Mor og meget mere skriver:
Nu ved vi jo ikke, hvilket format du er vant til, så dit udsagn siger ikke så meget. Man kan jo bare ønske for dig og en evt. potentiel kommende partner, at du ikke vil skuffes. Det kunne også have været interessant at vide, om en evt. umiddelbar skuffelse ville være tilstrækkelig årsag til at vælge en i øvrigt dejlig, begavet, empatisk osv. osv. mand fra.
Hvad ville du mon som mor til en usikker teenagedreng sige, hvis han var bange for at være en skuffelse for en pige, der var “bedre vant”? Du ville jo ikke med overbevisning kunne sige, at det ikke betød noget, hvordan han var udrustet.
Det er tankevækkende, at vi i en tid, hvor der gøres op med objektificeringen af kvinder og det ekstreme fokus på absurde kropsidealer, kan støde på sådanne udsagn fra kvinder om mænd. Vi har i årevis sat massivt ind for at overbevise de unge piger om, at de er fine og værdifulde, som de er skabt - husker nogen også at fortælle det samme til de unge mænd, så de ikke udsættes for sårende oplevelser med skuffede kvinder eller kommer til at lide under vrangforestillinger om, at det er normen, at størrelsen på deres penis har en afgørende indflydelse på deres muligheder for at finde en partner?
Jeg tænker nu ikke, det er så meget anderledes, end hvis man valgte en person fra af andre grunde. Man skal ikke leve sammen med nogen, man ikke ønsker at være sammen med, og om årsagen er 1 eller 25, om det er en høj hårgrænse, som slukker ens lyst eller om det er noget helt andet, det må hver mand om. Men det handler om, at man fortæller vedkomne det på en pæn og respektfuld måde, og man behøver ikke påpege den direkte årsag, der findes mange fine måder at fortælle, at man ikke ønsker et forhold på eller hvad det nu kan være.
Hvad andre FØLER om en persons krop, skal forhåbentlig aldrig trække en tråd til, hvad en person føler om sin EGEN krop. Følelser foregår indeni, og derfor ville min skuffelse ikke have indflydelse på en persons værdighed eller syn på sig selv.
Men for lige at svare på noget af det, du benævner, nej, jeg ville ikke vælge en ellers dejlig, begavet, empatisk mand fra af den grund, nej.