Hvor meget opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2023

mor_til_2_

Hos os sørger vi for at der er 10.000 kr til mad og ting og sager. lommepenge til begge to også bliver der sat 25000 på budget kontoen som også er en form for opsparing hos os. Det er hvertfald der vi tager tøj til børnene, bil og dyre udgifter, uforudsete udgifter mm. Også sætter vi resten over på opsparingen. Det varierer hver måned men ca 7-10.000 kr hver måned vi er igang med at renovere og har måtte tage en del fra opsparingen her de her dage Men der står 26000 på vores almindelige opsparing og 45000 på vores budget konto  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Vi har indtil idag haft 300.000, dem har vi så valgt at investere på et hus i sommeres.

Vores mål er at have 50-60.000kr på feriekonto hvert år. og 150.000 på opsparing, så er vi glade.

Vi har dog renoveret en del og er 50.000 i underskud. Min mand har taget et ekstra arbejde for at klare den del.

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

Jeg er lidt usikker på hvor meget min mand har samlet ..men omkring 200000 - 300000, jeg har pt 50.000 selv og sammen har vi en på 90.000

Jeg smider hver måned resten på min kontoer ved månden slut på min opsparing....måske omkring 10.000 kr hvis jeg ikke har en m0ned hvor jeg bruger ekstra mange penge

Anmeld Citér

30. november 2023

HapsHapsHaps

Jeg sparer hver måned 1000 kr op via nordnet månedsopsparing. Der står lige nu ca 25000 (svinger lidt med aktiekurserne). Derudover har jeg 55.000 på min egen opsparing. Hvad jeg har tilovers hver måned sætter jeg ind på min opsparing - svinger mellem 1000 og 5000 ca.

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

shit jeg er imponeret over hvor meget nogle af jer kan spare op om måneden - har I voldsomt store indtægter. Vi tjener godt og kan bestemt ikke lægge 10.000 kr. til siden. 
Jeg synes, det er virkelig svært ikke at have et stigende forbrug når indtægten stiger. 

Anmeld Citér

1. december 2023

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Hej! 
Hvor meget sætter I til side til opsparing om måneden? Og hvor meget har I stående på opsparingen til, hvis noget eksempelvis går i stykker? 

Min mand og mig er ret uenige i, hvad der er behov for at have stående på kontoen.

Både jeg og min kæreste sætter hver især 1200 ind på en vedligeholdelseskonto, som dækker over uforudset reparation på huset og vedligehold af begge biler, vi har 70.000 stående.

Og så har jeg min egen private opsparing hvor jeg fast sætte 500 hver mdr. Nogle mdr. Mere hvis jeg har overskud på kontoen

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

shit jeg er imponeret over hvor meget nogle af jer kan spare op om måneden - har I voldsomt store indtægter. Vi tjener godt og kan bestemt ikke lægge 10.000 kr. til siden. 
Jeg synes, det er virkelig svært ikke at have et stigende forbrug når indtægten stiger. 

Den eneste grund til vi kan, er at hus, biler osv er udbetalt og min mand intet skylder....alsrig har gjordt det og altså har været meget sparsom.

Så der er en del større månedlige udgifter vi ikke har

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Den eneste grund til vi kan, er at hus, biler osv er udbetalt og min mand intet skylder....alsrig har gjordt det og altså har været meget sparsom.

Giver mening - to biler og husejer trækker en del her.

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Vi har i alt på vores fælles opsparing 250.000 kr. Vil tro vi i snit sparer 9-10.000 kr op i måneden. 

Derudover sættes der hver måned 1500 kr på en konto der hedder konfirmation/efterskole (hvis der er lyst til det), og 1000 kr på en konto til bil reparation

Vi har et nyt hus, hvor vi giver 8000 kr pr mdr til realkredit og to biler der er betalt.

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Skattemæssigt set er det jo " dumt" ikke at. skylde noget.

Ens marginalskat bliver jo bare det højere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.