Børn og mobiltelefoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2023

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vores fik simkort da de var 8 og 10

Dette gjorde de pga jeg meldte den lille ud af sfo og de skulle begynde at være alene hjemme. Da jeg arbejder aften er jeg hjemme når de kommer hjem fra skole. Men så inden far kom hjem kunne de være alene et par timer. Vi øvede i starten og det gik fint.

Den lille har endnu ikke smart telefon. Dog er dette et minus for den er så gammel så den kan ikke sende eller modtage tale beskeder. Så hun gider den ikke ud over jeg siger hun skal have den med. 

Når man har et barn der er ordblind er telefonen et hjælpemidler. Så det vigtigt at starte så tidligt som muligt.. Så der ikke noget med at vente det bare igang.

Jeg er modstander af snap og især tiktok. Men snap satte hans far på. Det fungere godt i deres klasse gruppe  den eneste han ud over familie.

Snap og tiktok udfordringer børnene imellem er en læring. Hvor pigerne ofte starter ud med mest fnidder. Ingen telefon efter sengetid den skal lægges helt væk lige meget hvad du har på. Det er den helt store anbefaling. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2023

Kipper

Profilbillede for Kipper

Her har vores fået aflagte tlf, da de begyndte at gå alene hjem fra skole/frit. sådan fra 7-8 års alderen. Men den kunne kun bruges til at ringe og skrive sms fra. Vi har holdt fast i aldersgrænsen på 13 år for sociale medier såsom snap, insta og facebook. Tik tok får de aldrig lov til, så længe jeg har noget at sige (og det medie vil de heldigvis heller ikke have selv)

Legeaftaler osv. som ikke blev arrangeret gennem os, blev aftalt i skolen eller på sms. Fungerede fint og ingen af dem er blevet holdt uden for noget. Ja de fleste fra klassen havde især snap længe før vores, men jeg ved også der var massive problemer med dette, hvor flere ofte blev uvenner og sendte hinanden ikke så pæne ting. Skolen måtte flere gange holde "krismøde" med de involverede omkring dette. 

Der har derudover været minimalt brok over de regler hos os af vores børn. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Meheju

Profilbillede for Meheju

Vores søn har haft telefon siden 7-8 års alderen og er også på snap og tik tok, men aldrig med sit ansigt. Det vil vi ikke have. Facebook får han ikke lov til før han er  13 som facebook foreskriver. 

Han har altid sin tlf på sig, da både han og jeg har en app i hver vores telefon så jeg altid kan se hor han befinder sig.

Han er alene hjemme hver dag i 2 timer (han er 12 år) og han ringer til mig hver dag på job når han kommer hjem fra skole eller går nogle steder inden jeg kommer hjem.

Anmeld Citér

27. september 2023

Carina:-)

Min den yngste på 7 har en gammel tlf arvet fra mig.

Han har lige fået SIM-kort i - fordi han nu er begyndt at rende sammen med kammerater i fritiden i gaden. 

Han er på snap- primær fordi de ældre søskende er . Og det har de noget sjov med.

Vi har som sådan ikke nogen regler....

Anmeld Citér

27. september 2023

Skytte22

Jeg fik selv min første telefon der var ti det var den dengang der kun fandtes telefoner der kunne ringe og SMS jeg ser ingen problemer i at tiårig har en telefon derimod ser jeg et kæmpe problem i  at der er nogen børn der er på de sociale medier i den alder når aldersgrænsen er 13 selvom et barn har en telefon betyder det jo ikke at man som forældre ikke har noget ansvar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.