Mor/søster med til fødsel, for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Sådan har jeg også selv altid tænk, og synes det var meget mærkeligt at have andre med, men efter han fik den sygdom tidligere på året, der havde vi snakke om hvor pr jeg skulle stoppe på p-piller, så har jeg egentlig forlist mig med tanken, for tror jeg ville have det værre med at være alene hvis det trækker ud og han ikke kan til sidst.

Det har jeg fuld forståelse for. Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have en ekstra person med, ud over din mand, situationen taget i betagtning. Om det er mor eller søster, er jo op til dig.

Men ja, at være alene under en fødsel, tænker jeg, ligesom dig, ikke er særlig rart. Det er altid godt med tryghed og masser af støtte undervejs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Sagen er den at vi er begyndt på projektet baby og da jeg som person tænker meget frem i tiden, så er det meget naturligt for mig at tænker over en kommende fødsel.

Jeg går derfor med tankerne om, om jeg skal høre min mor eller søster om en f dem vil med til fødselen. Ikke bare fordi, men af praktiske årsager, da min mand har en sygdom der gær at han muligvis at ramt af en ekstrem træthed og vi risikere han ikke vil kunne være der for mig hvis det ender med en lang fødsel og han ikke har mulighed for at trække sig og få noget hvile. Hvordan han har den med træthed på det tidspunkt ved vi først på dagen.

Jeg vil derfor gerne høre jeres oplevelser med at have andre personer med til fødsel. Umiddelbart tænker jeg hovedsageligt min mor eller søster. Men jeg vil generelt bare gerne høre andres historier.

Jeg havde min mor med til min fødsel. Det var både mit ønske min søns fars ønske også. For mig var det tryghed i at have hende med og for ham var det fordi han var bange for hvordan han ville reagerer og ville være sikker på at der hele tiden var en hos mig. 
jeg har ingen søster. Men hvis jeg havde ville jeg ikke have hende med. det er for underligt for mig. 

Anmeld Citér

23. oktober 2023

Anonym

AnoMor skriver:

Jeg havde min mor med til min fødsel. Det var både mit ønske min søns fars ønske også. For mig var det tryghed i at have hende med og for ham var det fordi han var bange for hvordan han ville reagerer og ville være sikker på at der hele tiden var en hos mig. 
jeg har ingen søster. Men hvis jeg havde ville jeg ikke have hende med. det er for underligt for mig. 

Sjovt. Jeg har det omvendt. Jeg ville absolut ikke have min mor med (for underligt). Men gerne min søster (hvis min mand ikke kunne).

Anmeld Citér

23. oktober 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Sjovt. Jeg har det omvendt. Jeg ville absolut ikke have min mor med (for underligt). Men gerne min søster (hvis min mand ikke kunne).

Sådan er vi så forskellige. Der er heldigvis intet rigtig eller forkert i det

Anmeld Citér

24. oktober 2023

Anonym

Jeg har altid haft mange med til mine fødsler. Både mor, svigermor, bedstemor og svigerinder osv. 

Det har været enormt hyggeligt og kan kun anbefales. Jeg kan så høre, du også har nogle praktiske ting, som gør, at det også giver mening for jer. Hop ud i det

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym

Min mand sad i stolen og sov kort før min ældste blev født. Måtte bede personalet om at vække ham, så han lige kunne være med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.