Min kæreste har taget egoistisk valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.954 visninger
13 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2023

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste er selvstændig og har kørt sin egen restaurant i mange år  han lukker ned her om efter året og har så valgt at tage et job som kræver han er væk 2-3 uger af gangen nu og tager allerede afsted næste uge, jeg har fortalt ham hvordan jeg føler omkring det og jeg ikke trives i at stå alene med børnene og en baby på 4 måneder men han har tager valget at være væk trods han ved hvordan jeg føler og jeg ikke har lyst til at lege deltids familie.  

jeg ved ikke om det er mig der er helt fraværende men at tage sådan et valg gør mig i tvivl om han overhoved vil os. Han siger han gør det for økonomien og det forstår jeg men manden har så mange uddannelser han kunne tage et job hvor han kommer hjem til os hver dag. Jeg synes det er så egoistisk af ham. Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her opslag måske bare hører jeres mening hvad havde i gjort hvis jeres bare havde taget et valg og skide på hvordan partner føler sig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis det var min partner ville jeg godt nok også føle mig kørt ud på et sidespor, hvis han havde taget sådan et valg uden vi var enige om det og overhovedet uden at tale med mig om det. 
Det synes jeg er en mærkelig opførsel fra ens kæreste, som man deler hus og har børn med.

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis det var min partner ville jeg godt nok også føle mig kørt ud på et sidespor, hvis han havde taget sådan et valg uden vi var enige om det og overhovedet uden at tale med mig om det. 
Det synes jeg er en mærkelig opførsel fra ens kæreste, som man deler hus og har børn med.

Han rokker sig ikke og siger han er nød til det for økonomien i hans firma os 

vi har været så uvenner og ikke fået talt ud om det overhoved han er bare besluttet. 

Anmeld Citér

30. september 2023

Kontrast

Jeg synes også, at det er egoistisk og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg faktisk, at det er sådan noget man vælger fra at gøre, når man vælger at stifte familie. Jeg siger ikke, at man ikke kan arbejde og leve sådan, men det med bare at tage sådan et valg på egen hånd, når det berører alle i familien, det synes jeg ophører, når man får børn. Jeg har ikke barn længere, så derfor er vi kun mig og min kæreste og selv da villa jeg synes, at det var en stor beslutning, hvis han tog den uden mig.

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

Han lyder meget ung eller umoden. Man træffer ikke valg solo når man har en familie. Og du kan nok godt regne med det ikke er sidste gang han gør det og at det altid vil være dig der skal ofre dig for at han kan gøre de ting han vil 

Anmeld Citér

30. september 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Det kommer lidt an på så meget.. det undrer mig, at det lyder som om, du ingen indblik har i hans/jeres økonomi? Hvis du havde det, ville du også have argumentation for eller imod, at den ekstraløn (som jeg går ud fra at et sådan arbejde giver) er nødvendig for jer.

Selvfølgelig skal I begge kunne leve med den beslutning, der bliver truffet, men det kræver også, at begge parter sætter sig ind i tingene.

Anmeld Citér

30. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Han lyder meget ung eller umoden. Man træffer ikke valg solo når man har en familie. Og du kan nok godt regne med det ikke er sidste gang han gør det og at det altid vil være dig der skal ofre dig for at han kan gøre de ting han vil 

Det var meget at antage om en mand du ikke kender. 
hun skriver han har sagt det er så hans egen forretning kan køre rundt mens der er lukket og det giver jo fin mening, økonomien skal gå op og tænker ikke det er nemt at være selvstændig og skulle lukke sin forretning ned i efteråret. 
når det er sagt, er hans tilgang forkert, han skulle bestemt have drøftet det med sin partner til at starte med, hvor de kunne have talt for og imod og gennemgået budgettet og mulighederne. Men en egoistisk beslutning er ikke nødvendigvis et mønster der er ens betydende med TS skal ofre sig så han kan gøre hvad han vil..  

TS. Jeg synes du skal tage en snak med ham, men hold bolden på egen banehalvdel, lad være med at bebrejde ham, men stil nysgerrigt spørgsmål til hans tanker og overvejelser ifht den her beslutning. Kan være i har tænkt/talt helt forbi hinanden, og tænker at være uvenner ikke fører jer nogen vegne. 
hvis du ikke føler han “retfærdiggøre” sin beslutning i en grad hvor du kan være enig i beslutningen, så fortæl ham hvad du føler og tænker men uden at stille det op som om hans tanker og følelser er forkerte af den grund. 
Enige eller uenige er det vigtigt at sige til ham, at når han tager en så stor beslutning uden at tale med dig, føler du …….(udfyld selv)….. og giver en oplevelse af …..(udfyld selv)…. . 
Vi kan alle tage egoistiske valg der ikke er gennemtænkte fordi vi måske i øjeblikket tænker det er en god ide, og så bagefter kommer i tanke om man måske liiiiige skulle have vendt den med sin partner først. Ville ihvertfald ikke antage det var en permanent tilgang til beslutninger fremadrettet hvis min mand havde gjort det samme

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

*.* skriver:

Det var meget at antage om en mand du ikke kender. 
hun skriver han har sagt det er så hans egen forretning kan køre rundt mens der er lukket og det giver jo fin mening, økonomien skal gå op og tænker ikke det er nemt at være selvstændig og skulle lukke sin forretning ned i efteråret. 
når det er sagt, er hans tilgang forkert, han skulle bestemt have drøftet det med sin partner til at starte med, hvor de kunne have talt for og imod og gennemgået budgettet og mulighederne. Men en egoistisk beslutning er ikke nødvendigvis et mønster der er ens betydende med TS skal ofre sig så han kan gøre hvad han vil..  

TS. Jeg synes du skal tage en snak med ham, men hold bolden på egen banehalvdel, lad være med at bebrejde ham, men stil nysgerrigt spørgsmål til hans tanker og overvejelser ifht den her beslutning. Kan være i har tænkt/talt helt forbi hinanden, og tænker at være uvenner ikke fører jer nogen vegne. 
hvis du ikke føler han “retfærdiggøre” sin beslutning i en grad hvor du kan være enig i beslutningen, så fortæl ham hvad du føler og tænker men uden at stille det op som om hans tanker og følelser er forkerte af den grund. 
Enige eller uenige er det vigtigt at sige til ham, at når han tager en så stor beslutning uden at tale med dig, føler du …….(udfyld selv)….. og giver en oplevelse af …..(udfyld selv)…. . 
Vi kan alle tage egoistiske valg der ikke er gennemtænkte fordi vi måske i øjeblikket tænker det er en god ide, og så bagefter kommer i tanke om man måske liiiiige skulle have vendt den med sin partner først. Ville ihvertfald ikke antage det var en permanent tilgang til beslutninger fremadrettet hvis min mand havde gjort det samme

Men man træffer da ikke beslutninger som disse uden at lige tale med familien først?? Uanset om man har virksomhed eller ej. Lad mig rette fra umoden til egoistisk 

Anmeld Citér

30. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Men man træffer da ikke beslutninger som disse uden at lige tale med familien først?? Uanset om man har virksomhed eller ej. Lad mig rette fra umoden til egoistisk 

Det siger jeg heller ikke som jeg skrev burde han have talt med sin partner først. Men at erklære ud fra de info der er givet, at han må være ung/umoden og ts skal regne med at det forsætter med at han gør hvad han vil bare sådan, det er lidt af en antagelse

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det kommer lidt an på så meget.. det undrer mig, at det lyder som om, du ingen indblik har i hans/jeres økonomi? Hvis du havde det, ville du også have argumentation for eller imod, at den ekstraløn (som jeg går ud fra at et sådan arbejde giver) er nødvendig for jer.

Selvfølgelig skal I begge kunne leve med den beslutning, der bliver truffet, men det kræver også, at begge parter sætter sig ind i tingene.

jo selvfølglig har jeg indblik i vores økonomi men ikke hans restaurant/firma… jeg mener jo ikke vi står så slemt til herhjemme at han er nød til tage væk.. men jeg har intet indblik i hans firma

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.