Som mor til et barn der blev diagnosticeret med autisme som 3,5 vil jeg sige, at du "bør" (jeg synes faktisk det er lidt provokerende at skrive sådan, men ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det) byde det velkomment med åbne arme at pædagogerne ønsker at få noget sparring udefra. Der er ikke noget galt med dit barn, men det virker som om han er lige lovligt meget på overarbejde når han er i institution, og jeg tror de gerne vil undersøge hvad der er på spil. Det er positivt. Det er IKKE positivt at de nævne autisme ud af det blå; det må de slet ikke og jeg kan godt forstå du stejler.
Med min egen søn har det de sødeste pædagoger som spurgte nysgerrigt ind til hvordan vi oplevede vores dreng derhjemme, og fortalte hvad de så; hurtigt blev det faktisk tydeligt for os at der var ting han kæmpede mig som vi ikke havde skænket en tanke/affejet lidt. Det var altafgørende for vores søns trivsel at der kom sparring udefra så de kunne hjælpe ham i hverdagen og indrette nogle ting så de passede til ham så han bedre kunne deltage. Det er godt for alle børn der i en kortere eller længere periode er udfordret på det ene eller det andet; diagnose eller ej.
Og vigtigst; din søn vil aldrig kunne få en autismediagnose hvis ikke han har autisme
for min søns vedkommende viste hans udfordringer faktisk at bunde i autisme, men det kunne ingen jo vide før det var gjort en masse arbejde.
Anmeld
Citér