldrig været god til det med at smide mig på sofaen eller sengen- det er noget jeg nok bør øve mig på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2024

Liland

Profilbillede for Liland
MortilF skriver:

Efter at være kommet tilbage på arbejde, efter en yderst tiltrængt juleferie, kan jeg mærke trætheden komme snigende. Lidt for hurtigt efter min mening.

Jeg arbejder i vuggestue og ja, nogle dage er "ren overlevelse". Hele denne uge har jeg været virkelig træt, stort set hele tiden.

Når mit vækkeur ringer om morgenen, har jeg mest lyst til at slukke for det, lægge mig om på siden igen og sove videre. Det gør jeg selvfølgelig ikke.

Jeg er træt allerede inden jeg møder på arbejde og det bliver kun værre i løbet af dagen. Hvis det var tilladt, havde jeg glædeligt lagt mig i en af børnenes senge og sovet en lur. Det gør jeg selvfølgelig heller ikke.

Når jeg får fri, vil jeg gerne gå en tur, tage op i centeret at kigge eller finde noget at gå til. Energien er bare væk og det eneste jeg har lyst til, er at ligge på min seng, med en bog eller lukkede øjne.

Vi går oftest i seng mellem 21.15 og 22 og jeg står normalt op mellem 6 og 6.30. Så jeg burde jo sove nok.

Er der andre, der har det på samme måde, eller er det bare mig?

Har du fået tjekket dine vitamin niveauer? 

Altså jern, B12, zink, d vitamin osv.? 

Jeg havde det på samme måde, men efter at jeg er opstartet på, immuno multivitamin, C vitaminer, jern, d vitaminer og fiskeolie, så er trætheden næsten væk.

Anmeld Citér

11. januar 2024

MortilF+V

Liland skriver:

Har du fået tjekket dine vitamin niveauer? 

Altså jern, B12, zink, d vitamin osv.? 

Jeg havde det på samme måde, men efter at jeg er opstartet på, immuno multivitamin, C vitaminer, jern, d vitaminer og fiskeolie, så er trætheden næsten væk.

Jeg har fået taget blodprøver, som var normale og tager både vitaminpiller, ekstra jern og ekstra folsyre. Så der burde ikke være noget der.

Anmeld Citér

11. januar 2024

Cerenia

MortilF skriver:

Jeg tager vitaminer, inkl. D vitamin. 

Jeg kan være længe om at falde i søvn og jeg vågner minimum en gang hver nat. Nogle dage 2-3 gange. Altså hvor jeg er så vågen, at det kan tage lang tid, før jeg falder i søvn igen.

Det er klart at du er træt når du vågner 1-3 gange om natten ��

skru ned for forventningerne til dig selv og accepter at du lige for tiden er træt og har brug for hvile. Det er ligesom årstiderne der skifter, det gør vores kroppe også. Og i nogle sæsoner har vi brug for mere søvn og hvile og er måske mere introverte end andre. 

måske det er en blanding af det samt du vågner flere gange om natten. Måske en god meditation inden sengetid kan hjælpe lidt? Også vær god ved dig selv og lyt til kroppen og hvil dig. 

Anmeld Citér

11. januar 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det du fortæller med opvågninger om natten- kan du finde grund for hvorfor du vågner op? altså børn der pusler, manden der snorker eller andet?

for ellers ville jeg blive undersøgt for søvnapnø- de opdagede at min svigerfar havde det netop pga han beskrev et natteforløb som du hvor han vågnede så meget at han skulle tisse..

så hvis du ikke kan finde en ydre grund eller erindrer at du har haft mareridt du vågner fra så ville jeg snakke med lægen om at blive undersøgt for det..

de snakker om at der er mange flere der har det i større og mindre grad der aldrig bliver behandlet fordi man afskriver den dårlige søvn til alt muligt andet...

Anmeld Citér

11. januar 2024

Mammamosa

Profilbillede for Mammamosa
MortilF skriver:

Efter at være kommet tilbage på arbejde, efter en yderst tiltrængt juleferie, kan jeg mærke trætheden komme snigende. Lidt for hurtigt efter min mening.

Jeg arbejder i vuggestue og ja, nogle dage er "ren overlevelse". Hele denne uge har jeg været virkelig træt, stort set hele tiden.

Når mit vækkeur ringer om morgenen, har jeg mest lyst til at slukke for det, lægge mig om på siden igen og sove videre. Det gør jeg selvfølgelig ikke.

Jeg er træt allerede inden jeg møder på arbejde og det bliver kun værre i løbet af dagen. Hvis det var tilladt, havde jeg glædeligt lagt mig i en af børnenes senge og sovet en lur. Det gør jeg selvfølgelig heller ikke.

Når jeg får fri, vil jeg gerne gå en tur, tage op i centeret at kigge eller finde noget at gå til. Energien er bare væk og det eneste jeg har lyst til, er at ligge på min seng, med en bog eller lukkede øjne.

Vi går oftest i seng mellem 21.15 og 22 og jeg står normalt op mellem 6 og 6.30. Så jeg burde jo sove nok.

Er der andre, der har det på samme måde, eller er det bare mig?

Kan du have ADHD? 

Anmeld Citér

11. januar 2024

Kir

Jeg tænker lidt om det kan være begyndende stress. Når du fortæller at der er travlt på din arbejdsplads, din manglende lyst til at stå op om morgenen og at du har problemer med at falde i søvn og vågner flere gange. Måske er der også nogle andre symptomer som du måske ikke har lagt mærke til? Særligt når du selv siger at du normalt generelt har svært ved at ligge på sofaen og lave ingenting, så er du måske heller ikke så god til at mærke efter hvordan du egentlig har det i kroppen? Bare en tanke

Tænker det måske kunne være en ide at snakke med lægen om det. De har også en test hvor de kan se om du er stresset. For mig var det en kæmpe øjenåbner da jeg skulle svare på spørsmålene, pludselig gik det op for mig at jeg ikke havde det så godt som jeg bildte mig ind. Tingen med stress er nemlig også at jo mere stresset man bliver, jo mindre mærker man hvordan man egentlig har det. Man kører bare derudaf med 200 km/t og undertrykker advarselstegnene. 

Anmeld Citér

11. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvis du forvejen tager kosttilskud af god kvalitet, kan du overveje at supplere med Q10, som er vigtigt for energiomsætningen.

Anmeld Citér

11. januar 2024

MortilF+V

Cerenia skriver:

Det er klart at du er træt når du vågner 1-3 gange om natten ��

skru ned for forventningerne til dig selv og accepter at du lige for tiden er træt og har brug for hvile. Det er ligesom årstiderne der skifter, det gør vores kroppe også. Og i nogle sæsoner har vi brug for mere søvn og hvile og er måske mere introverte end andre. 

måske det er en blanding af det samt du vågner flere gange om natten. Måske en god meditation inden sengetid kan hjælpe lidt? Også vær god ved dig selv og lyt til kroppen og hvil dig. 

Tak

Anmeld Citér

11. januar 2024

MortilF+V

Wampires skriver:

det du fortæller med opvågninger om natten- kan du finde grund for hvorfor du vågner op? altså børn der pusler, manden der snorker eller andet?

for ellers ville jeg blive undersøgt for søvnapnø- de opdagede at min svigerfar havde det netop pga han beskrev et natteforløb som du hvor han vågnede så meget at han skulle tisse..

så hvis du ikke kan finde en ydre grund eller erindrer at du har haft mareridt du vågner fra så ville jeg snakke med lægen om at blive undersøgt for det..

de snakker om at der er mange flere der har det i større og mindre grad der aldrig bliver behandlet fordi man afskriver den dårlige søvn til alt muligt andet...

Ikke umiddelbart. Min mand snorker en del, så det kan være svært at falde i søvn nogle gange og jeg må skubbe til ham.

Min datter er som regel god til at sove om natten (hun er 9 år). Hun kan vågne tidligt og forstyrre, det er dog sjældent.

Ellers ved jeg det faktisk ikke. Men det frustrerer mig rigtig meget, da jeg bliver hurtigt træt og udmattet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.