Julefrokost med firmaet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2023

Anonym trådstarter

Har i ikke kalender? Års/månedplaner? 

Man skal jo ikke inviteres til Personalemøde. Hvis du ikke har været til et eneste, ligner det jo at du ikke interessere dig for at deltage. 

Har aldrig set en års/månedesplan, det er først her i år, at min chef har sat mig på vagtplanen, ellers fremgik mine vagter ikke på vagtplanen, og deraf begyndte jeg først der få emails fra firmaet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har aldrig set en års/månedesplan, det er først her i år, at min chef har sat mig på vagtplanen, ellers fremgik mine vagter ikke på vagtplanen, og deraf begyndte jeg først der få emails fra firmaet.

Er du først kommet på vagtplanen efter 5 år?

Lyder altså mærkeligt (i mit hoved) 

Anmeld Citér

1. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Men så er det jo derfor.. Så er det jo din chef, der ikke har styr på noget som helst.. Og ikke dine kolleger, der prøver at holde dig udenfor.. 

Til gengæld har de nok troet, at du slet ikke gad være en del af fællesskabet, fordi du aldrig mødte op (de har nok ikke vidst, at du ikke fik invitationer).. 

Hvorfor kommer du først på vagtplanen nu? Har du ikke sagt noget til din chef noget før?

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men så er det jo derfor.. Så er det jo din chef, der ikke har styr på noget som helst.. Og ikke dine kolleger, der prøver at holde dig udenfor.. 

Til gengæld har de nok troet, at du slet ikke gad være en del af fællesskabet, fordi du aldrig mødte op (de har nok ikke vidst, at du ikke fik invitationer).. 

Hvorfor kommer du først på vagtplanen nu? Har du ikke sagt noget til din chef noget før?

Fordi en af mine kollegaer var træt af, at jeg ikke stod på vagtplanen, mine kollegaer ved godt hvor meget jeg vil mit arbejde og fællesskabet, og de forstår heller ikke hvorfor det er som det er.

Anmeld Citér

1. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Fordi en af mine kollegaer var træt af, at jeg ikke stod på vagtplanen, mine kollegaer ved godt hvor meget jeg vil mit arbejde og fællesskabet, og de forstår heller ikke hvorfor det er som det er.

Men hvem mener du så holder dig ude af fællesskabet og mobber dig? 

Og hvorfor har du ikke selv sagt noget til chefen om din vagtplan? Man må jo selv få styr på sagerne, hvis chefen laver fejl ..

Men hvis du gerne vil fællesskabet, så er det vel også svaret på, om du skal tage med til julefrokosten

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men hvem mener du så holder dig ude af fællesskabet og mobber dig? 

Og hvorfor har du ikke selv sagt noget til chefen om din vagtplan? Man må jo selv få styr på sagerne, hvis chefen laver fejl ..

Men hvis du gerne vil fællesskabet, så er det vel også svaret på, om du skal tage med til julefrokosten

Har haft påtalt det uden resultat.

Synes jo arrangementer personalemøder m.m, er en del af fællesskabet, at jeg ikke normalt bliver informeret om disse ting, det får mig til at føle, at jeg bliver holdt udenfor, og ja det føles lidt som mobning, men jeg må tage tyrerne ved hornene og spørger chefen hvorfor det er sådan

Anmeld Citér

1. december 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Ellers så spørg en kollega om hvornår personalemøderne osv er. Eller find ud af hvem der står for firmaets mailingliste , så du kan komme på, måske er din mail skrevet forkert.

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det kræver at man bliver informeret om det, er jeg aldrig blevet, og er der efterhånden hvor jeg har ondt i maven, over at blive holdt ude det meste af tiden, det er vel en form for mobning? Skal siges jeg er ikke ung, er 44 år, og har været på arbejdsmarkedet siden jeg var 16 år, og har aldrig oplevet ligende.

Det lyder virkelig ikke rart! Du har ret - det er faktisk mobning. At udelukke andre fra fællesskabet er mobning. Og den gør ondt i maven. På trods af udelukkelsen, har du så alligevel en kollega, som du har det rigtig godt med og som du stoler på, du ville kunne tale med? Har du evt en tillidsrepræsentant og en arbejdsmiljørepræsentant, som du kan gå til? Frygter du noget ift at gå til din chef? Min vurdering er, at enten er du nødt til at gå til din chef/arbejdsmiljø-/tillidsrepræsentant ellers skal du forsøge at finde et andet arbejde. Kæmpe kram herfra

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder virkelig ikke rart! Du har ret - det er faktisk mobning. At udelukke andre fra fællesskabet er mobning. Og den gør ondt i maven. På trods af udelukkelsen, har du så alligevel en kollega, som du har det rigtig godt med og som du stoler på, du ville kunne tale med? Har du evt en tillidsrepræsentant og en arbejdsmiljørepræsentant, som du kan gå til? Frygter du noget ift at gå til din chef? Min vurdering er, at enten er du nødt til at gå til din chef/arbejdsmiljø-/tillidsrepræsentant ellers skal du forsøge at finde et andet arbejde. Kæmpe kram herfra

Jeg fik lige læst resten af tråden... det lyder som om, du har det godt med dine kollegaer? Har du nævnt over for dem, at du aldrig er blevet informeret om personalemøder og julefrokoster osv, nu hvor du har talt med dem om, at det er irriterende, at du ikke står på vagtplanen?

Anmeld Citér

2. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har haft påtalt det uden resultat.

Synes jo arrangementer personalemøder m.m, er en del af fællesskabet, at jeg ikke normalt bliver informeret om disse ting, det får mig til at føle, at jeg bliver holdt udenfor, og ja det føles lidt som mobning, men jeg må tage tyrerne ved hornene og spørger chefen hvorfor det er sådan

Personalemøder er ikke bare en del af fællesskabet - det er også en del af arbejdet, som man har pligt til at deltage i. 

Det er jo umuligt at vide, hvad din chef tænker, og hvad der ligger bag. Måske er det virkelig udtryk for personlig modvilje og mobning. Men hvis jeg var chefen, og der var tale om en fejl eller en misforståelse, ville jeg tage det som udtryk for manglende engagement og interesse, hvis en medarbejder igennem seks år accepterede at “gå under radaren” mht. personalemøder m.v. uden at tage det op med mig. Altså - enten holder chefen dig bevidst udenfor og konstaterer, at det ikke er et problem for dig, eller også er der tale om en fejl/misforståelse, som du ikke har virket interesseret i at få løst. 
Selvfølgelig er det chefens ansvar at indkalde dig til personalemøder osv. osv., men det er også medarbejderens ansvar at reagere, hvis tingene ikke foregår, som de skal. Og det er måske let at sige, hvis du er bange for lederens reaktion, men der er jo ikke noget forkert eller konfliktskabende i at ville deltage til personalemøder, tværtimod. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.