Jeg er SÅ træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.481 visninger
23 svar
7 synes godt om
10. januar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Efter at være kommet tilbage på arbejde, efter en yderst tiltrængt juleferie, kan jeg mærke trætheden komme snigende. Lidt for hurtigt efter min mening.

Jeg arbejder i vuggestue og ja, nogle dage er "ren overlevelse". Hele denne uge har jeg været virkelig træt, stort set hele tiden.

Når mit vækkeur ringer om morgenen, har jeg mest lyst til at slukke for det, lægge mig om på siden igen og sove videre. Det gør jeg selvfølgelig ikke.

Jeg er træt allerede inden jeg møder på arbejde og det bliver kun værre i løbet af dagen. Hvis det var tilladt, havde jeg glædeligt lagt mig i en af børnenes senge og sovet en lur. Det gør jeg selvfølgelig heller ikke.

Når jeg får fri, vil jeg gerne gå en tur, tage op i centeret at kigge eller finde noget at gå til. Energien er bare væk og det eneste jeg har lyst til, er at ligge på min seng, med en bog eller lukkede øjne.

Vi går oftest i seng mellem 21.15 og 22 og jeg står normalt op mellem 6 og 6.30. Så jeg burde jo sove nok.

Er der andre, der har det på samme måde, eller er det bare mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Har det på præcis samme måde , har dog haft det længe 

Jeg arbejder også i vuggestue, tænker der er mange ting som spiller ind, helt sikkert det faktum at det er koldt og mørkt 

Anmeld Citér

10. januar 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Man kan jo godt have perioder, hvor man er meget træt, men jeg synes, det lyder som meget - at du er træt allerede fra du står op om morgenen. Måske skulle du tage til lægen og få tjekket om du mangler vitaminer eller mineraler?

Anmeld Citér

10. januar 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Januar når det er “bedst”. Sådan er det altid for mig. Efter jul hvor man ofte har run på programmet og det er koldt og mørkt lukker man helt ned. Det er bare at imødekomme det. Siger jeg til mig selv

Anmeld Citér

10. januar 2024

MP5769

Profilbillede for MP5769

Hvis det bliver ved så overvej at kontakte lagen evt med en online besked.

Tager du D-vitamin som det anbefales fra oktober-april(mener jeg det er)?

Og ved du om du sover godt? Evt vågner om natten mm, det kan også have ret stor indflydelse(det har jeg selv gjort i perioder)

Anmeld Citér

10. januar 2024

MortilF+V

Fortvivlet skriver:

Har det på præcis samme måde , har dog haft det længe 

Jeg arbejder også i vuggestue, tænker der er mange ting som spiller ind, helt sikkert det faktum at det er koldt og mørkt 

Jeg tænker helt sikkert også at mørket spiller ind. Det er dog rart, ikke at være alene med den følelse.

Anmeld Citér

10. januar 2024

MortilF+V

Dutelidut skriver:

Man kan jo godt have perioder, hvor man er meget træt, men jeg synes, det lyder som meget - at du er træt allerede fra du står op om morgenen. Måske skulle du tage til lægen og få tjekket om du mangler vitaminer eller mineraler?

Jeg har fået tjekket alt med blodprøver og de er normale. Jeg tager også vitaminer hver dag.

Anmeld Citér

10. januar 2024

Tip!

Hvorfor dog ikke bare gøre det du har lyst til efter fyraften? Smid dig dog på sofaen.. tag en lur. Hvem siger du skal ud og gøre en hel masse efter job? Slap af, lad op, sov og læs en bog.. hvis du har lyst. 

og måske du skal have målt dine værdier hos lægen, men tag du nu lige noget tid hvor du får en god genopladning hjemme på sofaen.

Anmeld Citér

10. januar 2024

MortilF+V

Minime2018 skriver:

Januar når det er “bedst”. Sådan er det altid for mig. Efter jul hvor man ofte har run på programmet og det er koldt og mørkt lukker man helt ned. Det er bare at imødekomme det. Siger jeg til mig selv

Jeg er virkelig smadret og tænker bare..what! Jeg har jo ikke gjort noget anderledes end jeg plejer.

Anmeld Citér

10. januar 2024

MortilF+V

MP5769 skriver:

Hvis det bliver ved så overvej at kontakte lagen evt med en online besked.

Tager du D-vitamin som det anbefales fra oktober-april(mener jeg det er)?

Og ved du om du sover godt? Evt vågner om natten mm, det kan også have ret stor indflydelse(det har jeg selv gjort i perioder)

Jeg tager vitaminer, inkl. D vitamin. 

Jeg kan være længe om at falde i søvn og jeg vågner minimum en gang hver nat. Nogle dage 2-3 gange. Altså hvor jeg er så vågen, at det kan tage lang tid, før jeg falder i søvn igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.