Det lyder som om at I har nogle udfordringer I har behov for at få løst og forventningsafstemme bl.a. familietid/partid.
Jeg er den af os herhjemme der arbejder mest - jeg har en chefstilling der gør at jeg kan blive ringet op i tide og utide og nogle gange er nødt til at tage afsted på arbejde. MEN - jeg prioriterer min familie og min mand rigtig højt. Mit job må og skal ikke gå ud over min familie/ægteskab.
Men jeg kan som din mand til tider have behov for at blive længere tid end forventet på jobbet. Til gengæld kan jeg også ofte gå tidligere. Min mand har en fridag hver 3. uge - der prøver jeg så vidt muligt at lægge en fridag selv eller en halv arbejdsdag, så vi kan være sammen.
Men jeg kunne ikke drømme om at blive væk, uden min mand vidste det eller vidste hvor jeg var. Og heller ikke omvendt. Vi ved altid hvor vi er hver især - altså ikke kontrollerende, men det er altså rart at vide.
Vi bruger generelt rigtig meget tid sammen som familie og par. Vi deltager ligeligt med almindelige daglige gøremål og i perioder trækker den ene måske læsset mere end den anden, men det er ikke noget der bliver diskuteret om. Det er bare sådan det er. Vi er heller ikke låst fast på hvem der gør hvad og hvornår. Vi hjælpes faktisk bare ad, uden at tale sammen, hvis man kan sige det sådan.
Som udgangspunkt kan du sikkert ikke bruge mit svar til noget særligt, da vi jo alle er vidt forskellige og lever og prioriterer forskelligt. Men du kan reflektere over hvordan andre gør/er og finde ud af hvilke værdier der betyder noget for dig og hvordan I i fællesskab kan nå i mål, så I kan blive en dejlig familie som alle parter synes er rar at være i. For lige nu lyder du lidt indebrændt. Og det forstår jeg godt, hvis du har sat alt på stand-by, uden du egentlig rigtig har lyst til det skal være sådan?
Vi trives jo virkelig med forskellige ting. Fx har min mand elsket at hjemmepasse vores børn og har gjort det med alle 3 fra min barsel ophørte til de skulle starte i børnehave. Det har været fantastisk og jeg har elsket de år hvor min mand har været hjemme. Jeg ville fx ikke trives med at hjemmepasse. Ikke fordi jeg ikke kan lide mine børn eller syntes de skulle være hjemme - men jeg har et stort socialt behov og har et højt energiniveau der ikke matcher med at være hjemmegående. 
Anmeld
Citér