Forskellig sexlyst=Problematisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2023

Anonym

Det er ikke ok at straffe sin partner hvis man afslår sex. Det skal stoppe NU og I skal finde en vej til at løse problemet. Det er modbydeligt og en virkelig dårlig adfærd. Tænk på jeres børn der oplever den dårlige stemning og ser fars adfærd. Det smitter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2023

Anonym

Det gad jeg ikke være i, man skal ikke straffes eller udskammes for sin lyst. Og du skal heller ikke have sex hvis DU ikke har lyst, det får man ikke mere lyst af. 

Jeg synes ikke det lyder super sundt det forhold, heller ikke selvom i har været sammen længe. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Du synes 1 gang om ugen er fornuftigt, men det gør din mand ikke. 

Vi alle forskellige. 

Men derfor skal man selvfølgelig ikke straffes eller behandles dårligt. 

Jeg mener dog at man sammen, må indgå et kompromis.

Som en anden skriver, så kommer sex lysten ikke altid bare af sig selv, man må også godt opsøge den lidt selv. 

Hvis begge bare vælger ikke at bøje sig på nogen punkter, så kan et ægteskab ikke fungere. 

Min mand har en høj sexlyst. Han kunne sagtens have sex hver dag.

Jeg kan gå flere uger, uden at tænke på det hvis jeg nogengange ikke selv griber den. 

Min mand kunne dog aldrig finde på at straffe mig for et nej. 

Men er der gået længe, kan han godt finde på at pointere at han savner mig. Men ikke på en bebrejdende måde. 

Jeg giver nogengange min mand et blowjob, selvom min lyst måske ikke er der. 

Fordi jeg gerne går på kompromis. Min mand bliver glad og tilfreds - ergo vil han også gerne gøre mig glad og tilfreds på andre måder. 

Jeg kan godt finde på at indlede til sex - selvom jeg ikke har haft lyst. 

Men når vi først er i gang, så kan jeg jo ikke synes det er andet end dejligt, og er så nærmest skuffet når det slut

Men igen, jeg er aldrig blevet tvunget eller straffet. 

Som man siger "happy wife, happy life" 

Det må vel også gælde den anden vej, glad mand - glad liv. 

Så gør min mand alverdens ting for mig, af mine små finurligheder, for at se mig glad. 

Så kan jeg godt bruge 5 min på at hive i bananen

Jeg er enig i meget af det du skriver, men jeg synes også at kompromiser lige omkring sex kan være problematisk. Jeg ville personligt ikke bryde mig om hvis min kone gav mig blowjobs selvom hun ikke har lyst til sex. Det ville give mig en mærkelig følelse af udnyttelse, hvis jeg lige fik sådan en trøste-guffer i ny og næ.

Det er lidt strengt trukket op og jeg gætter på det ikke føles sådan for hverken du eller din mand. Jeg prøver bare at sige at jeg tror man skal være forsigtige med kompromiser i nogle sammenhænge.

Når det er sagt, så er jeg helt med på at man skal forsøge at finde en måde at mødes som fungerer for begge. Og det TS beskriver må siges at være det stik modsatte.

Anmeld Citér

28. juli 2023

B&J

Uh får helt ondt i maven over det du skiver vi alle er forskellige også ang til sex osv. 

Hvis i ikke kan sætte jer ned og snakke omkring dette emne syntes jeg i skal søge hjælp så begge partner får den rigtig forståelse og ingen straf og følelsen man er nød til 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Cerenia

Aldrig om jeg ville finde mig i at en mand skal presse mig til sex og derefter afvise vores fælles liv, børn og mig hvis han får et nej. Så var jeg skredet. Sådan ville jeg ikke behandles og tyder iøvrigt på andre problemer i forholdet og hvordan han umodent generelt håndterer konflikter. 
det er mangel på respekt og omsorg.

Man kan godt have forskellige sexlyst og for mig ville 1 gang om ugen heller ikke være nok, men det er det for dig og det er det vigtigste. Synes aldrig man skal tvinge sig selv til noget man ikke vil. Det er altid den med den laveste sexlyst som vinder. Så kan i ikke finde et kompromis som i begge er glade for, så må han acceptere at han har en højere lyst og så må i snakke om i kan leve med dette sammen og være glade eller ej. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

Det er fint, at I anbefaler terapi osv. Han vil bare ikke deltage i sådan noget. Han tror ikke på det og mener desuden ikke, at han tager fejl osv. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

fehår

Anonym skriver:

Det er fint, at I anbefaler terapi osv. Han vil bare ikke deltage i sådan noget. Han tror ikke på det og mener desuden ikke, at han tager fejl osv. 

Hvad med at vise denne her tråd?

Jeg ville personligt sige helt nej tak til sex, indtil han indser, at sex skal være noget, alle deltagere har lyst til. 

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Så er det nok temmelig svært at komme videre, hvis han er typen der bare holder på sit og ikke lytter eller vil høre på andre (sexolog fx). 

du må gøre op med dig selv hvor meget det her fylder. Er du der hvor det er “ja tak til terapi eller jeg går!”? Eller er det ikke der ude? Hvis i har det overvejende godt, må du jo forsøge at tale med ham igen igen. I freds tid! Måske også forsøge at imødekomme ham ved at tænke over om du altid har haft mindre lyst eller det er noget der er kommet? Kunne i gøre noget for at øge din lyst lidt? Kunne det hjælpe at spice det sex op, som i allerede har?

Jeg synes det er svært, for i bund og grund er det værste, hvis han vitterligt ikke kan se at han straffer hele familien pga hans eget behov  

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Hvad med at vise denne her tråd?

Jeg ville personligt sige helt nej tak til sex, indtil han indser, at sex skal være noget, alle deltagere har lyst til. 

Aldrig om jeg ville turde det! Så ville han da blive rasende

Anmeld Citér

28. juli 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Jeg ville overveje forholdet så. Nu er jeg selvfølgelig i den anden grøft, fordi jeg er psykiatrisk patient og har gået i behandling og terapi i 1000 år. Men jeg vil ikke igen være sammen med én mand, der ikke har indsigt i sig selv og sin adfærd og mønstre og som afviser at arbejde med sig selv på nogen måde. Især når han nærmest straffer dig for ikke at have lyst til sex. Fair nok, at han er frustreret og føler sig afvist, (det gjorde jeg også, da det var mig der havde lyst til sex hver dag og min eksmand nærmest aldrig fik lyst), men det kan man godt formidle og samarbejde om på en anden måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.