Ringet hjem fra institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Altså hvad andet kan man gøre end at komme hurtigst muligt? De gange jeg er ringet op er der gået mellem 30 min og 2 timer.. afhænger af transportmiddel, trafik og hvor jeg lige befinder mig (hjemme/på job på sygehuset eller i kons længere væk fra sygehuset) Det sidste med 2 timer syntes jeg så også var længe, men jeg var nød til at vente på at en kollega blev tilkaldt hjemmefra og tog over (er jordemoder så kan ikke bare lige smutte hvis vi er spidsbelastede, og min mand var på kursus i den anden ende af landet)

Dengang vi valgte pasningsordning fravalgte vi faktisk et sted der havde en ufravigelig politik om at syge børn skulle være afhentet indefor 45 min. Ingen undtagelser. Jeg syntes det var helt på hovedet. Dengang skulle jeg køre 50 min for at komme på job og min mand 1,5 time.. 

Jeg kender ingen, der har fået sådan et opkald, brygget en kop kaffe og sat sig ned for lige at slappe af en time inden de henter et sygt barn..

Fræk kommentar og jeg synes det er så okay at tage den op igen næste gang du møder personen!

Er der virkelig institutioner som kører med sådan en politik? Det er jeg lidt i chok over. Som tråden viser er det jo tæt på grænsen for de fleste.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2023

Anonym

IenFart skriver:

Er der virkelig institutioner som kører med sådan en politik? Det er jeg lidt i chok over. Som tråden viser er det jo tæt på grænsen for de fleste.

Det var en privat, så den kan jo sætte egne regler. Men ja da jeg spurgte ind til det og fortalte om vores transport fik jeg i ramme alvor at vide at så måtte vi finde job tættere på for det var ikke til vores barns bedste at vi arbejde så langt væk og ikke var tilgængelige. De havde generelt en holdning om at der fandtes én rigtig måde at være forældre på, så det droppede vi hurtigt

Og ja bevares, det bedste for de fleste børn ville jo være hvis der slet ikke var behov for pasning når de er helt små.. men derfra og så til at trække en standard ned over hovedet på folk. Det synes jeg er vildt. Men de havde ikke problem med at få børn ind..

Anmeld Citér

29. juni 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det var en privat, så den kan jo sætte egne regler. Men ja da jeg spurgte ind til det og fortalte om vores transport fik jeg i ramme alvor at vide at så måtte vi finde job tættere på for det var ikke til vores barns bedste at vi arbejde så langt væk og ikke var tilgængelige. De havde generelt en holdning om at der fandtes én rigtig måde at være forældre på, så det droppede vi hurtigt

Og ja bevares, det bedste for de fleste børn ville jo være hvis der slet ikke var behov for pasning når de er helt små.. men derfra og så til at trække en standard ned over hovedet på folk. Det synes jeg er vildt. Men de havde ikke problem med at få børn ind..

Vildt nok...

Det lyder som et anstrengende sted, men der er da så åbenbart rigeligt med forældre som kan leve op til det.

Anmeld Citér

29. juni 2023

Anonym

IenFart skriver:

Vildt nok...

Det lyder som et anstrengende sted, men der er da så åbenbart rigeligt med forældre som kan leve op til det.

Vi bor et sted med mange akademikere med mulighed for flex og hjemmearbejde. Mange arbejdsplader tæt på og hvor normen er at få børn "sent" så mange har bedsteforældre uden for arbejdsmarkedet. Vi stikker ret meget ud her. Og der er rigtig mange private dagplejere/små private institutioner med begrænsede åbningstider. Der er flere som har åbent kun fra 7-15 eller 14.30 fredag, og de klarer sig fint og har lange ventelister. Så der findes bare folk der har de muligheder

Anmeld Citér

29. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Som pædagog i en vuggestue vil jeg bare sige, at det er en vanvittig sørgelig kommentar fra dit barns pædagog. Jeg ringede selv en hjem idag med over 40 i feber og moren sagde hun ville komme så hurtigt hun kunne. Folk skal jo hjem fra arbejde! Jeg svarede, at jeg passede godt på hende indtil. 
nogle pædagoger altså…..

Det er så dejligt at høre, du svarer så varmt. Det er heldigvis også det, vi har fået at vide, de få gange vi har skullet hente før tid. Jeg siger, jeg skynder mig. Og de siger, ja det er helt fint. Vi passer på hende.

Anmeld Citér

29. juni 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Det er så dejligt at høre, du svarer så varmt. Det er heldigvis også det, vi har fået at vide, de få gange vi har skullet hente før tid. Jeg siger, jeg skynder mig. Og de siger, ja det er helt fint. Vi passer på hende.

Jeg bliver så flov over vores erhverv pga. netop en pædagog som hende du beskriver. Og garanteret hun står forrest når der kæmpes for mere i løn

Anmeld Citér

30. juni 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej alle 

I dag blev mit barn ringet sygt hjem fra institution. Dårligste timing nogensinde - jeg sad på sygehuset og skulle have taget prøver, min mand var til møde i Nordjylland - kaos!

Nå, men jeg lavede lappeløsninger og sørgede for, morfar kunne hente inden for 30 minutter. Dertil svarede pædagogen at “Det var da synd for mit barn, h*n skulle sidde så længe”.

Jeg er helt med på, man skal hente så hurtigt som muligt. Men hvad betyder det for jer andre? Jeg tænkte, at 30 minutter da er inden for rimelighedens grænser - man kan trods alt have lidt transporttid.

Er nu ramt af dårlig samvittighed og må derfor spørge mor-panelet herinde: Hvor hurtigt kan I være på pletten, når jeres børn ringes hjem?

Kh <3

Det lyder som en pædagog der ikke selv har børn og prøvet at jonglere et familieliv. Jeg havde mere end times transport til institution da mine var små. Ja, de skulle vente når de blev tnget hjem. Men jeg kan altså ikke flyve

Anmeld Citér

30. juni 2023

1518

Vi arbejder begge 75 km hjemmefra, så vi ville ikke kunne hente på under ca. 50 minutter. Og det endda kun hvis ikke vi skal vente på en afløser. 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym

Jeg er dagplejemor og forventer ikke nogen skal stå her indenfor 30 minutter jeg stoler på at forældrene skynder sig så meget som de nu kan når de ved deres børn har det skidt, og som en anden skriver, så passer jeg godt på dem imens indimellem skal der jo lige arrangeres pasning for resten af dagen eller andet. Jeg ville også italesætte den udmelding. Det var ikke pænt sagt.

Anmeld Citér

1. juli 2023

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej alle 

I dag blev mit barn ringet sygt hjem fra institution. Dårligste timing nogensinde - jeg sad på sygehuset og skulle have taget prøver, min mand var til møde i Nordjylland - kaos!

Nå, men jeg lavede lappeløsninger og sørgede for, morfar kunne hente inden for 30 minutter. Dertil svarede pædagogen at “Det var da synd for mit barn, h*n skulle sidde så længe”.

Jeg er helt med på, man skal hente så hurtigt som muligt. Men hvad betyder det for jer andre? Jeg tænkte, at 30 minutter da er inden for rimelighedens grænser - man kan trods alt have lidt transporttid.

Er nu ramt af dårlig samvittighed og må derfor spørge mor-panelet herinde: Hvor hurtigt kan I være på pletten, når jeres børn ringes hjem?

Kh <3

30 minutter lyder ikke af meget.

Jeg bor på Bornholm, og her tager den længste strækning 1 time i bil men 2½ med offentlig transport som jo kun kører på bestemte tidspunkter - herover kun en gang i timen (nogle gange kun hveranden time) - og jeg tænker at resten af landet har endnu større afstande, så det løber vel også hurtigt op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.