Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
Sagen er den at vi er begyndt på projektet baby og da jeg som person tænker meget frem i tiden, så er det meget naturligt for mig at tænker over en kommende fødsel.
Jeg går derfor med tankerne om, om jeg skal høre min mor eller søster om en f dem vil med til fødselen. Ikke bare fordi, men af praktiske årsager, da min mand har en sygdom der gær at han muligvis at ramt af en ekstrem træthed og vi risikere han ikke vil kunne være der for mig hvis det ender med en lang fødsel og han ikke har mulighed for at trække sig og få noget hvile. Hvordan han har den med træthed på det tidspunkt ved vi først på dagen.
Jeg vil derfor gerne høre jeres oplevelser med at have andre personer med til fødsel. Umiddelbart tænker jeg hovedsageligt min mor eller søster. Men jeg vil generelt bare gerne høre andres historier.
pga corona restriktionerne endte jeg med at måtte tage en veninde med til fødslen af nummer 3..
hun var ikke min tætteste veninde på nogen måde, hun var en lidt ny veninde men jeg følte mig tryg i hendes nærvær så jeg var ikke i tvivl om at det skulle være hende..
hun stod standby til at komme og passe de to store i forvejen.. men blev lidt overvældet selvfølgelig over at blive spurgt om hun ville tage med til fødslen i stedet da manden var nægtet adgang pga forkølelse..
det var en fantastisk oplevelse... hun var perfekt for selvom hun ikke kendte mig så godt så forstod hun at læse mine behov og var bare klar på de rigtige tidspunkter.. feks. hyggesnakkede hun med jordemoder så jeg fik lidt ro da der var en pause i veerne..
hun har taget billeder af alle stadier i fødslen og sat tidspunkter og en lille tekst på og sendt det til mig på messenger så jeg altid har det... det betyder meget for mig at have for når manden en dag er klar kan han se det hele selvom han ikke var der..
så jeg vil mærke efter dybt inden i før jeg vælger..
du skal vælge en du føler du kan se i øjnene og håndtere at være sammen med hvis tingene går galt til fødslen.. en du er sikker på kan være din stemme når du ikke kan overskue at sige ja eller nej... en der kan læse dig og forstår dig uden ord..
Anmeld
Citér