Jeg er lidt bekymret og i vildrede. Jeg har tidlige graviditetstegn (dog ingen positiv test endnu).
Baggrund: jeg er 40 år med en søn fra tidligere forhold (hans far og jeg er bedste venner) og min kæreste er 41 år, vi har været sammen 3½ år. Jeg mistede min mor for få år siden, så kan ikke spørge hende til råds.
Sagen er den at min kæreste og jeg fra starten snakkede om at vi gerne vil have et barn sammen, min søn ønsker sig en lillebror eller lillesøster (og har ønsket dette i 4-5 år, han er 7 år). Jeg fik fjernet p-stav efter planen som aftalt med kæresten, men min ellers søde og rare svigermor har meget klart og tydeligt givet udtryk for at hun synes vi er "for gamle" og at vi skal nyde den ene jeg har (min kæreste elsker min søn og min søn elsker min kæreste så det er skønt) og ikke få flere børn. Hun har sagt det så klart at min kæreste er begyndt at sige "måske hun har ret og vi er for gamle" samt "jamen vi har jo ikke eget hus og hvad med økonomien" (han har et godt job og jeg havde et godt job indtil for nyligt pga ordrenedgang), i det hele taget meget tvivl. Vi har haft ubeskyttet sex før og efter staven blev fjernet, jeg har ikke fået min menstruation endnu efter staven blev fjernet (den burde være kommet for en uge siden) og har tegn på graviditet (test for 1-1½ uge siden var dog negativ), jeg er så nervøs for deres reaktion (kæreste og svigermor) hvis jeg pludselig står med en positiv test. Jeg er så nervøs for kærestens reaktion, fordi han har så meget tvivl og fordi han stresser over at jeg mistede mit job, at jeg ikke lige nu har modet til at snakke med ham om bekymringerne både for ikke at stresse ham yderligere og for ikke at skulle håndtere en diskussion om det. Og hvis jeg har en positiv test og kæresten er ok med det, så kommer bekymringen for svigermors reaktion.
Jeg føler mig alene lige nu, sover ikke godt om natten for tiden (hvilket kæresten har kommenteret men jeg affejer ham lidt om grunden) og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er grædefærdig det ene øjeblik og frustreret over det det næste øjeblik. Jeg forsøger at holde det for mig selv til jeg har en ide om hvad jeg skal gøre ved det, problemet i det er min søn lægger mærke til at "mor er irriteret" og jeg vil ikke have mine frustrationer går ud over ham...hjælp
Anmeld
Citér