Reaktioner på pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Tikki

Tynen skriver:

Stella er faktisk kun blevet passet af mormor og morfar, så der er ikke noget bøvl.

Kan snildt sætte mig ind i hvor frustrerende det må være.
Man "orker" jo næsten ikke at tage hjemmefra for at koble af, hvis man ved det ender med mere kaos når man hjemvender, men man har virkelig også brug for at blive bekræftet og se hinanden i øjnene uden børn en gang imellem.

Jeg håber at I er ok, dig og manden?!

jo vi er okay...men vi kæmper også for det. Det er benhårdt at holde gnisten, synes vi begge, så vi er startet til sådan noget parhalløj, hvilket faktisk hjælper os med at finde hinanden lidt igen i alt dette her børnestohej. Vi har jo haft næsten 7 år sammen inden vi fik børn og det, vi havde sammen inden, var oplevelser som rejser, byture, koncerter osv - alt dette der nu skal planlægges helt vildt for bare lige at gøre en smule. Så vi skal nok lige lære at være sammen på en lidt anden måde også - det er det vi lige skal finde ud af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

Muffinmus

Ja, det samme her, vi var også sammen ca 7 år inden vi fik børn....

DEt gør en foskel, men man ved jo man de første år skal opgive meget af sin fritid og hellige sig familien.

Men man skal også holde som par, men hvis i er ude en gang om ugen er det også temmeligt meget i mine øjne, så det burde give jer alle tiders chance for at være "kærester" igen.

Vi er også begyndt at gå mere ud..det vil sige 1 gang om måneden i stedet for slet ikke

For det første fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at en fremmed skal passe vores børn, kan ikke forene mig med tanken endnu selv om vi snakker meget om det.

Og så fordi vi jo ikke vil spørge svigerne for tit. det er også synd selv om de oftest siger ja.

Har mange krav til en barnepige der skal passe 2 så små børn, nok derfor vi ikke er kommet længere.

1-ingen rygning i huset- skal man ud skal alarmerne med ud

2- skal kunne alm første hjælp-VIGTIGT krav for mig, vil ikke efterlade mine børn til fremmede hvis de ikke kan hjæpe vil ulykker.

3- skal have passet børn før på ca samme alder

4- skal være over 15 år, gerne meget mere

5- ingen kærester efter kl 22

Såååå, du kan nok se de skal efterleve lidt, og synes det er fair krav.

Ved der er en i byen der anoncerede engang, men sedlen er væk nu..en studerende på 24 år..perfekt til små børn:-)

Vi ville gerne ud mindst 1 gang om måneden så vi over kraftigt at hænge en seddel op ved købmanden

Godt i arbejde på hinanden, det kunne mange nok lære af så man ikke kører sur i daglige ting konstant.

Anmeld

4. november 2009

Tikki

MariaE skriver:

Ja, det samme her, vi var også sammen ca 7 år inden vi fik børn....

DEt gør en foskel, men man ved jo man de første år skal opgive meget af sin fritid og hellige sig familien.

Men man skal også holde som par, men hvis i er ude en gang om ugen er det også temmeligt meget i mine øjne, så det burde give jer alle tiders chance for at være "kærester" igen.

Vi er også begyndt at gå mere ud..det vil sige 1 gang om måneden i stedet for slet ikke

For det første fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at en fremmed skal passe vores børn, kan ikke forene mig med tanken endnu selv om vi snakker meget om det.

Og så fordi vi jo ikke vil spørge svigerne for tit. det er også synd selv om de oftest siger ja.

Har mange krav til en barnepige der skal passe 2 så små børn, nok derfor vi ikke er kommet længere.

1-ingen rygning i huset- skal man ud skal alarmerne med ud

2- skal kunne alm første hjælp-VIGTIGT krav for mig, vil ikke efterlade mine børn til fremmede hvis de ikke kan hjæpe vil ulykker.

3- skal have passet børn før på ca samme alder

4- skal være over 15 år, gerne meget mere

5- ingen kærester efter kl 22

Såååå, du kan nok se de skal efterleve lidt, og synes det er fair krav.

Ved der er en i byen der anoncerede engang, men sedlen er væk nu..en studerende på 24 år..perfekt til små børn:-)

Vi ville gerne ud mindst 1 gang om måneden så vi over kraftigt at hænge en seddel op ved købmanden

Godt i arbejde på hinanden, det kunne mange nok lære af så man ikke kører sur i daglige ting konstant.

Ja, vi håber på det hjælper med een gang om ugen - nu må vi se. Vi er bare ude højst 2 timer, så det overlever ungerne nok, men ja i forhold til for nogle uger siden, hvor vi stort set ikke havde været ude siden børnene blev født, så er det meget vi nu tillader os at se hinanden - hele 8 timer om måneden  

Jeg har også mange krav til en barnepige og vi har været heldige at hende, vi har, opfylder dem alle. Hun er en bekendt af familien, lægestuderende og har arbejdet som pædagogmedhjælper i vuggestue før hun startede på studie og så er hun en med ben i næsen, der udstråler en god portion sikkerhed og det har specielt Iza brug for  Selv om Iza lige skal vænne sig til det, så letter det vores hverdag en hel del, at jeg ved, vi har en passer i baghånden, hvis det bliver nødvendigt. Og så bare lige de der små times luft og tid til sig selv en gang imellem, det er altså rart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.