Jeg taber mig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2023

Anonym trådstarter

Less is more skriver:

Med alt respekt: spørg dig selv. Du ved det godt.

Jeg er på samme rejse som du og har valgt ikke at drikke øl og sukkerholdige drikke, spise hvidt brød, pizza og smør. 

Og når der er kage spiser jeg kun hjemmelavet - og kun et stykke. Chips er ligeledes frasorteret.

Til gengæld sulter jeg aldrig og spiser en rugbrød med pålæg, når jeg er sulten.

Jeg har valgt ikke at veje mig, da det har ødelagt min motivation flere gange.

Spejlet er min nye vægt og mit parameter for om det går godt. 

Noget jeg vil anbefale er, at gå en tur om aftenen efter aftensmaden. Det er sundt, du taber dig og du ser ikke fjernsyn. 

Held og lykke.....og bare gør det. Du bliver så glad !!!

Jeg er lidt forvirret. Hvad er det, jeg godt ved?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg ved godt andre skriver du bør være tålmodig, men når jeg læser det du gør, så ville jeg også forvente et resultat. 

For et par år siden vejede jeg 80kg. Jeg besluttede mig for at nu skulle det være nok og jeg fik i gang med en større kostomlægning. Jeg har altid trænet meget, så her gjorde jeg som jeg plejede. Der skete ikke en dyt. Når jeg regnede kalorierne sammen, så var jeg meget i underskud. Faktisk så meget at jeg begyndte at regne på hvad jeg spiste før jeg gik på kur, interessant nok, så var jeg på et indtag der faktisk også være lidt mindre end forventet. 

Da vi alligevel skulle påbegynde behandling, fik jeg taget blodprøver og her kunne lægen se mit stofskifte var meget lavt. Jeg kom i behandling og tabte 17 kg (!!!!) på under 3 måneder. Nu spiser jeg faktisk lidt mere end tidligere og holder vægten. Så måske du skulle tale med din læge?

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym trådstarter

havudsigt skriver:

Jeg ved godt andre skriver du bør være tålmodig, men når jeg læser det du gør, så ville jeg også forvente et resultat. 

For et par år siden vejede jeg 80kg. Jeg besluttede mig for at nu skulle det være nok og jeg fik i gang med en større kostomlægning. Jeg har altid trænet meget, så her gjorde jeg som jeg plejede. Der skete ikke en dyt. Når jeg regnede kalorierne sammen, så var jeg meget i underskud. Faktisk så meget at jeg begyndte at regne på hvad jeg spiste før jeg gik på kur, interessant nok, så var jeg på et indtag der faktisk også være lidt mindre end forventet. 

Da vi alligevel skulle påbegynde behandling, fik jeg taget blodprøver og her kunne lægen se mit stofskifte var meget lavt. Jeg kom i behandling og tabte 17 kg (!!!!) på under 3 måneder. Nu spiser jeg faktisk lidt mere end tidligere og holder vægten. Så måske du skulle tale med din læge?

Tak for at dele dine erfaringer. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg inden kostomlægning fik for mange kalorier hver dag - og bevægede mig alt for lidt. Nu har jeg ændret på rutinerne og håber på, at jeg snart ser et resultat. Min plan er at opsøge lægen efter efterårsferien, hvis jeg ikke begynder at tabe mig inden da. 

Jeg har læst op på lavt stofskifte og har umiddelbart ingen symptomer ud over træthed, men jeg har også haft meget travlt på arbejdet. Men jeg holder øje!

Anmeld Citér

22. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg har tabt mig yderligere to kilo, siden jeg startede denne her tråd. Det går altså ikke hurtigt, men det går fremad!

Anmeld Citér

23. september 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Anonym skriver:

Jeg har tabt mig yderligere to kilo, siden jeg startede denne her tråd. Det går altså ikke hurtigt, men det går fremad!

2 kg på 20 dage er bestemt ikke et langsomt vægttab!

Du gør nogle rigtig gode ting for dig selv men husk, at det er bedre med et langsomt vægttab, som du kan være i og holde på sigt, frem for et hurtigt, hvor du lever restriktivt og bliver træt at det, for så kommer vægten med stor sandsynlighed på igen.

Anmeld Citér

23. september 2023

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

2 kg på 20 dage er bestemt ikke et langsomt vægttab!

Du gør nogle rigtig gode ting for dig selv men husk, at det er bedre med et langsomt vægttab, som du kan være i og holde på sigt, frem for et hurtigt, hvor du lever restriktivt og bliver træt at det, for så kommer vægten med stor sandsynlighed på igen.

Jeg har ikke levet restriktivt overhovedet, men jeg har været på ferie og gået mange lange ture. På den måde er det ikke måske helt retvisende. Men der sker noget, og jeg var bange for, at det slet ikke kunne lade sig gøre for mig at tabe mig!

Anmeld Citér

8. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg vil lige opdatere: i dag har jeg tabt mig 9 kilo. Jeg spiser stadig kage, når jeg bliver tilbudt, men jeg nøjes med et stykke, og så tænker jeg over, hvad jeg spiser resten af tiden. Jeg bevæger mig MEGET mere end tidligere og er så glad for, at min krop kan meget mere!

Der er en del vej igen, men jeg er glad for, at der er fremgang.

Anmeld Citér

2. februar 2024

Anonym trådstarter

Og I får lige en opdatering mere, for jeg elsker selv at se gamle tråde blive opdaterede

I dag har jeg tabt mig 14,5 kg Og det er ikke hårdt, for meget af det er jo bare nye vaner, som efterhånden sidder på rygraden!

Anmeld Citér

2. februar 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Og I får lige en opdatering mere, for jeg elsker selv at se gamle tråde blive opdaterede

I dag har jeg tabt mig 14,5 kg Og det er ikke hårdt, for meget af det er jo bare nye vaner, som efterhånden sidder på rygraden!

Husk at lægge penge til side til nyt tøj

min veninde har tabt 17 kg og har måtte udskifte ALT. Bh’er, kjoler, bukser osv osv.

Flot gået!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.