Hvornår kan børn forventes at gå hen til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
nanan78 skriver:

Det kan de først sent. 
Det er dog vigtigt, hvis I vil lære barnet at regulere dets følelser, at I også selv kan. Dvs når I skælder ud eller råber gør I ko bare det samme. Som 4-årig kan de ikke tage imod information når de er i deres følelsers vold. Det bedste I kan gøre, er at hjælpe med at få ro på og så bagefter finde ud af hvad problemet er og hjælpe med en løsning. Det kræver mange mange mange mange mange gentagelser og øvelser før de mestrer det. Hvis I bliver sindssyge undervejs, så gå ud af rummet og ras ud, og kom rolige ind igen. 

Kunne ikke have skrevet det bedre selv!

Og lille sidenote. Vores på 11 år kan stadig fide på, at stå i et andet rum, og "bræge som et får" MOOORRA, MOOORA, MOR. Jeg er begyndt at lade som om jeg ik ka høre hende, for et par år siden, og til sidst kommer ud til, og siger lige så stille MOR. Hvorefter jeg glad svare, jeg min skat, hva så����

Så tror simpelthen det bare er en dårlig vane, og at hun har svært ved at slippe den vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123

...forældrene for at tale istedet for at kalde/råbe (hvis dette bliver påpeget flere gange dagligt) Altså ca. hvilken alder?

Og hvis man f.eks. har en 4-årig, som har svært ved at følelses-regulere, og hun ofte bare en sidder og skriger, når noget driller eller hun vil have hjælp, hvad fanden skal man så gøre når man igen og igen (og igen!!) har sagt "Kom nu hen til os voksne og bed om hjælp istedet for bare at sid og skrig".

Hvis vi ignorerer hende, fordi vi venter på at hun kommer til os, resulterer det i at hun bare skriger højere og kører sig selv helt op. Og så ender vi ofteemed at råbe af hende i frustration, fordi vores nervesystem overbelastet af al den skrigeri

Måske vi altid bare skal gå hen til hende...? Men for helvede, hvor er det DRÆNENDE

Vores dreng på 3½ siger: moaar, jeg har brug for hjælp. Han sidder sjældent og skriger hvis der er noget han har brug for hjælp til, men oplever det dog engang imellem. F.eks når han ikke kan få strømperne på. 

Han kan godt komme hen til mig med "problemet" og bede om hjælp, og synes han er god til at sige det stille og roligt. Det startede omkring 3-års alderen.

Anmeld Citér

5. januar 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Det er lykkedes at lære min 3 årige datter at spørge om, vi vil komme og hjælpe hende med flyverdragten/støverne/huen eller hvad der ny driller. Hun kan stadig godt blive lidt irriteret, hvis noget driller. Men for det meste spørger hun pænt om hjælp. Og så roser vi hende selvfølgelig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.