Små sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.958 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste par dage haft bittesmå “sår” på tissemissen på skamlæberne. Sådan 3 styks som svier lidt. Jeg startede med at tro det var mine trusser der havde siddet forkert og lavet friktion, pga. varmen osv.

Jeg har haft samme sexpartner, som er min kæreste, i 8 mdr nu. 

mit spørgsmål går på - kan man få sådan små røde irriterede knopper/sår af svamp, eller har I erfaring med det? Det kløer egentlig ikke. Regner stærkt med det ikke er en kønssygdom jo

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2023

BG17

Profilbillede for BG17

Kan det være herpes? Det kan jo ligge i dvale i kroppen i årevis. 

Anmeld Citér

25. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har de sidste par dage haft bittesmå “sår” på tissemissen på skamlæberne. Sådan 3 styks som svier lidt. Jeg startede med at tro det var mine trusser der havde siddet forkert og lavet friktion, pga. varmen osv.

Jeg har haft samme sexpartner, som er min kæreste, i 8 mdr nu. 

mit spørgsmål går på - kan man få sådan små røde irriterede knopper/sår af svamp, eller har I erfaring med det? Det kløer egentlig ikke. Regner stærkt med det ikke er en kønssygdom jo

Det kan meget vel bare være trusserne dee har drillet dig her i varmen. 
svamp klør som bare fanden og og det er rigtigt at herpes kan ligge i dvale i kroppen i årevis før der bryder ud. Dog tror jeg ikke på det er det udfra egen erfaring. For det gjorde ekstremt ondt da jeg havde det ihverfald. Det startede som en let kløe og på få timer udviklede det sig til en brændende smerte så voldsom at jeg ikke kunne have trusser på og måtte akut til lægevagten og få behandling. 

Anmeld Citér

25. juni 2023

Anonym

Jeg tænker faktisk også det er herpes. Er det som om der har været små blærer på?

Anmeld Citér

25. juni 2023

Cerenia

Man får ikke sår af svamp. 
Jeg havde barberet mig og grundet varmen var de små knopper blevet super irriteret og havde også udviklet sig til sår. Men hvis du ikke har barberet dig for nylig så er det ikke det. 

jeg ville nok gå til lægen - det kan være herpes 

Anmeld Citér

25. juni 2023

Anonym

Jeg forstår virkelig ikke at flere skriver herpes. Har i overhovedet selv haft det før ? 

herpes er smertefuldt også ved vandladning. Det svider altså ikke bare lidt.

ts. Jeg tror ikke du har herpes. Men tag evt til lægen hvis du er bekymret. Det lyder ikke som noget jeg selv ville bekymre mig om. 

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Kan det være herpes? Det kan jo ligge i dvale i kroppen i årevis. 

Umiddelbart ikke - synes der er flere symptomer på herpes, når jeg læser om det

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan meget vel bare være trusserne dee har drillet dig her i varmen. 
svamp klør som bare fanden og og det er rigtigt at herpes kan ligge i dvale i kroppen i årevis før der bryder ud. Dog tror jeg ikke på det er det udfra egen erfaring. For det gjorde ekstremt ondt da jeg havde det ihverfald. Det startede som en let kløe og på få timer udviklede det sig til en brændende smerte så voldsom at jeg ikke kunne have trusser på og måtte akut til lægevagten og få behandling. 

Ja det klør ikke, så svamp er det så nok ikke.

Gør herpes ondt? For har ikke ondt - kun når jeg rør ved sårene/knopperne. Holder øje med det dagligt, og synes det er blevet lidt bedre de sidste par dage. Har smurt med en smule zinksalve, for at tage fugtigheden fra sved og friktion fra trusser. Har også været meget varm de sidste par uger, og det kan muligvis være det ��‍♀️ Men sårene sidder bare i folden mellem indre og ydre kønslæber, som normalt ikke er der mine trusser gnaver �� Men må se det an, og ellers en tur til lægen. 

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker faktisk også det er herpes. Er det som om der har været små blærer på?

Hmm.. nej det synes jeg egentlig ikke. Det er sådan nogle meget små røde irriterede områder som svier lidt ved berøring.

Jeg har dog også andre knopper som mest af alt ligner irriterede taltkirtler/hårsække efter barbering, men de er også røde og irriterede.

Jeg må se det an et par dage endnu, da jeg føler det er blevet lidt bedre idag, og ellers smutte til lægen.

Anmeld Citér

27. juni 2023

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Man får ikke sår af svamp. 
Jeg havde barberet mig og grundet varmen var de små knopper blevet super irriteret og havde også udviklet sig til sår. Men hvis du ikke har barberet dig for nylig så er det ikke det. 

jeg ville nok gå til lægen - det kan være herpes 

Jeg barberer mig jævnligt, så måske det er en blanding af irriterede hårsække, som du skriver og så evt. trusserne der har irriteret oveni pga. sved og varme. Sårene sidder dog mellem de inder og de ydre skamlæber, så der burde trusserne jo ikke helt nå ind, men altså who knows. Jeg må se det an☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.