Anonym skriver:
Hejsa
Jeg skriver herinde fordi jeg er lidt i tvivl om hvad der er okay at gøre og knap så okay at høre i et parforhold, da dette er min første “rigtige” forhold samt det længste.
Jeg har F.eks. Nogle grænser og det ved jeg at min kæreste også har. Både omkring store og små ting.
Min irritation lige nu er for mange en MEGET lille ting, det er heller ikke just en stor ting for mig men stadig en irritations moment.
Da jeg står op idag, finder jeg ud af at min kæreste har været i min taske for at finde han cigaretter, som vi havde jeg klar aftale om at jeg skulle opbevare for ham da bi er i en stram måned og han selv har villet trappe ned men har haft svært ved det selv.
Derfor har han selv forslået at han maks får et hvis antal pr dag og så vidt muligt skal holde sig dertil. Og at jeg derfor “gemmer” dem væk. (Han har også en e-cigaret udover de almindelige)
Jeg kommer ned tidlig formiddag og han har ledt efter dem samt gået i min taske og taget hvad han skulle bruge. Fair nok.
Det er ikke så meget det han har taget. For mig er det mere princippet i at jeg ikke selv ville gå i hans taske el. Pung efter noget han opbevarede for mig uden at vække og spørge ham først. Eller vente til han F.eks. stod op.
Hvad er jeres tanker?
Jeg var blevet langt mere irriteret, hvis han havde vækket mig for at få en cigaret.
Ærligt jeg tror udfordringen starter ved jeres aftale - jeg ville aldrig have gået med til den aftale, jeg vil ikke være min mands politibetjent, mor eller hvad man kan definere det som. Jeg vil ikke skulle forhold mig til om han ryger 4 cigaretter som aftalt eller 5 jeg vil ikke skulle sige: hov hov nu har du fået nok, eller du har lige røget.
Jeg vil gerne være med til at kigge på budget i en stram måned og sige; ej prøv at hør her, vi skal skære nogle steder, hvad tænker du om cigaretterne, men det skal være noget han selv styrer (min mand ryger forresten ikke, men så kunne det være noget andet). Det er sindsyg vigtigt for mig, at vi mødes som to ligeværdige og lige voksne.
Ville jeg blive irriteret over, at han gik i min taske - næ kun hvis jeg også var irriteret over noget andet.