Hjælp min mand er skruk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand har en storebror, der er 3 år ældre og en lillebror der er 5 år yngre. Han har klart et tættest forhold til den yngste. Min svigermor har en storesøster, der er 3 år ældre og lillebror, der er 7 års yngre. Storesøster og lillebror er tætte (og har altid været det), men min svigermor falder lidt udenfor. Jeg har to veninder med søstre, der er de klassiske 3 år imellem og de er på ingen måde tætte og har aldrig været det. 

Så det jeg prøver at sige, er at det er svært at forudsige søskendedynamikker. Få barnet, hvis I har lyst og overskud

Tak for dit svar.

Jeg har virkelig også en "midter barn bekymring". Kommer hun hele tiden til at skulle følge med? For stor til det ene, for lulle til det andet... 

Kan man sikre sig en god søskende dynamik. Hmm, måske hvis det er et fokus? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2023

HilliHallo

Anonym skriver:

Tak for dit input!

Det er sjovt, det er fuldstændig det samme med vores yngste her hjemme, hun er også født storesøster! Vi hat en niece hun "øver" på, og vi må altid "tjekke tasken" om hun har sneget hende med hjem. 

Sejt at I prioterer tid med de store. Har I kærestetid, kan I få afsat 3 børn? 

Jeg havde slet ikke overvejet, at det er lidt hyggeligt at kunne følges med vennerne. Måske også derfor min mand er skruk nu.

Den lille er jo lille i mange år, hvor en pasning hos mormor og morfar er toppen af poppen uden hun lægger mærke til at vi andre laver noget andet. 

Ja, vi kan sagtens få dem afsat på én gang hos samme bedsteforældre. De er heldigvis søde og rolige, så det er intet problem. Men  i gør ikke rigtig brug af det. For vi har ikke behovet. Vi tanker op sammen med vores børn. Og så skal "vores" tid nok komme  

Anmeld Citér

21. december 2023

Anonym

Tak for dit meget brugbare svar.

Vores liv er faktisk allerede indrettet således, at vores børn kan blive hentet tidligt, da jeg kun arbejder 30 timer. Vi er også meget heldige med et sæt bedsteforældre som kan slå til, når jeg "først" har fri kl 16. Så lige dér tror jeg ikke, at vi vil opleve en "skøn mulighed". Det er lidt følelsen af, at vores børn allerede er "lukus" vant, og så får jeg en tanke, at det nærmere bliver en begrænsning en med lille ny. 

Begge vores unger vil meget gerne have en lillebrøster. Man kan jo aldrig forudse dynamikken, men de ville blive rigtig glade ved nyheden om en graviditet. 

Må jeg være så fræk, at spørge om hvilken alder I havde ved jeres efternøler? Alder er selvfølgelig bare et tal, men jeg håber, måske naivt, at vores alder kan komme os til gode, i det vi startede så tidligt. Vi er selvfølgelig også blevet lidt "slidte" haha. 

Din kommentar får mig mest til, at hælde til at nyde de 2 store og livet som følger med.

Jeg vil bare ikke fortryde om 10 år, eller opleve en mand, som bliver fyldt med tristhed, pga et babyformet hul i hjertet. 

Tak for din tid

Jeg var 35, da han blev født, min mand 37. Og det var klart den hårdeste graviditet af de tre - og det tror jeg godt kan have noget med alderen at gøre, selvom midt-30’erne selvfølgelig heller ikke er sådan vildt gammel. Jeg er også i tvivl om vi er ved at blive ‘gamle’ eller om vi bare er ‘slidte’

Vi havde det meget sådan, at det var en tanke, der blev ved med at dukke op, og en snak vi tog mange mange gange - og selvom vi lukkede den flere gange i årenes løb ved, at det var fint med to børn - så kom det altid op igen. Og havde vi ikke fået ham, havde vi nok stadig ikke fundet fred med det.

Til sidst sagde jeg til min mand, at han måtte gerne træffe afgørelsen, hvis han hældede mest til det ene eller til det andet. Jeg kunne finde ro med begge dele, men kunne ikke selv træffe en beslutning. Og han sagde så, at så ville han gerne have en til. Så man kan sige, at jeg var 50/50 - han var måske 70/30 - og så blev den tungeste side den afgørende… det havde jo været helt anderledes, hvis jeg havde hældet mest til at lade være. Så havde vi ikke gjort det, jeg skulle ikke igennem graviditet og fødsel for at min mand kunne få et barn til, hvis jeg var imod det - men jeg var vitterligt neutral.

Og så vil jeg sige, at det med at have en baby igen - og vide, at det er den sidste (for det er det helt 100), det var helt fantastisk. Alt det der med hud mod hud, og tiden lige efter fødslen, hvor man er helt smadret og helt oppe at køre samtidig - det er jeg så taknemmelig for at have fået lov at opleve igen. Det kunne jeg gøre for evigt - hvis ikke, det var fordi der fulgte så meget ansvar med i så lang tid bagefter

Og så giver jeg en af de andre ret i, at man bliver en meget afslappet mor af at få en treer. ‘Nå, vi har glemt hans sko - pyt!’ ‘Nå, han har kun sovet 5 minutter i dag - pyt!’ Det kan også noget. Økonomisk køber vi mange ting brugt og arver, så det synes jeg ikke er så slemt - men der er man selvfølgelig også forskelligt stillet.

Anmeld Citér

21. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tusinde tal for din tid.

Tillykke med den snarlig nyankomne! Det lyder som et rigtigt dejligt liv.

Har det ændret på dit og din ældstes forhold? Giver han udtryk for at føle sig lidt "overset"? (Ikke at du glemmer ham, eller overser ham! Men de fylder jo lidt i billedet de små)

På ingen måde.. tværtimod plager han allerede om vi ik kan få en til (han vil gerne have en lillebror

tror også det handler om at sætte tid af til den/de store. Min søn og jeg ser serie sammen hver aften (1 afsnit), og når han kommer fra skole sidder vi sammen alle om spisebordet og spiser frugt og får talt dagen igennem. Det er hvad man gør det til jo  

nu er han snart 13 år, så han er også meget teenager og bruger meget tid på sin sport og venner, så han gider heller ikke sidde og holde mor i hånden hele dagen.

Anmeld Citér

23. december 2023

Tiller

Anonym skriver:

Hej kvinder

Jeg har netop oprettet denne bruger i håb om nogle kvinder med erfaring eller tanker, kan komme mig til råds.

Min mand og jeg fik som unge (20år) vores første datter. Tre år senere fik vi nr to. Nu er vores ældste datter 9 - yngste 6 år og min mand ønsker sig sådan en "efternøler".

Vi er kun 30 år- så en efternøler er jo helt fair, men jeg er bekymret for den aldersforskel der vil være på vores børn.

Ville det tredje barn føle sig alene? Ville de 2 ældste skulle gå meget på kompromis med deres forholdsvis "frie" liv, hvor vi kan tage på lange køreture, have sene aften planer, impulse legeplads aftaler, have "mor hygge" dag?

Hvordan sikrer man sig nærværende kvalitets tid for den enkelte med 3 børn i en hverdag? 

Hvad med ideen om "guldårene". Vi startede ungt- slutter ungt, er det "fjollet" at starte forfra? 

Vi lever et lykkeligt liv, kan et tredje barn kaste os i ubalance?

Men nøøøj min mand er dejlig med hundehvalpe øjne, helt skruk. Han får mig da helt mine æg i kog. 

Giv mig et moderligt råd 

Kh 

Forstår 100 % alle dine bekymringer og går mig selv så mange tanker, når vi skal træffe en beslutning. 
Vi mødte hinanden da vi var 14 og 15 år. Fik som 21 årig en datter. Fik som næsten 23 årig endnu en datter. Da pigerne så var 5 og 7 år, faldt snakken på en 3’er og vi blev enige om, at skulle det være var det nu :-)

Som 28 årig fødte jeg vores søn. Årene gik så godt, det var dejligt og jeg følte ikke at pigerne gik glip a noget ved at få en mindre søskende.

Idag, er pigerne 15 og 13 og vores søn er 8 år. Og vi håber at lykkes med nr 4. Jeg er 36 år nu så det er ikke ligeså nemt som dengang - men håber. 
Jeg har i disse overvejelser som har stået på i 1 år, gjort mig vildt mange tanker - ligesom du gør - og min mand bekymrer sig om at der ik er plads i bilen og vi ik har nok værelser. Mennn, en ting er jeg sikker på. Vi løser det. For det har vi altid gjort. Så se evt ohså lidt på jeres historik og erfaringer. Kan de hjælpe med at besvare nogle a de spørgsmål du stiller dig selv?❤️

Held og Lykke med beslutningen. Vi fortrød hvertfald IKKE vores 3’er ❤️

Anmeld Citér

25. december 2023

Anonym

Der er 6 år mellem mig og mine to søskende (den ene er godt nok halv). Så der er 12 år mellem os, og jeg oplever ikke at alders forskellen er et problem (jeg er dog også mellembarnet). Min yngre søsken er en af min tætteste allierede i familien.

Ikke at det siger så meget om “forældre-overvejelserne”, men bare indspark fra et ‘barn’ med søskende med stor aldersforskel

Anmeld Citér

25. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
26. december 2023

Anonym trådstarter

Tiller skriver:

Forstår 100 % alle dine bekymringer og går mig selv så mange tanker, når vi skal træffe en beslutning. 
Vi mødte hinanden da vi var 14 og 15 år. Fik som 21 årig en datter. Fik som næsten 23 årig endnu en datter. Da pigerne så var 5 og 7 år, faldt snakken på en 3’er og vi blev enige om, at skulle det være var det nu :-)

Som 28 årig fødte jeg vores søn. Årene gik så godt, det var dejligt og jeg følte ikke at pigerne gik glip a noget ved at få en mindre søskende.

Idag, er pigerne 15 og 13 og vores søn er 8 år. Og vi håber at lykkes med nr 4. Jeg er 36 år nu så det er ikke ligeså nemt som dengang - men håber. 
Jeg har i disse overvejelser som har stået på i 1 år, gjort mig vildt mange tanker - ligesom du gør - og min mand bekymrer sig om at der ik er plads i bilen og vi ik har nok værelser. Mennn, en ting er jeg sikker på. Vi løser det. For det har vi altid gjort. Så se evt ohså lidt på jeres historik og erfaringer. Kan de hjælpe med at besvare nogle a de spørgsmål du stiller dig selv?❤️

Held og Lykke med beslutningen. Vi fortrød hvertfald IKKE vores 3’er ❤️

Ja vi har jo egentlig meget ens historie. Tak for dit indblik og dele erfaring. 

Nu har det været en tilbagevendene tanke de sidste 2 års tid, og når man ikke rigtig kan "parkere" ideen, tænker jeg vi kan fortryde hvis vi ikke liiiige får en mere.  

Din besked gør mig optimistisk på ideen. 

Jeg håber virkelig at det lykkedes for jer med en kommende graviditet. Også held og lykke til jer ��

Anmeld Citér

27. december 2023

Cherry__

Jeg havde helt klart gjort det, hvis overskuddet er der. I har store børn der er selvkørende, hvilket er en kæmpe fordel  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.