Svigermor synes vi er for gamle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Nu er den alder hvor det er normalt at få børn jo rykket sig noget. 
førhen var det jo normalt at få børn mellem 20-25 og en 40 årig var GAMMEL mor. 
Den dag i dag er det mere normalt at vente til 30-40 års alderen (på trods af lægernes anbefalinger ifht fertilitet). 

Jeg var 18 med min første, og 29 med nr 2, 31 med nr 3. Må sige jeg kan mærke stor forskel ifht mit energiniveau/overskud på de omkring 10-12 år. 
Men synes heller ikke man kan sige en alder er mere rigtig end en anden, man må jo mærke efter i sig selv hvad der er rigtigt for en selv, og så handle derefter. Man bliver jo ikke en dårligere/bedre mor pga alder. 

Nu lyder det til din mand og dig havde talt det igennem, så er du gravid er det sådan og så skal du da bare være glad  

hvis han siger noget på baggrund af hvad svigermor har sagt, ville jeg nok sige til ham at uanset hvor velmenende hun har været i sin udtalelse, er det jeres beslutning og du ønsker ikke andres meninger skal så tvivl omkring hvad der er det rigtige for jer, er sikker på svigermor nok skal blive glad for at blive farmor når det sker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2023

Anonym

*.* skriver:

Nu er den alder hvor det er normalt at få børn jo rykket sig noget. 
førhen var det jo normalt at få børn mellem 20-25 og en 40 årig var GAMMEL mor. 
Den dag i dag er det mere normalt at vente til 30-40 års alderen (på trods af lægernes anbefalinger ifht fertilitet). 

Jeg var 18 med min første, og 29 med nr 2, 31 med nr 3. Må sige jeg kan mærke stor forskel ifht mit energiniveau/overskud på de omkring 10-12 år. 
Men synes heller ikke man kan sige en alder er mere rigtig end en anden, man må jo mærke efter i sig selv hvad der er rigtigt for en selv, og så handle derefter. Man bliver jo ikke en dårligere/bedre mor pga alder. 

Nu lyder det til din mand og dig havde talt det igennem, så er du gravid er det sådan og så skal du da bare være glad  

hvis han siger noget på baggrund af hvad svigermor har sagt, ville jeg nok sige til ham at uanset hvor velmenende hun har været i sin udtalelse, er det jeres beslutning og du ønsker ikke andres meninger skal så tvivl omkring hvad der er det rigtige for jer, er sikker på svigermor nok skal blive glad for at blive farmor når det sker

Interessant du kunne mærke forskel på de 10 års forskel. Jeg var 25 med den første og 41 med nr. 2. Har langt mere energi i dag end dengang. Men den slags er selvfølgelig meget individuelt

Anmeld Citér

24. november 2023

Tip!

Det skal svigermor da slet ikke blande sig i.

Jeg var 22 ved min første og 36 ved nr 2. Jeg har en hel anden ro og nyder det mere her 2 gang. Jeg ved at det er meget nus/oprydning/kram/praktiske ting når de er små.. Men pludselig en dag, der er de knap nok hjemme om eftermiddagen. 
få de børn du/i har lyst til. 
Måske at farmor bare har fortrudt at hun ikke fik flere selv 

Anmeld Citér

24. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Måske svigermor tænker at hun ikke magter at passe osv fordi hun er blevet for gammel, man kan ikke udtale sig om andres alder, slet ikke når man ikke er blevet spurgt. Om man er for gammel afhænger vel af mange ting og ikke kun et tal

Anmeld Citér

24. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Interessant du kunne mærke forskel på de 10 års forskel. Jeg var 25 med den første og 41 med nr. 2. Har langt mere energi i dag end dengang. Men den slags er selvfølgelig meget individuelt

Mit søvnbehov er steget noget med alderen med min store var jeg vågen når han vågnede om natten, hvor med den lille blev jeg vækket og var gået i seng kl 21  

men ja det er jo meget forskelligt. 

Anmeld Citér

24. november 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
*.* skriver:

Mit søvnbehov er steget noget med alderen med min store var jeg vågen når han vågnede om natten, hvor med den lille blev jeg vækket og var gået i seng kl 21  

men ja det er jo meget forskelligt. 

De fleste får faktuelt et mindre søvnbehov med alderen  
Men ja, det er individuelt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.