Israel/palæstina i børnehøjde (7 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2023

Sprit25

Alonebreak skriver:

Det er ikke Israel det er synd for..? 
Du lyder jo helt uviden og håber da ikke det er uvidenhed du giver videre til dine børn? 

læs på historien og samling med da Danmark var i krig med Tyskland, så kan du bedre forklar dine børn hvad der sker i verden

Jeg er uddannet historielærer, så tag lige bagsædet. Jeg er pro palæstina helt helt ind i benet, men jeg er ikke pro Hamas. Det Hamas har gjort er fuldstændig utilgiveligt. Slå civilie ihjel på den måde? Nope. Det kommer jeg aldrig til at lære mit barn er okay. 

Derimod kommer jeg til at lære mit barn, at vi er nødt til at indse, at jøder er blevet forfulgt siden jesus død. Men helt roligt. Jeg har, fortalt mit barn, at briterne startede sådan set balladen og Israel LÆNGE har begået den samme forbrydelse som, de selv er blevet udsat for. Men derfor føler jeg stadig for de mennesker, på begge sider, der er fanget i så gammel en konflikt at det er latterligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2023

Anonym

Jeg fotæller det her til mit barn. Hun forstår meget. Og vi er alle overtænker her hjemme.

Jeg ser på krig og andre konflikter sådan her.

I krig er der ingen vinder kun menneske liv der går borte. 

Og mennesker der vil tjene penge på at andre skal købe deres våben/magt. 

Det er det jeg tror på. 

Fortæller altid at det selvfølgelig er langt væk. Min stor er 9 år og vi snakket også om vi ikke spiser/køber visse ting fordi det er fra steder der ikke passer på vores nartur fx. Det kunne hun finde ud af fra hun var 5 eller 6 år. 

Hver gang jeg siger det. Kommer vi ind og snakke om hendes opfattelse af de ting der sker. Jeg understøtter hendes holdninger.