Jeg taber mig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.894 visninger
28 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg er overvægtig og vil gerne gøre noget ved det. Jeg har planlagt nogle realistiske livsstilsændringer og har overholdt dem: 

1) Jeg cykler til og fra arbejde i stedet for at køre. 

2) Jeg går 10000 skridt hver dag. 

3) Jeg dyrker motion med høj puls 2-3 gange om ugen i mindst 30 minutter.

4) Min kost var nogenlunde før, men jeg er stoppet med at snacke mellem måltiderne. Her røg der tit sukker ned før. Jeg spiser også mindre portioner og er stoppet med sukker i kaffen. 

Jeg er i kalorieunderskud hver dag, når jeg regner på det. De første to uger tabte jeg mig to kilo, men siden da står vægten bumstille. Min kondi er mærkbart bedre, og jeg kan klare mere.  

Men hvad kan jeg ellers gøre for at tabe mig? Jeg har søgt og læst løs, men der er så mange forskellige forslag, og jeg bliver overvældet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Overvejer evt om du skal en smut til lægen der flere ting som forhindrer et vægttab som de kan tjekke for

Anmeld Citér

3. september 2023

Mom

Profilbillede for Mom

Muskler vejer mere end fedt, så mon ikke du har tabt fedtmasse og taget muskelmasse på? Og det er jo en god ting.

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Muskler vejer mere end fedt, så mon ikke du har tabt fedtmasse og taget muskelmasse på? Og det er jo en god ting.

Jeg er bare så tyk, at jeg ville regne med, der også kom noget fedt af... Men det fungerer måske ikke sådan.

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Overvejer evt om du skal en smut til lægen der flere ting som forhindrer et vægttab som de kan tjekke for

Det har jeg også overvejet, fordi min søster har lavt stofskifte. Jeg fik det tjekket for 2 år siden, men der er kommet et barn mere til siden da.

Anmeld Citér

3. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du gør nogle super gode ting. Alder og startvægt har lidt at sige. Jeg vil anbefale dig at bruge andet end vægt som målestok, da den på orkes af så mange ting, ikke mindst hormoner og væske. Spejl og målebånd er tit bedre til at vurdere fremskridt. Men hvis du fortsætter som nu, vil du jo nå i mål på et tidspunkt. Husk: slow and steady wins the race”. 

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym

Hent lifesum og begynd at skriv din mad op, nogen ting indholdet flere kalorier end man skulle tro selvom de synes "sunde"

Jeg har tabt 30 kg udelukkende ved kost og jeg har spist normalt hvor intet var forbudt, det hele handler om mængder.

Anmeld Citér

3. september 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Du kan sagtens have omfordelt kropssammensætningen, så du har tabt fedtmasse og øget din muskelmasse. Prøv at se, om du kan få adgang til en bioimpedansmåler, evt. i et fitnesscenter - så kan du se din kropssammensætning, for vægten siger ikke alt.

Hvor lang tid har du været i gang med livsstilsændringerne?

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym

Hvor længe har du været i gang med din nye livsstil? Det er meget normalt netop at tabe fx et par kg den første uge eller at opleve, at det går ret hurtigt de første 14 dage, hvorefter vægten står relativt stille.

Vægttab sker over lang tid med kalorieunderskud - det indebærer også, at vægten kan stå stille indimellem.

Som der bliver beskrevet, så vejer muskelmasse mere end fedt, så selvom vægten ikke viser noget, så kan du stadig have tabt dig.

Du kan selvfølgelig have lavt stofskifte, men ved ikke, hvor længe du har været i gang. Og næsten uanset hvad, så er tålmodighed en dyd, når det gælder vægttab.

Det kan hjælpe at prøve at notere de føde- og evt. drikkevarer, du indtager. Nogle gange, så tror man, at man er rigtig sund og så har man i virkeligheden fået for mange kalorier - eller måske er du endda i ligevægt. Eller måske er dit ligevægtsindtag lavere, end du selv tror og derfor taber du dig ikke.

Når alt dette er sagt, så er det helt klart positivt, at du kan mærke forbedring ift. kondi og at du dermed kan klare mere ��

Jeg har selv tabt 37 kg næsten primært med kost. Motion kom på senere, da jeg begyndte at tone min krop ��

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Du gør nogle super gode ting. Alder og startvægt har lidt at sige. Jeg vil anbefale dig at bruge andet end vægt som målestok, da den på orkes af så mange ting, ikke mindst hormoner og væske. Spejl og målebånd er tit bedre til at vurdere fremskridt. Men hvis du fortsætter som nu, vil du jo nå i mål på et tidspunkt. Husk: slow and steady wins the race”. 

Du har helt ret. Jeg har kun tabt mig før under graviditet, og der var det nemmere at være tålmodig, fordi jeg jo egentligt ikke tabte mig, når vægten stod stille. Her må jeg være mere tålmodig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.