Forskellig sexlyst=Problematisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.539 visninger
25 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2023

Anonym trådstarter

Vi har forskellig sexlyst herhjemme hvilket meget ofte giver gnidninger. Jeg har nok i 1 gang i ugen og han vil gerne ca. hveranden dag. Derfor er det ofte mig der afviser ham. Han tror det har noget med ham at gøre. At han ikke er tiltrækkende nok og at jeg ikke elsker ham og ingen kærlighed har til ham. Jeg benægter men det er efterhånden trættende hele tiden at være vidne til, at hans bliver sur når jeg afviser ham. Når jeg samtidig gør det så nægter han at lave noget sammen som familie. F.eks ture ud af huset osv. Så giver han mig skyld for at vi ikke kommer ud osv. Og det vil jeg simpelthen ikke finde mig i. Jeg har min gode ret til at sige nej til ham! 
Han misfortolker når jeg siger nej til sex, og det er jeg træt af! 
Jeg vil da mene, at 1 gang i ugen er fornuftigt!? 
Hvad pokker skal jeg gøre? Jeg har ofte sagt ok, bare for at undgå en konflikt og har derfor ofte haft sex når jeg ikke har haft lyst.

Vi har 2 børn på 11 og 8 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså, blot for at forstå det korrekt - han straffer dig når du ikke vil dyrke sex med ham mod din vilje, ved at lade det gå ud over jeres familietid?

Det synes jeg faktisk lyder enormt alvorligt. Og jeg synes også at det lyder rigtig skidt og usundt, at du lader dine grænser overskride og dyrker sex uden at have lyst. Jeg synes at skal opsøge noget hjælp - en terapeut eller sexolog?

Anmeld Citér

27. juli 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Altså, blot for at forstå det korrekt - han straffer dig når du ikke vil dyrke sex med ham mod din vilje, ved at lade det gå ud over jeres familietid?

Det synes jeg faktisk lyder enormt alvorligt. Og jeg synes også at det lyder rigtig skidt og usundt, at du lader dine grænser overskride og dyrker sex uden at have lyst. Jeg synes at skal opsøge noget hjælp - en terapeut eller sexolog?

Ja, det er korrekt. Jeg syntes heller ikke, at det er fair, da jeg jo på den måde hurtigt kommer til at føle at jeg er nødt til at gøre det, så det ikke går udover noget herhjemme. 

Anmeld Citér

27. juli 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har forskellig sexlyst herhjemme hvilket meget ofte giver gnidninger. Jeg har nok i 1 gang i ugen og han vil gerne ca. hveranden dag. Derfor er det ofte mig der afviser ham. Han tror det har noget med ham at gøre. At han ikke er tiltrækkende nok og at jeg ikke elsker ham og ingen kærlighed har til ham. Jeg benægter men det er efterhånden trættende hele tiden at være vidne til, at hans bliver sur når jeg afviser ham. Når jeg samtidig gør det så nægter han at lave noget sammen som familie. F.eks ture ud af huset osv. Så giver han mig skyld for at vi ikke kommer ud osv. Og det vil jeg simpelthen ikke finde mig i. Jeg har min gode ret til at sige nej til ham! 
Han misfortolker når jeg siger nej til sex, og det er jeg træt af! 
Jeg vil da mene, at 1 gang i ugen er fornuftigt!? 
Hvad pokker skal jeg gøre? Jeg har ofte sagt ok, bare for at undgå en konflikt og har derfor ofte haft sex når jeg ikke har haft lyst.

Vi har 2 børn på 11 og 8 år.

Om en gang i ugen er nok, er svært at svare på. For mig ville det nogengange være nok. Men absolut ikke altid. 

men skal ingen have sex uden at de har lyst. Dog skal man være opmærksom på at lyst ikke altid kommer af sig selv, men kan opstå hvis man tager et valg om at være intime. Fx kysser og rører ved hinanden. 

nå men. Hans måde at straffe på er ude i skoven uanset hvad. Jeg tænker i kunne have gavn af en sexolog. Simpelthen til at skabe noget forståelse. Han skal forstå at det ikke er for at straffe ham, at du siger nej. Og det ikke har noget med din kærlighed til ham at gøre. Og du skal måske forstå hvordan du bedre kan tackle det når du bare ikke har lyst, så han ikke føler sig så fravalgt.  

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym

Jeg foretrækker også gerne hver dag, eller måske 5 gange ugentligt. Manden kan nøjes med mindre. Jeg forstår 100 procent den del, hvor din man føler det lidt personligt. Det er én ting. Men kæden hopper af, når han på den måde straffer dig og jer. 

Som én nævner, kunne sexolog måske være en god ide, for jer begge. Både så du kan få sat de sande ord på jeres problem (for din mand kan nok ikke se et problem i, at han "tvinger" dig), og her kan sexologen lige fortælle ham, at det gør man altså ikke, og dernæst, at du selvfølgelig ikke elsker ham mindre. Og måske få din mand til at se tingene helt anderledes, især når det kommer fra en anden end dig, plus at det er en professionel inden for området

Anmeld Citér

28. juli 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Som de andre skriver, så kan det være svært at svare på, om 1 gang om ugen er “nok”, for det er jo individuelt. For mig og min mand (sammen 27 år og har fire børn) er det nok meget gennemsnitligt.

Jeg synes det er mere bekymrende, hvad din mand ser sex som. Hvis han har det fint med at presse dig til sex, handler sex for ham jo ikke om kærlighed, fælles nydelser, nærhed, skabe og vedligeholde en “connection” imellem jer eller andet i den dur men blot om hans eget egoistiske behov. Det er selvfølgelig en del af sex, men hvis det er det vigtigste ville jeg godt nok være bekymret og ked af det. At han samtidig “straffer” dig/jeres familie viser kun endnu tydeligere at hans liv handler om ham og hans behov. Og det ville jeg tænke det skulle en alvorlig snak om.

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym

Du synes 1 gang om ugen er fornuftigt, men det gør din mand ikke. 

Vi alle forskellige. 

Men derfor skal man selvfølgelig ikke straffes eller behandles dårligt. 

Jeg mener dog at man sammen, må indgå et kompromis.

Som en anden skriver, så kommer sex lysten ikke altid bare af sig selv, man må også godt opsøge den lidt selv. 

Hvis begge bare vælger ikke at bøje sig på nogen punkter, så kan et ægteskab ikke fungere. 

Min mand har en høj sexlyst. Han kunne sagtens have sex hver dag.

Jeg kan gå flere uger, uden at tænke på det hvis jeg nogengange ikke selv griber den. 

Min mand kunne dog aldrig finde på at straffe mig for et nej. 

Men er der gået længe, kan han godt finde på at pointere at han savner mig. Men ikke på en bebrejdende måde. 

Jeg giver nogengange min mand et blowjob, selvom min lyst måske ikke er der. 

Fordi jeg gerne går på kompromis. Min mand bliver glad og tilfreds - ergo vil han også gerne gøre mig glad og tilfreds på andre måder. 

Jeg kan godt finde på at indlede til sex - selvom jeg ikke har haft lyst. 

Men når vi først er i gang, så kan jeg jo ikke synes det er andet end dejligt, og er så nærmest skuffet når det slut

Men igen, jeg er aldrig blevet tvunget eller straffet. 

Som man siger "happy wife, happy life" 

Det må vel også gælde den anden vej, glad mand - glad liv. 

Så gør min mand alverdens ting for mig, af mine små finurligheder, for at se mig glad. 

Så kan jeg godt bruge 5 min på at hive i bananen

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Som de andre skriver, så kan det være svært at svare på, om 1 gang om ugen er “nok”, for det er jo individuelt. For mig og min mand (sammen 27 år og har fire børn) er det nok meget gennemsnitligt.

Jeg synes det er mere bekymrende, hvad din mand ser sex som. Hvis han har det fint med at presse dig til sex, handler sex for ham jo ikke om kærlighed, fælles nydelser, nærhed, skabe og vedligeholde en “connection” imellem jer eller andet i den dur men blot om hans eget egoistiske behov. Det er selvfølgelig en del af sex, men hvis det er det vigtigste ville jeg godt nok være bekymret og ked af det. At han samtidig “straffer” dig/jeres familie viser kun endnu tydeligere at hans liv handler om ham og hans behov. Og det ville jeg tænke det skulle en alvorlig snak om.

Han mener, at kærlighed er vigtigst og at man viser kærlighed ved at have sex med hinanden. Jeg tror oprigtigt ikke på, at det er for ham at få “lettet trykket”, for han går utrolig meget op i kærlighed og ærlighed!

Anmeld Citér

28. juli 2023

Anonym trådstarter

Du synes 1 gang om ugen er fornuftigt, men det gør din mand ikke. 

Vi alle forskellige. 

Men derfor skal man selvfølgelig ikke straffes eller behandles dårligt. 

Jeg mener dog at man sammen, må indgå et kompromis.

Som en anden skriver, så kommer sex lysten ikke altid bare af sig selv, man må også godt opsøge den lidt selv. 

Hvis begge bare vælger ikke at bøje sig på nogen punkter, så kan et ægteskab ikke fungere. 

Min mand har en høj sexlyst. Han kunne sagtens have sex hver dag.

Jeg kan gå flere uger, uden at tænke på det hvis jeg nogengange ikke selv griber den. 

Min mand kunne dog aldrig finde på at straffe mig for et nej. 

Men er der gået længe, kan han godt finde på at pointere at han savner mig. Men ikke på en bebrejdende måde. 

Jeg giver nogengange min mand et blowjob, selvom min lyst måske ikke er der. 

Fordi jeg gerne går på kompromis. Min mand bliver glad og tilfreds - ergo vil han også gerne gøre mig glad og tilfreds på andre måder. 

Jeg kan godt finde på at indlede til sex - selvom jeg ikke har haft lyst. 

Men når vi først er i gang, så kan jeg jo ikke synes det er andet end dejligt, og er så nærmest skuffet når det slut

Men igen, jeg er aldrig blevet tvunget eller straffet. 

Som man siger "happy wife, happy life" 

Det må vel også gælde den anden vej, glad mand - glad liv. 

Så gør min mand alverdens ting for mig, af mine små finurligheder, for at se mig glad. 

Så kan jeg godt bruge 5 min på at hive i bananen

Når vi er igang så syntes jeg også, at det er dejligt, og jeg går også med til sex efter et par gange hvor jeg har afvist ham, så jeg syntes også, at jeg går på kompromis. Men jeg mister lysten når han “straffer” mig, men også børnene

Anmeld Citér

28. juli 2023

fehår

Forskellen i sexlyst er helt irrelevant, før der er arbejdet på, at man selvfølgelig aldrig straffer nogen for at sige nej tak til sex. 

Udover at være grænseoverskridende, er det da det mest usexede, jeg længe har læst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.