Ringet hjem fra institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.412 visninger
30 svar
64 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2023

Anonym trådstarter

Hej alle 

I dag blev mit barn ringet sygt hjem fra institution. Dårligste timing nogensinde - jeg sad på sygehuset og skulle have taget prøver, min mand var til møde i Nordjylland - kaos!

Nå, men jeg lavede lappeløsninger og sørgede for, morfar kunne hente inden for 30 minutter. Dertil svarede pædagogen at “Det var da synd for mit barn, h*n skulle sidde så længe”.

Jeg er helt med på, man skal hente så hurtigt som muligt. Men hvad betyder det for jer andre? Jeg tænkte, at 30 minutter da er inden for rimelighedens grænser - man kan trods alt have lidt transporttid.

Er nu ramt af dårlig samvittighed og må derfor spørge mor-panelet herinde: Hvor hurtigt kan I være på pletten, når jeres børn ringes hjem?

Kh <3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2023

fehår

For mange mennesker er der 30 minutters kørsel (eller længere) fra enten arbejde eller hjem til institutionen. Jeg kan slet ikke forstå sådan en kommentar. Meget mærkeligt.

Anmeld Citér

28. juni 2023

Måskemor

Jeg har 22 min hjem fra arbejde, og man skal jo lige have pakket sammen og evt. informeret kollegaer osv.

Synes også at 30 min er helt rimeligt! 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Sådan en kommentar havde jeg ikke lade gå ubemærket hen. 30 min er IKKE lang tid. Jeg ville tage et alvorligt møde med pædagogen og evt lederen, for det der mommy/parent shaming hører ikke hjemme! Vi  gør jo for fanden hvad vi kan og har ingen intentioner om at lade vores børn lide.

Du godeste jeg var blevet rasende over sådan en kommentar 

Anmeld Citér

28. juni 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

En sådan kommentar må man gerne sige fra overfor. Det er da urimeligt og jeg synes 30 minutter er kort tid i og med du sidder i en vanskelig situation. Hvis jeg er den der bliver nødt til at hente vil det tage mindst 45 minutter før jeg kan være der pga transporttid.

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

2min, men jeg bor også i en lille by og arbejder 2min væk kan jeg ikke gå grundet min stilling og arbejde så må min kæreste hente og der går 20min

Anmeld Citér

28. juni 2023

Carina:-)

Jeg er blevet ringet til på vej ind til et møde.

Er selvstændig og lever af mine kunder- så jeg sagde at jeg ville komme bagefter.  Der gik 1 5 time inden jeg hentede.  Og hørte ikke et ord .

Anmeld Citér

28. juni 2023

koeapabshicar

Jeg arbejder i en institution, 30 min er det jeg max forventer forældre kan nå det på. Altså de skal lige pakke sammen, evt starte med at ringe til partner eller bedsteforældre og finde løsningen, så pakke sammen, kører til inst. Måske ringe til læge undervejs. Så dem der når det på under 30 min er altid meget overraskende. Mange arbejder mindst 30 min kørsel væk. Jeg forventer de fleste forældre kan afhente deres børn inden for en time. Og så passer jeg godt på deres børn imens  

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

Øhh what, uprofessionelt!! Hvis jeg smed alt jeg havde i hænderne, så ville det minimum tage 45 minutter/en lille time at nå frem. Sådan et røvhul...

Anmeld Citér

28. juni 2023

Ananas

Altså jeg arbejder en time væk, såeh.... havde nok konfronteret pædagogen når jeg hentede, for det hører da ingen steder hjemme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.