Hej jeg er nysgerrig på at høre hvor meget i er sammen som par og familie?
Min mand og jeg er nærmest aldrig sammen, jeg trasker altid alene rundt med vores barn, og det har jeg gjort siden fødslen. Sjældent gang har far været med. Om aftenen når jeg har puttet vores barn, sidder jeg alene i stuen. Vi har aldrig været på biffen eller noget vildt spændende. Det er ikke sådan jeg forestillede mig vores parforhold eller familieliv skulle være
Far har altid arbejdet meget i vores vågne timer. Vi er hele tiden uvenner pga. det. Jeg ved snart slet ikke hvorfor vi er sammen
Er det kun fordi han arbejder meget, eller hvor er han henne? Synes der er forskel på om han har nogle andre forpligtelser, eller om han bare ‘holder fri’ og gør hvad der passer ham uden at I har nogle aftaler…
Hos os er vi meget sammen. Vi arbejder begge mindre end fuld tid, og vi har lige ansvar for børn og hus osv. Vi går begge til en fritidsinteresse en gang i ugen, men vi dropper den, hvis behovet er der - fx hvis den anden ikke er frisk, har hovedpine eller noget. Mange aftener sidder vi bare i hver vores ende af sofaen og ser TV. Og det sætter jeg meget stor pris på at vi gør sammen - selvom vi slet ikke snakker sammen.
Vi er fælles om det her familieshow. Vores børn er vores - og ingen af os har større ansvar end den anden for at ‘projekt familie’ lykkes. Jeg ville ikke kunne være i en familie, hvor det var mig, der stod for ‘det derhjemme’ mens min mand fx arbejdede og dyrkede sine interesser. Seriøst, jeg ville dø langsomt.
Hvert parforhold er forskelligt, men jeg synes det lyder uholdbart at du sidder alene med dit barn, mens du faktisk ikke engang ved hvor din mand og barnets far er henne, som det lyder til at være tilfældet i dag i hvert fald. Det skal I vist snakke om og så skal det ændre sig. Hvis han ikke vil høre og tage ansvar, så ville jeg seriøst overveje, om det var et forhold jeg ville blive i…
Og selv hvis det primært er arbejde - så skal I jo stadig snakke om det - stille og roligt helst - for du er jo ikke glad, og det her er også hans familie, så lige gyldigt hvad årsagen til hans fravær er, har I begge ansvar for at få tingene til at fungere.