Første jul min mand og jeg holdt sammen var hos hans forældre.
Det var sådan set hyggeligt nok. De spiser ris a la mande LIGE efter julemaden, det gør vi ikke i min familie. Og de går ikke så meget op i hvor råvarerne kommer fra, som jeg gør, eller er vokset op med. Og de havde kun et lille plastikjuletræ og intet julepynt. Men tror det bærer præg af at de oftest har rejst væk i julen, hvilket min mand også har været vandt til.
De efterfølgende mange år(11) har vi holdt jul hjemme hos os selv, hvor mine forældre har været her.
Vi har skabt vores egne juletraditioner og har ikke taget så meget med hjemmefra. Vi starter morgenen med brunch og sætte andesteg over og så pynter børnene juletræ efter morgenmaden. Over middag kommer mine forældre og vi hygger med spille spil. Inden vi spiser bliver gaverne lagt under træet.
Når vi har spist bliver der ryddet ud, vasket op osv. Derefter danser vi om juletræet og synger en 4-5 julesalmer/sange. Og så pakker vi gaver op stille og roligt, en ad gange.
Efter gaver spiser vi ris a la mande og hygger med det. Og så er det ofte derefter at børnene er trætte eller bare hygger sig med deres gaver eller putter på sofaen og vi voksne plejer at sidde og hygge og spille spil.
Anmeld
Citér