Altså hvad andet kan man gøre end at komme hurtigst muligt? De gange jeg er ringet op er der gået mellem 30 min og 2 timer.. afhænger af transportmiddel, trafik og hvor jeg lige befinder mig (hjemme/på job på sygehuset eller i kons længere væk fra sygehuset) Det sidste med 2 timer syntes jeg så også var længe, men jeg var nød til at vente på at en kollega blev tilkaldt hjemmefra og tog over (er jordemoder så kan ikke bare lige smutte hvis vi er spidsbelastede, og min mand var på kursus i den anden ende af landet)
Dengang vi valgte pasningsordning fravalgte vi faktisk et sted der havde en ufravigelig politik om at syge børn skulle være afhentet indefor 45 min. Ingen undtagelser. Jeg syntes det var helt på hovedet. Dengang skulle jeg køre 50 min for at komme på job og min mand 1,5 time..
Jeg kender ingen, der har fået sådan et opkald, brygget en kop kaffe og sat sig ned for lige at slappe af en time inden de henter et sygt barn..
Fræk kommentar og jeg synes det er så okay at tage den op igen næste gang du møder personen!
Anmeld
Citér