Provokeret abort - Skrunk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
12 svar
19 synes godt om
30. november 2023

Anonym trådstarter

For et år siden, fik jeg en provokeret abort, det var meget mod min vilje men efter 3 uger med psysisk vold fra faderen kunne jeg ikke holde det ud længere. Der er intet i verden jeg fortryder mere   Jeg er 28 år, og dette var første gang, trods forsøg i tidligere forhold.

Vi er stadig sammen, og bruger “stå af i Roskilde” vi startede med bruge kondom men det holdte ikke fra hans side. Jeg håber hver månede at jeg alligevel bliver gravid, selvom jeg ved han stadig ikke ønsker det.

Jeg har flere gange forsøgt at forlade ham, da han har dating apps og ander bag min ryg så snart vi skændes en smule.

Er jeg helt forkert på den? Jeg har altid været dybt forelsket i ham, og vi har været sammen sådan uofficielt 3 år. 
Han vil ikke lade mig gå, men da jeg var gravid ville han forlade mig, og vil højst sandsynligt være på samme måde hvis det skete igen. 

Grovt sagt så tager han røven på mig som det passer ham.. Og jeg har overvejet gøre det samme i form af at blive gravid og hvis han så ikke ønsker tage sit ansvar samtidig vise ham døren. Føler mig så flov over mine tanker. 

Føler han tog mit største ønske fra mig fordi han pressede mig med alt hvad han kunne. Jeg kan ikke være i tanken mere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Du skal IKKE få et barn med en mand for at han skal gå fra dig! Bum færdig. Undskyld min hårde tone, men du kan for alvor sidde i saksen med en manipulerende mand hvor barnet kan komme i gevaldigt i klemme. Du skal ringe til mødrehjælpen i dag og få hjælp. 

Du, og slet ikke et eventuelt  barn, fortjener at gå gennem et liv med sådan en mand i dit liv.

Anmeld Citér

30. november 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvordan tænker du om at lade et barn vokse op i den vold og undertrykkelse du beskriver? Hvis du får en datter, vil du så vise hende, at det er sådan mand og kvinde lever sammen? At hendes mor er sådan en som man gerne må trampe på?

Du er ikke afhængig af, om din mand vil lade dig gå. Den beslutning træffer du og ikke han. Du kan kontakte et krisecenter allerede i dag for råd og vejledning, ligesom du allerede i dag kan pakke en taske og tage væk.

Eksempelvis: https://www.kvindekrisecentrene.dk/?gclid=EAIaIQobChMI_rS5ypfrggMVpZiDBx2otQejEAAYBCAAEgK2r_D_BwE

Skån dig selv - og et barn - for endnu en problematisk graviditet. Tag ansvar for at dette ikke sker ved øjeblikkeligt at stoppe med at dyrke ubeskyttet sex. Du kan ændre din situation. Det fortjener du (og et fremtidigt barn ikke mindst). Men det sker kun, hvis du begynder at handle.

Anmeld Citér

30. november 2023

Tullebadulle

Læs lige det du har skrevet og forestil dig st skulle råde din bedste veninde eller søster..

han manipuleret dig, er psykisk voldelig overfor dig og du er forelsket i ham..? Det er ikke forelskelse, men den fælde man havner i med en fysisk eller psykisk voldelig mand. 

Du skal da ikke kobles til så manipulerende og led mand resten af livet.? Og du skal prise dig lykkelig for aborten! Men du har skrevet tidligere og du fik samme svar. 

Skynd  dig væk og hold da for gud skyld op med ubeskyttet sex. Det kan du altså ikke være bekendt overfor et uskyldigt barn. Og heller ikke dig selv.

Verden har nok af uønskede børn med st på sjælen fordi faren ikke ønsker dem. Og han vil bruge barnet til at ramme dig - vær sikker på det.

Gå fra ham… man du skal jo indse det selv.

Anmeld Citér

30. november 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

For guds skyld, skynd dig væk og find en, der vil dig før du overvejer at få et barn. Ikke mindst for barnets skyld.

Du overvejer endda at blive gravid for at kunne forlade ham for ellers vil han ikke lade dig gå. Kan du ikke selv høre, hvor skørt det lyder?   
Hvis du ser det som den eneste løsning og hvis du har is i maven kunne du bilde ham ind, at du er gravid, flytte og når du så er på plads, så 'mister' du barnet. 
Ja, nu hvor jeg skriver det, så lyder det også skørt. Men flytte skal du og ikke se dig tilbage. Det bliver sikkert hårdt, men du bliver lettet, når du er på den anden side. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Har du skrevet om dette før? 

I så fald, så beklager jeg min gentagelse: et barn fortjener på ingen måde at blive sat i verden i sådan en familie. Der kan ske uheld, men ingen børn bør være uønskede af deres ene forælder fra start. 

Hvis du ønsker et barn, hvad der er fuldt forståeligt, så tag ansvar for dit liv og forlad manden, eventuelt med hjælp fra et krisecenter, og få dit barn selv eller med en mand, der også ønsker det. 

Man er hverken omsorgsfuld eller ansvarlig ved at "stå af i Roskilde" som halvhjertet prævention.

Anmeld Citér

30. november 2023

Tullebadulle

Hvis du er meget skruk .. så søg væk og bliv gravid med donor sæd. Så hænger du ikke på en elendig og psykisk voldelig far! 

Men få styr på dit eget liv først. Du fortjener bedre .. og ikke mindst fortjener dit kommende barn en bedre start. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Tænk på dit kommende barn ….

Anmeld Citér

30. november 2023

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Men du har jo allerede oprettet en tråd om det her. Og fik de samme svar som nu. At du skal se at komme væk og ikke bringe et barn ind i det her dysfunktionelle forhold. Hvad er det for nogle svar du håber på at få? At der er en lykkelig slutning på det her hvis du bliver gravid? Det er vist ret usandsynligt, og det afspejles også i samtlige af de svar du fik nu og i sidste tråd.

Anmeld Citér

30. november 2023

Darling

Har du ikke lavet det samme opslag for noget tid siden hvor du også blev opfordret til at gå og ikke snyde ham til en gravditet?

Jeg kan godt forstå du føler dig flov over den tanke, det havde jeg også selv gjort. Jeg synes det er et ekstremt egoistisk valg, hvis det er noget du har tænkt dig at handle på. I sidste ende går det jo ikke kun udover dig selv, men også barnet. Og er det virkelig en mand du har lyst til at hænge på i 18 år eller resten af dit liv for den sags skyld?

Jeg synes du skal pakke dine ting også komme langt væk, for det er godt nok et usundt forhold at være i. Hvad får dig til at tro at du ikke fortjener bedre end det? For det gør du! Søg hjælp hos din familie, venner eller krisecenter så du kan komme væk. Der er mange andre måder at starte en familie på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.