Du skriver du ikke har indblik i hans virksomheds økonomi på nogen måde. Men at du synes at jeres privatøkonomi er fin.
Jeg vil ikke holde hånden over egoistiske beslutninger, men jeg forestiller mig at hans tankegang har været en hel anden i forhold til den her beslutning.
Jeg har selv drevet virksomhed og som mange selvstændige ved går det op og ned og nogle måneder er bedre end andre.
Da vi ramte fx corona, som han måske også var berørt af, gik det virkelig dårligt og jeg var desparat for at tjene nogle penge ved siden af, fordi jeg ellers ville ende med en kæmpe gæld. Jeg brugte så en af mine uddannelser for at få er andet job. Dog talte jeg med min mand om det, men jeg gjorde det meget klart for ham, at hvis vi ikke i fællesskab skulle gå på røven, var jeg nødt til at tage det her job.
For det ville jo påvirke vores privatøkonomi hvis min virksomhed ikke løb rundt.
Løsningen var ikke holdbar i længden, da jeg ikke bryder mig om at være væk fra familien, men det var en midlertidig løsning, for at økonomien kunne hænge sammen.
Og jeg/vi blev glade for den beslutning, da min mand endte med at blive opsagt under corona.
Lang historie kort. Tal med ham, vær nysgerrig på hans restaurant. Også økonomien. Tal med ham om hvordan I i fælleskab kan hjælpe hinanden. Måske du kan hjælpe/bidrage økonomisk til hans virksomhed så han måske ikke føler sig presset til at tage er job der kræver at han er væk.
Anmeld
Citér