Ringet hjem fra institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle 

I dag blev mit barn ringet sygt hjem fra institution. Dårligste timing nogensinde - jeg sad på sygehuset og skulle have taget prøver, min mand var til møde i Nordjylland - kaos!

Nå, men jeg lavede lappeløsninger og sørgede for, morfar kunne hente inden for 30 minutter. Dertil svarede pædagogen at “Det var da synd for mit barn, h*n skulle sidde så længe”.

Jeg er helt med på, man skal hente så hurtigt som muligt. Men hvad betyder det for jer andre? Jeg tænkte, at 30 minutter da er inden for rimelighedens grænser - man kan trods alt have lidt transporttid.

Er nu ramt af dårlig samvittighed og må derfor spørge mor-panelet herinde: Hvor hurtigt kan I være på pletten, når jeres børn ringes hjem?

Kh <3

Så smider du tilbage : jeg har gjort det så hurtigt jeg kan.. Ikke alle arbejder 2 min væk. 

Meget uprofessionel kommentar. Kunne forstå hvis der var gået timer.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2023

Anonym

Man kan jo også sige at hvis barnet har det så dårligt at det er synd det skal vente der i 30 min skulle de have ringet noget før. Med mindre det er kommet tilskade bliver man jo sjældent så dårlig så hurtigt. 

jeg ville ikke kunne nå det på 30 min. 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Som pædagog og som mor er 30 min da helt sikkert rimlig, når jeg ringer børnene hjem, har jeg en forventning om at forældrene kommer hurtigst muligt, men nogen arbejder altså bare længere væk end andre , så for nogen er hurtigst muligt inden for 5 min for andre er vi oppe på 30-40 min.

Hvis jeg skal have farfar/farmor til at hente vil der gå 40-45 min før de kan komme, da de bor langt væk, hvis jeg selv skal hente 5 min . Da jeg arbejder 800 meter væk 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Enig i de andres skriv. Jeg har mindst 45 min i bil uden for myldertid - far endnu længere, så jeg ville formodentlig nok skulle bruge 1-1:15 på transport til børnehaven. Men det ved pædagogerne også godt, så deres eneste kommentar har været: du kommer bare så hurtigt, du kan

Vi har så heldigvis farmor/farfar og mormor tæt på, som forhåbentlig vil kunne hjælpe. De kan være der i løbet af 20-30 min.

Var jeg blevet mødt med sådan en kommentar, var jeg godt nok blevet noget stram i masken. Og havde jeg ikke lige et svar klar, havde jeg brygget et sammen på vejen. For sådan en kommentar var ikke gået ubemærket hen

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Med mindre barnet er i decideret livsfare vil jeg sige en en halv time tre kvarter er acceptabelt. At barnet skal vente på en madras med et tæppe med snue eller lidt feber en halv time er ganske acceptabelt, selvom det jo er ganske ubelejligt for de voksne. Ville sige til hende pædagogen at det var en helt og aldeles ligegyldig kommentar. 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Tip!

Jeg har 27 minutter på job - og vil ikke bare kunne forlade min arbejdsplads uden der er en anden kollega der tar over (Jeg er pædagog på et specialbørnehjem hvor børnene bliver overvåget 24/7) 

Sikke en dum kommentar  
Mine forældre ville kunne hente i løbet af kort tid, men man kan jo ikke forvente at de sidder hjemme og venter på at telefonen ringer - mange bedsteforældre er jo aktive og har et indholdsrigt liv. 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Som pædagog i en vuggestue vil jeg bare sige, at det er en vanvittig sørgelig kommentar fra dit barns pædagog. Jeg ringede selv en hjem idag med over 40 i feber og moren sagde hun ville komme så hurtigt hun kunne. Folk skal jo hjem fra arbejde! Jeg svarede, at jeg passede godt på hende indtil. 
nogle pædagoger altså…..

Anmeld Citér

28. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej alle 

I dag blev mit barn ringet sygt hjem fra institution. Dårligste timing nogensinde - jeg sad på sygehuset og skulle have taget prøver, min mand var til møde i Nordjylland - kaos!

Nå, men jeg lavede lappeløsninger og sørgede for, morfar kunne hente inden for 30 minutter. Dertil svarede pædagogen at “Det var da synd for mit barn, h*n skulle sidde så længe”.

Jeg er helt med på, man skal hente så hurtigt som muligt. Men hvad betyder det for jer andre? Jeg tænkte, at 30 minutter da er inden for rimelighedens grænser - man kan trods alt have lidt transporttid.

Er nu ramt af dårlig samvittighed og må derfor spørge mor-panelet herinde: Hvor hurtigt kan I være på pletten, når jeres børn ringes hjem?

Kh <3

Det var da en utrolig uprofessionel udtalelse den pædagog er kommet med. 
Jeg var blevet godt tosset. Det er da ikke alle der har mulighed for at smide alt man har i hænderne og være der på 10 minutter. 

synes bestemt ikie du skal have dårlig samvittighed 

Anmeld Citér

28. juni 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Spøjst. Jeg synes jo en halv time er næsten et minimum medmindre man enten bor ved siden af eller ikke er på arbejde. Jeg vil da tro at selvom man bor i samme by skal man vel lukke det man er igang med ned, orientere sine kollegaer/leder evt. overlevere opgaver der skal ordnes og transportere sig hen til børnehaven.

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Altså hvad andet kan man gøre end at komme hurtigst muligt? De gange jeg er ringet op er der gået mellem 30 min og 2 timer.. afhænger af transportmiddel, trafik og hvor jeg lige befinder mig (hjemme/på job på sygehuset eller i kons længere væk fra sygehuset) Det sidste med 2 timer syntes jeg så også var længe, men jeg var nød til at vente på at en kollega blev tilkaldt hjemmefra og tog over (er jordemoder så kan ikke bare lige smutte hvis vi er spidsbelastede, og min mand var på kursus i den anden ende af landet)

Dengang vi valgte pasningsordning fravalgte vi faktisk et sted der havde en ufravigelig politik om at syge børn skulle være afhentet indefor 45 min. Ingen undtagelser. Jeg syntes det var helt på hovedet. Dengang skulle jeg køre 50 min for at komme på job og min mand 1,5 time.. 

Jeg kender ingen, der har fået sådan et opkald, brygget en kop kaffe og sat sig ned for lige at slappe af en time inden de henter et sygt barn..

Fræk kommentar og jeg synes det er så okay at tage den op igen næste gang du møder personen!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.