Små sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår virkelig ikke at flere skriver herpes. Har i overhovedet selv haft det før ? 

herpes er smertefuldt også ved vandladning. Det svider altså ikke bare lidt.

ts. Jeg tror ikke du har herpes. Men tag evt til lægen hvis du er bekymret. Det lyder ikke som noget jeg selv ville bekymre mig om. 

Tak for de beroligende ord.

Det gør slet ikke ondt, heller ikke når jeg tisser. Det svier selvfølgelig hvis jeg rør direkte på sårene, som sidder i folden mellem de indre og de ydre skamlæber, men synes måske der er bedring på vej, og har prøvet at smøre lidt med zinksalve for at tage irritationen og fugten ved sårene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2023

Kir

Jeg tror også jeg ville tage et smut til lægen. Der findes jo andre kønssygdomme end herpes, og nogle af dem kan ligge i dvale. Så selvom man har haft fast partner i længere tid, så kan man stadig blive smittet.

Men selvom det ikke er en kønssygdom, så kan det jo være noget andet der kræver behandling. Lige med sådan noget synes jeg det er "better safe than sorry". 

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Jeg tror også jeg ville tage et smut til lægen. Der findes jo andre kønssygdomme end herpes, og nogle af dem kan ligge i dvale. Så selvom man har haft fast partner i længere tid, så kan man stadig blive smittet.

Men selvom det ikke er en kønssygdom, så kan det jo være noget andet der kræver behandling. Lige med sådan noget synes jeg det er "better safe than sorry". 

Det er helt rigtigt.

Dog synes jeg ikke at symptomerne giver anledning til at tro at det er andre sygdomme, da det virker som om symptomerne er noget voldsommere.

Kønsvorter er mere vorteagtige, og gonore og syfillis er jeg blevet testet for for kort tid siden.

Men render selvfølglig til lægen hvis det bliver ved

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja det klør ikke, så svamp er det så nok ikke.

Gør herpes ondt? For har ikke ondt - kun når jeg rør ved sårene/knopperne. Holder øje med det dagligt, og synes det er blevet lidt bedre de sidste par dage. Har smurt med en smule zinksalve, for at tage fugtigheden fra sved og friktion fra trusser. Har også været meget varm de sidste par uger, og det kan muligvis være det ��‍♀️ Men sårene sidder bare i folden mellem indre og ydre kønslæber, som normalt ikke er der mine trusser gnaver �� Men må se det an, og ellers en tur til lægen. 

Herpes gør ekstremt ondt. Jeg kunne som sagt hverken sidde eller stå op da jeg havde det fordi der brændte så meget. Jeg kunne ligge fladt ned nøgen med spredte ben så Intet kunne ramme. Og det udviklede sig vitterligt fra en let kløe til ekstrem smerte også meget få timer. 
derfor tror jeg ikke at det er det. 

Men hold øje med det ja og ellers tag til lægen hvis det ikke forsvinder eller udvikler sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.