Julefrokost med firmaet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg forstår ikke helt, om vi diskuterer din arbejdsplads, eller det om du vil deltage pga. forkølelse eller ej. 

Dit spørgsmål lød på, om du skal tage til julefrokost på trods af forkølelse. Jeg har min egen regel, at hvis jeg var frisk nok og ville tage på arbejde med min snue, ville jeg tage til julefrokost. Du beskriver jo, at du rigtig gerne vil med, så det synes jeg, du kan, hvis du føler dig frisk nok og ville tage på arbejde med det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det kræver at man bliver informeret om det, er jeg aldrig blevet, og er der efterhånden hvor jeg har ondt i maven, over at blive holdt ude det meste af tiden, det er vel en form for mobning? Skal siges jeg er ikke ung, er 44 år, og har været på arbejdsmarkedet siden jeg var 16 år, og har aldrig oplevet ligende.

Men du er velviden om at der er p-møder, hvorfor i alverden har du så ikke mødt op da du fandt ud af det ? Virkeligt underligt at du ikke har fået en advarsel, jeg ville også være pænt træt af hvis min kollega bare fik lov at slippe for p-møde, mens jeg selv skal arrangerer børnepasning osv for at komme, så var du også hurtigt blevet upopulær i mine øjne (selvfølgelig skal du stadig inviteres til julefrokost osv af alm høflighed)

Anmeld Citér

2. december 2023

Tullebadulle

Ok det er da super mærkeligt? Har du sagt til din chef, at du gerne vil til personalemøder og ikke ved hvornår de er? Og hvorfor går der 6 år før I har den drøftelse? Er I begge enormt konfliktsky? Har du et dårligt forhold til chefen. Virkelig underligt. 
Hvad er dit arbejde..? Her er det i arbejdstiden i læbet af dagen - så her kan mit team ikke gå til møde uden at jeg ser det og går med. Selvfølgelig skal du med. Og det med vagtplanen.. det er altså skørt?  Ikke mobning tænker jeg men skørt?

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Altså, jeg har SÅ mange spørgsmål lige pludselig.

1. Du har pligt til at komme til de her møder. Man skal ikke inviteres, man har bare styr på, hvornår de er. Har man en fornemmelse af, at ens kollegaer render til personalemøde, så spørger man en af sine kollegaer om, hvornår mødet er og hvor det er, hvis man da virkelig ikke ved det. Derudover, det kan være, at personalemødet holdes med samme interval og på samme tidspunkt hver gang. Det kunne du jo have undersøgt for 6 år siden, og uden problemer møde op hver gang. Hvorfor har du ikke selv gjort noget her?

2. Alle er selvfølgelig inviteret og velkommen til en julefrokost eller et hvilket som helst arrangement med arbejdspladsen/afdelingen. Hvis du har hørt om et sådanne arrangement, om det så er før eller efter, hvorfor har du så ikke spurgt ind til det? På den måde kunne du høre, hvordan de andre vidste noget om det, hvornår det var osv, og derved møde op og deltage i det sociale. Hvorfor har du ikke gjort det? 

Når du ikke er sat på vagtplanen, hvorfor har du så ikke gjort mere for at det blev gjort? Har du snakket mere med dine kollegaer om dette problem, så de måske ligefrem var bekendt med problematikken, at du er "uskyldig" og ikke særlig tilfreds med ikke at være på vagtplanen osv, så de på den måde kunne hjælpe med at bakke dig op? For det virker som enten dovenskab, ligegladhed eller indirekte mobning og udelukkelse af en medarbejder, som ret hurtigt kunne have været stoppet, hvis dine kollegaer havde "haft din ryg", så ledelsen/chefen ikke kunne gøre det her bevidst/eller ubevidst imod dig. 

Hvad arbejder du med og har du eventuelt nogle mentale udfordringer, der gør, at du ikke har taget tyren ved hornene? Tænker psykiske udfordringer eller lignende? Spørgsmålet skal ikke forstås som dømmende, jeg prøver virkelig bare at finde hoved og hale i det her. 

Som svar på dit spørgsmål; tag af sted, den smule sygdom må drikkes væk. Tag af sted, hyg dig max, vær social og hvis du bliver for dårlig, så tag hjem

Anmeld Citér

2. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Der er mindst to helt adskilte ting at sige til dit indlæg. Det ene handler om de meget påfaldende forhold du beskriver - jeg har simpelthen ikke fantasi til at forstå at du i så mange år passivt finder dig i mærkværdige forhold? Om ikke andet hvorfor du ikke løber skrigende væk og finder noget bedre at bruge dit arbejdsliv på.

Det andet handler om sygdom og julefrokost. Hvis du er syg bliver du selvfølgelig hjemme. Ingen gider vel at være bekendt at belemre andre med smitte, blot fordi man ikke lige vil gå glip af noget socialt …

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym

Fortvivlet skriver:

Men du er velviden om at der er p-møder, hvorfor i alverden har du så ikke mødt op da du fandt ud af det ? Virkeligt underligt at du ikke har fået en advarsel, jeg ville også være pænt træt af hvis min kollega bare fik lov at slippe for p-møde, mens jeg selv skal arrangerer børnepasning osv for at komme, så var du også hurtigt blevet upopulær i mine øjne (selvfølgelig skal du stadig inviteres til julefrokost osv af alm høflighed)

Jeg var da også blevet fyret, hvis jeg i 5 år ikke dukkede på til personalemøder. Der er mødepligt i de fleste job. Ved jo ikke hvad du laver? Hvis du har det ok så tag afsted. Ellers bliv hjemme. Det kan du nok selv kun svare på

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym trådstarter

Vil komme med en opdatering, da jeg haft møde med cheften idag, og kan se nogle ikke har forstået min tråd, da var intet jeg hellere ville end deltage i de personalemøder, men de er blevet holdt uden min viden, ligesom så meget anede i det firma.

Når men min chefs grund var; at jeg kun var deltidsarbejder, som hverken min fagforening eller jeg godtod, og da jeg har små børn, havde jeg nok ikke tid til den slags

Er i tøjkæde normalt på 32 timer om ugen. Pt 37 timer pga julehandlen.

Har prøvet at søge nyt job de sidste 4 måneder uden held, så jobsøgningen fortsætter

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vil komme med en opdatering, da jeg haft møde med cheften idag, og kan se nogle ikke har forstået min tråd, da var intet jeg hellere ville end deltage i de personalemøder, men de er blevet holdt uden min viden, ligesom så meget anede i det firma.

Når men min chefs grund var; at jeg kun var deltidsarbejder, som hverken min fagforening eller jeg godtod, og da jeg har små børn, havde jeg nok ikke tid til den slags

Er i tøjkæde normalt på 32 timer om ugen. Pt 37 timer pga julehandlen.

Har prøvet at søge nyt job de sidste 4 måneder uden held, så jobsøgningen fortsætter

Men fordi man er deltidsmedarbejder og har været på arbejdspladsen i 6 år skal man ikke inviteres til julefrokost? 

nå men godt i fik snakket og håber du kom afsted til julefrokost og det var morsomt

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men fordi man er deltidsmedarbejder og har været på arbejdspladsen i 6 år skal man ikke inviteres til julefrokost? 

nå men godt i fik snakket og håber du kom afsted til julefrokost og det var morsomt

Ej slet ikke pointen ...nu var det jo personalemøder vi havde møde om, som jeg helt bevidst fra min chefs side, ikke har været en del af.

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ej slet ikke pointen ...nu var det jo personalemøder vi havde møde om, som jeg helt bevidst fra min chefs side, ikke har været en del af.

Så vær glad for at slippe for personalemøderne, når han har det sådan. Ingen af mine kollegaer gider dem (men er tvunget)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.