Anonym skriver:
Har haft påtalt det uden resultat.
Synes jo arrangementer personalemøder m.m, er en del af fællesskabet, at jeg ikke normalt bliver informeret om disse ting, det får mig til at føle, at jeg bliver holdt udenfor, og ja det føles lidt som mobning, men jeg må tage tyrerne ved hornene og spørger chefen hvorfor det er sådan
Personalemøder er ikke bare en del af fællesskabet - det er også en del af arbejdet, som man har pligt til at deltage i.
Det er jo umuligt at vide, hvad din chef tænker, og hvad der ligger bag. Måske er det virkelig udtryk for personlig modvilje og mobning. Men hvis jeg var chefen, og der var tale om en fejl eller en misforståelse, ville jeg tage det som udtryk for manglende engagement og interesse, hvis en medarbejder igennem seks år accepterede at “gå under radaren” mht. personalemøder m.v. uden at tage det op med mig. Altså - enten holder chefen dig bevidst udenfor og konstaterer, at det ikke er et problem for dig, eller også er der tale om en fejl/misforståelse, som du ikke har virket interesseret i at få løst.
Selvfølgelig er det chefens ansvar at indkalde dig til personalemøder osv. osv., men det er også medarbejderens ansvar at reagere, hvis tingene ikke foregår, som de skal. Og det er måske let at sige, hvis du er bange for lederens reaktion, men der er jo ikke noget forkert eller konfliktskabende i at ville deltage til personalemøder, tværtimod.
Anmeld
Citér