Min kæreste....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.819 visninger
30 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2023

Anonym trådstarter

Min kæreste har for nylig skiftet arbejde. 

Han var til en sommerfest . Og har siden da opført sig " mærkeligt " han taler konstant om en kvindelig kollega. 

Nævner ubetydelige ting , men ser ud som om  hun har sagt det sjoveste .

De er blevet gode tætte venner. Og fred være med det...

Men i går talte vi om det. Jeg synes hun " fylder" og er nok ikke længere helt tryg.

Jeg spørger hvorfor han taler så meget med hende både på arbejde og privat.

Og han siger at han nyder at tale med hende . At hun brænder for det samme som ham . At hun er humoristisk og intelligent. 

Jeg spørger halvt i sjov . Om han synes hun er pæn . Og han siger ja jeg synes hun ser godt ud.

Vi har været sammen i 20 år . Har børn osv

Vi er midt 30erne . Og jeg tror min  kæreste er blevet forelsket eller ihvertfald tiltrukket af en anden kvinde. Hun er min modsætning på alle måder.  Lyshåret slank osv og min selvtillid er i bund...det ramte hårdt da han sagde at hun så godt ud. Og at han nyder at tale med hende. Især fordi vi ikke taler synderligt meget sammen...

Har jeg mon ret . Eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Min kæreste har for nylig skiftet arbejde. 

Han var til en sommerfest . Og har siden da opført sig " mærkeligt " han taler konstant om en kvindelig kollega. 

Nævner ubetydelige ting , men ser ud som om  hun har sagt det sjoveste .

De er blevet gode tætte venner. Og fred være med det...

Men i går talte vi om det. Jeg synes hun " fylder" og er nok ikke længere helt tryg.

Jeg spørger hvorfor han taler så meget med hende både på arbejde og privat.

Og han siger at han nyder at tale med hende . At hun brænder for det samme som ham . At hun er humoristisk og intelligent. 

Jeg spørger halvt i sjov . Om han synes hun er pæn . Og han siger ja jeg synes hun ser godt ud.

Vi har været sammen i 20 år . Har børn osv

Vi er midt 30erne . Og jeg tror min  kæreste er blevet forelsket eller ihvertfald tiltrukket af en anden kvinde. Hun er min modsætning på alle måder.  Lyshåret slank osv og min selvtillid er i bund...det ramte hårdt da han sagde at hun så godt ud. Og at han nyder at tale med hende. Især fordi vi ikke taler synderligt meget sammen...

Har jeg mon ret . Eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet. 

Ja, det ramte dig hårdt. Men du spurgte jo selv... Havde det været bedre hvis han havde løjet og du måske havde fundet af det ved et tilfælde. Jeg synes du kan trøste dig ved at han faktisk er ret ærlig omkring hvorfor han synes godt om hende. Hvis han rodede rundt med hende kunne man sagtens forestille sig at han ville lyve.

Under alle omstændigheder bliver du vel nødt til at slå koldt vand i blodet. De arbejder samme sted så de kommer til at se hinanden og tale sammen uanset hvad du synes om det. Men du kan godt tale ærligt med ham om de følelse du har omkring hele situationen. Så kan man jo kun håbe på at han favner det og forsøger at få dig til at føle mindre usikkerhed.

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Ja, det ramte dig hårdt. Men du spurgte jo selv... Havde det været bedre hvis han havde løjet og du måske havde fundet af det ved et tilfælde. Jeg synes du kan trøste dig ved at han faktisk er ret ærlig omkring hvorfor han synes godt om hende. Hvis han rodede rundt med hende kunne man sagtens forestille sig at han ville lyve.

Under alle omstændigheder bliver du vel nødt til at slå koldt vand i blodet. De arbejder samme sted så de kommer til at se hinanden og tale sammen uanset hvad du synes om det. Men du kan godt tale ærligt med ham om de følelse du har omkring hele situationen. Så kan man jo kun håbe på at han favner det og forsøger at få dig til at føle mindre usikkerhed.

Men er hans " begejstring " ikke tegn på at han er tiltrukket af hende?

Altså man er vel ikke SÅ meget bevidst om en kollega s udseende og personlighed , uden grund? 

Eller er det mon mig som kvinde der ligger for meget i det? 

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Jeg havde valgt at slå koldt vand i blodet, men jeg er heller ikke den jaloux type. Jeg kan da også sagtens sige andre mænd er flotte og min kæreste kan også sagtens sige andre kvinde er flotte, det gør ikke noget ved mig og omvendt

Det er ikke sikkert der er noget i det, det virker bare til han er begejstret for at have fundet en som synes det samme som ham er fedt. At det så lige er kvinde, det er jo hvad det er.

Anmeld Citér

6. september 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg ville også have ondt i maven og være “bekymret”.

Anmeld Citér

6. september 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Men er hans " begejstring " ikke tegn på at han er tiltrukket af hende?

Altså man er vel ikke SÅ meget bevidst om en kollega s udseende og personlighed , uden grund? 

Eller er det mon mig som kvinde der ligger for meget i det? 

Det kan man nok aldrig helt afvise. Der er der da en risiko for - men det er der vel altid når man omgås kolleger. Desværre er konklusionen nok den samme uanset om der er tiltrækning eller ej - der er ikke så meget du kan gøre fra eller til andet end at være ærlig over for ham. Det lyder da i hvert fald til at han er ret ærlig frem til nu.

Anmeld Citér

6. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det er da en god start han er åben omkring det. Vi kan jo alle gå og blive smålune på nogen i ny og næ uden det betyder vi hopper i kanen med dem. Det er naturligt at blive tiltrukket af andre. Om vi vil indrømme det eller ej. Det betyder ikke at man ikke elsker den man er sammen med. 

Men hans åbenhed får mig til at tænke på at du måske ikke skal være så nervøs. Hvis han gik og holdte det hemmeligt, ville jeg være mere nervøs.

I snakke om det og du må fortælle at du er utryg ved det og bliver usikker. Og fortæl ham at du er glad for han er åben omkring det. Det er jo en kærlighedserklæring til ham at du bliver så usikker ved situationen. Men dialog er vejen frem. og spørg om han er usikker på jeres forhold eller om der er noget han savner i jeres (lange) forhold, så I måske kan få den gnist han oplever med hende.  

Viser det sig at han går all in, kan du hverken gøre fra eller til. Men ved at snakke om det nu, kan I i hvert fald måske få en snak om jeres forhold og ikke køre sur i 20 år på bagen. 

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Sådan en relation ville aldrig blive accepteret her hjemme,fra nogle af os.

Var det min mand,skulle sådan en relation ophører med det samme,og kun være arbejdsrelateret.

Ja han ville faktisk blive bedt om at flytte for en periode,så han kunne finde ud af,hvorfor han har så stort et behov,for at give den slags opmærksomhed til en anden en mig.

Jeg ville ikke kunne blive i mit ægteskab,hvis min mand fik følelser for en anden.

Men sådan er vi så forskellige.

Du skal følge din mavefornæmmelse,og sætte foden ned,hvis dine grænser er blevet overtrådt.

Anmeld Citér

6. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Sådan en relation ville aldrig blive accepteret her hjemme,fra nogle af os.

Var det min mand,skulle sådan en relation ophører med det samme,og kun være arbejdsrelateret.

Ja han ville faktisk blive bedt om at flytte for en periode,så han kunne finde ud af,hvorfor han har så stort et behov,for at give den slags opmærksomhed til en anden en mig.

Jeg ville ikke kunne blive i mit ægteskab,hvis min mand fik følelser for en anden.

Men sådan er vi så forskellige.

Du skal følge din mavefornæmmelse,og sætte foden ned,hvis dine grænser er blevet overtrådt.

jeg er bare nysgerrig. Har du aldrig følt dig tiltrukket af andre end din mand? Heller ikke en smule?

Det er jo helt fint hvis du ikke har, og din mand heller ikke har (med mindre du ikk ved han har fordi han ved at det er ud af huset hvis man får et uskyldigt crush på en anden)

forelskelsesfølelser og uskyldigt crush er også to forskellige ting. Skal jeg lige huske at sige. Hvis min mand eller jeg selv blev direkte forelsket i en anden skulle vi bestemt tale om det og vores forhold. 

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Minime2018 skriver:

jeg er bare nysgerrig. Har du aldrig følt dig tiltrukket af andre end din mand? Heller ikke en smule?

Det er jo helt fint hvis du ikke har, og din mand heller ikke har (med mindre du ikk ved han har fordi han ved at det er ud af huset hvis man får et uskyldigt crush på en anden)

forelskelsesfølelser og uskyldigt crush er også to forskellige ting. Skal jeg lige huske at sige. Hvis min mand eller jeg selv blev direkte forelsket i en anden skulle vi bestemt tale om det og vores forhold. 

Nej det har vi ikke.

Her både samler vi appetit og spiser hjemme.

Men det der beskrives her,er også mere end ‘bare’ hun er en flot kvinde,og videre i teksten.

Når vi mennesker får et behov,for konstant at snakke,og ikke mindst snakke begejstret,om et andet menneske,som han gør,så er der følelser involveret,på et lidt dybere plan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.