Hvor meget opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.466 visninger
26 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2023

Anonym trådstarter

Hej! 
Hvor meget sætter I til side til opsparing om måneden? Og hvor meget har I stående på opsparingen til, hvis noget eksempelvis går i stykker? 

Min mand og mig er ret uenige i, hvad der er behov for at have stående på kontoen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
Hvor meget sætter I til side til opsparing om måneden? Og hvor meget har I stående på opsparingen til, hvis noget eksempelvis går i stykker? 

Min mand og mig er ret uenige i, hvad der er behov for at have stående på kontoen.

Det er meget forskelligt hvor meget der bliver sat over på vores opsparing. Det handler om hvor mange regninger vi har den pågældende måned. Hvis vi har få regninger kan der sagtens ryge 10.000kr ind på opsparingen. Her i december kommer der ikke noget ind grundet julen og gaver. 
i øjeblikket har vi 100.000kr stående på vores opsparings konto. 
pengene bruges på uforudsete udgifter samt ferier. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

Det er meget forskelligt hvor meget vi sætter til side, det kommer lidt an på hvor meget vi bruger. Men ca. et par tusinde pr. månede.

Lige pt. har vi kr. 50.000 på vores opsparing, og det syntes jeg personligt er lige i underkanten, men vi brugte kr. 60.000 i oktober på en ferie med alle ungerne, så det er derfor.

Anmeld Citér

30. november 2023

HilliHallo

Vi er storforbrugere herhjemme og har lige nu 5000kr på vores opsparing. 

Det er i min verden SLET ikke nok. Jeg vil gerne have et minimumsbeløb på 50.000kr. Gerne mere. Min mand har ikke samme behov. 

Hvis vi tænkte os lidt om kunne vi godt lægge 5000kr til opsparing hver måned. Men det sker ikke rigtig �� 

Så vi lever fra måned til måned ��

Anmeld Citér

30. november 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Der står p.t. 80.000 kr. på vores fælles opsparing, der kommer fast 5.000 kr. ind hver måned.

Derudover har vi hver især en opsparing.

Jeg synes det er en fin opsparing til de daglig ting man mangler/der måtte gå i stykker, som nyt køleskab, service på bilerne, vinterdæk og lign. 
Men til renovering måtte der gerne være væsentlig mere

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

I øjeblikket tager vi fra vores opsparingen hver måned da jeg har ca et halv år hvor jeg ingen indtægt har da jeg (uforskyldt) er blevet længere tid om at færdiggøre min uddannelse. Når jeg er færdig vil den være næsten tømt (under 10000).

Men jeg synes det kommer meget an på ens situation, bor man til leje som vi gør og vi her heller ikke vil eller dyr, så er det rart med en opsparing, for der kan selvfølgelig komme en stor regning eller lignende. Men den behøver for mig ikke være kæmpe stor, 10000-15000 vil være fint med mig.

Men når vi først får bil og på et tidspunkt gerne et hus, så skal der være til hvis bilen skal repareres, fyret går, der kommer et hul i taget eller lignende ting. Og ved siden af skal der så spares op til alm vedligeholdelse af hus, fx hvis taget nærmer sig udskiftning mm. Så der er selvfølgelig nogle helt andre beløb man snakker. Der vil jeg nok som minimum få sparet op til 50-60000 til uforudsete ting og så alm vedligeholdelse og "for sjov, fx ferie" opsparing ved siden af. Og hastigheden må komme an på rådrummet.

Anmeld Citér

30. november 2023

Cerenia

Jeg bor alene (uden børn) og har en osparing på 100K. Lægger nok 6000 kr til side hver måned (det skal også gå til tøj, udforudsete udgifter og den slags)

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

Vi har hus og biler (alt betalt færdigt så ingen lån!) og opsparing til rep/uforudsete udgifter på 350.000 pt. (Vi sætter fortsat ind jo selvfølgelig ) og en hygge opsparing til ferie mm på 115000 ca pt. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

Det er meget forskelligt, der bliver smidt mellem 5-12.000 på opsparingen normalt. Lige pt har vi kun 40.000 fordi alt i vores hus nærmest har været gået i stykker og skulle udskiftes hver måned i år. Super uheldigt. Jeg vil gerne have at der skal stå min 75.000

Anmeld Citér

30. november 2023

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Hvad der er mest fornuftigt kommer jo meget an på den enkeltes situation

vi bor i et nyt hus og betaler frivilligt 10.000 i gennemsnit ekstra af på vores gæld hver mdr grundet høje renter(hvad vi indsætter fra mdr til mdr varierer meget) Skal vi købe noget dyrt kan det betale sig bare at trække over og så stoppe den frivillige indbetaling nogle måneder. Men vi skal heller ikke spare op til nyt tag, køkken osv.

Ferie mv er der plads i vores almindelige rådighedsbeløb til bare at holde. Så indbetaler vi ikke ekstra ind til gæld i en-to måneder. Men vi tager heller ikke så specielt dyre ferier

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.