Jeg taber mig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hent lifesum og begynd at skriv din mad op, nogen ting indholdet flere kalorier end man skulle tro selvom de synes "sunde"

Jeg har tabt 30 kg udelukkende ved kost og jeg har spist normalt hvor intet var forbudt, det hele handler om mængder.

Jeg noterer allerede, hvad jeg spiser og regner på det, men en app kunne være en god idé. 

Flot med dit vægttab!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2023

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

Du kan sagtens have omfordelt kropssammensætningen, så du har tabt fedtmasse og øget din muskelmasse. Prøv at se, om du kan få adgang til en bioimpedansmåler, evt. i et fitnesscenter - så kan du se din kropssammensætning, for vægten siger ikke alt.

Hvor lang tid har du været i gang med livsstilsændringerne?

Jeg har kun været i gang i fem uger, så jeg er helt klar for utålmodig Efter de to første uger troede jeg bare, det rykkede... Og så gik det i stå. Jeg vil undersøge, om jeg kan få adgang til sådan en!

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor længe har du været i gang med din nye livsstil? Det er meget normalt netop at tabe fx et par kg den første uge eller at opleve, at det går ret hurtigt de første 14 dage, hvorefter vægten står relativt stille.

Vægttab sker over lang tid med kalorieunderskud - det indebærer også, at vægten kan stå stille indimellem.

Som der bliver beskrevet, så vejer muskelmasse mere end fedt, så selvom vægten ikke viser noget, så kan du stadig have tabt dig.

Du kan selvfølgelig have lavt stofskifte, men ved ikke, hvor længe du har været i gang. Og næsten uanset hvad, så er tålmodighed en dyd, når det gælder vægttab.

Det kan hjælpe at prøve at notere de føde- og evt. drikkevarer, du indtager. Nogle gange, så tror man, at man er rigtig sund og så har man i virkeligheden fået for mange kalorier - eller måske er du endda i ligevægt. Eller måske er dit ligevægtsindtag lavere, end du selv tror og derfor taber du dig ikke.

Når alt dette er sagt, så er det helt klart positivt, at du kan mærke forbedring ift. kondi og at du dermed kan klare mere ��

Jeg har selv tabt 37 kg næsten primært med kost. Motion kom på senere, da jeg begyndte at tone min krop ��

Jeg har kun været i gang i fem uger og kan godt se på svarene her, at jeg er for utålmodig Jeg noterer, hvad jeg spiser og drikker, og det ser ud til, at jeg de fleste dage rammer cirka 1800-2000 kalorier, men forbrænder en del mere end det. 

At tabe mig er ikke min første prioritet. Jeg vil først og fremmest i bedre form. Derudover vil jeg gerne tabe mig. Men det, der påvirker min hverdag mest, er den dårlige kondi. Min hvilepuls er også faldet, så jeg tror, det går fremad med kondien

Hvor er det flot med dit vægttab!

Anmeld Citér

3. september 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

For at tabe et kilo fedt, skal man ca. være 7000 kcal i underskud. Det er altså en hel del.

I de første uger når vægten siger man har tabt x kg, så er noget af det væske.

Så du må have tålmodigheden frem, vægttab kan let komme i ryk. Og som de andre siger så vejer muskler også. 

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har kun været i gang i fem uger og kan godt se på svarene her, at jeg er for utålmodig Jeg noterer, hvad jeg spiser og drikker, og det ser ud til, at jeg de fleste dage rammer cirka 1800-2000 kalorier, men forbrænder en del mere end det. 

At tabe mig er ikke min første prioritet. Jeg vil først og fremmest i bedre form. Derudover vil jeg gerne tabe mig. Men det, der påvirker min hverdag mest, er den dårlige kondi. Min hvilepuls er også faldet, så jeg tror, det går fremad med kondien

Hvor er det flot med dit vægttab!

5 uger er ikke længe. 

Du må finde tålmodigheden frem. Jeg startede selv for lidt over et år siden og jeg havde det som dig. Jeg troede seriøst kiloene bare ville rasle af, fordi jeg var så tyk Men det gjorde de ikke. Jeg omlagde også alle mine kostvaner, sørgede for at være i er kalorieunderskud, gik mange og lange ture. Trænede 3 gange ugentligt, særligt kondition og mave/ben-træning. Og der skete bare ikke meget på vægten. 

Har du prøvet at måle dig med målebånd? For det gjorde jeg. Og nogle gange kunne jeg se resultater der. Hvorimod vægten enten stod stille eller laaaaangsomt gik ned. 

Som skrevet er det godt et år siden og jeg har sammenlagt tabt mig 35 kg. Og jeg mangler “kun” 5 kg. så er jeg der hvor jeg virkelig gerne vil være. Men det oprindelig mål vare bare at tabe mig 10-15 kg.

Find målebånd, tålmodighed og positivitet frem, så skal det nok lykkedes! Held og lykke

Anmeld Citér

3. september 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

En del af det første hurtige vægttab kan også skyldes fx væskebalancen i kroppen. 

Du skal bare vide, at du er SÅ SEJ for at passe bedre på dig selv og gå ind på at forbedre din sundhed! Uanset om du taber dig hurtigt eller langsomt, så er sundhed mere end bare kilo. Det er også mere glæde, bedre kondi, mere overskud, lettere ved at klare ting osv. 

Vi hepper på dig!

Ifht at moderere kost, kan jeg anbefale Sense. Jeg kan godt lide, at det handler om fornuftig sammensætning (altså af protein, kulhydrater, fedt og fibre) og at det ikke bliver så strengt som ved at tælle kalorier. Der er også inspiration til madlavningen i diverse fb grupper. 

Anmeld Citér

3. september 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvor er du sej

Som andre skriver, har du sikkert opbygget en større muskelmasse. Så vil vægttabet komme senere. 

Husk også at hjernen stadig fungerer som i stenalderen. Den tror, du sulter i mangel på mad, og derfor vil den prøve at bevare næringstilstanden, også selv om stærk overvægt jo ikke er sundt for kroppen. Så det er altså ikke bare et spørgsmål om hvad der kommer ind og hvad du forbrænder, men det er et kompliceret system af hormoner også. 

Klø på. Uanset hvad vægten siger, lever du meget sundere nu

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym

Tæller du alle kalorier inklusiv væske fx saft og sodavand?

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tæller du alle kalorier inklusiv væske fx saft og sodavand?

Drikker kun vand, sort kaffe og en cola en sjælden gang imellem. Der tæller jeg altid kalorierne med. Drikker heller ikke alkohol...

Anmeld Citér

7. september 2023

Less is more

Profilbillede for Less is more

Med alt respekt: spørg dig selv. Du ved det godt.

Jeg er på samme rejse som du og har valgt ikke at drikke øl og sukkerholdige drikke, spise hvidt brød, pizza og smør. 

Og når der er kage spiser jeg kun hjemmelavet - og kun et stykke. Chips er ligeledes frasorteret.

Til gengæld sulter jeg aldrig og spiser en rugbrød med pålæg, når jeg er sulten.

Jeg har valgt ikke at veje mig, da det har ødelagt min motivation flere gange.

Spejlet er min nye vægt og mit parameter for om det går godt. 

Noget jeg vil anbefale er, at gå en tur om aftenen efter aftensmaden. Det er sundt, du taber dig og du ser ikke fjernsyn. 

Held og lykke.....og bare gør det. Du bliver så glad !!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.