Hej!Jeg kan godt forstå, hvordan du har det.Jeg har selv en søn, der er tre år gammel.Han er også en meget aktiv dreng, der elsker at løbe rundt og lege.Han falder også ofte, og han kan skrige meget højt.I starten var jeg meget frustreret over hans adfærd.Jeg følte, at jeg ikke kunne kontrollere ham, og at han altid var i vejen.Jeg var også bange for, at han ville komme til skade.Men efterhånden som jeg har lært ham at kende, har jeg lært at forstå ham bedre.Jeg ved, at han er nysgerrig og vild på at udforske verden.Han lærer og vokser ved at prøve nye ting, og det indebærer også, at han falder.Jeg har også lært, at det er vigtigt at være tålmodig og forstående.Jeg forsøger at se tingene fra hans perspektiv, og jeg prøver at forstå, hvorfor han gør, som han gør.Når han falder, prøver jeg at holde mig rolig.Jeg taler med ham og fortæller ham, at det er okay, at han er bange eller ked af det.Jeg giver ham en krammer eller et kram, og jeg sørger for, at han er okay.Jeg ved, at det er svært at være forælder til et aktivt barn.Men det er også meget givende.Jeg elsker at se min søn lære og vokse, og jeg er stolt af den dreng, han er.Hvis du føler, at du har brug for hjælp, så er der mange ressourcer til rådighed.Du kan snakke med en børnepsykolog eller en anden fagperson, der kan hjælpe dig med at forstå din søns adfærd og give dig nogle tips til, hvordan du kan håndtere den.Du er ikke alene om at føle dig sådan.Mange forældre oplever det samme.Det er vigtigt at huske på, at det er okay at føle sig frustreret og vred, men det er vigtigt at håndtere disse følelser på en sund måde.
Anmeld
Citér