Vores dreng på 3,5 har lidt samme problemer med at knytte sig til ting. Det er især hans lege køkken og tøj som er problemet. Han kan slet ikke klare at andre skal lege med hans legekøkken og begynder at græde når han hører at hans kusine og fætre kommer, da han så ved at de vil lege med hans køkken. Den ene dag havde vi en ven på besøg og hans datter legede med det og min dreng brød grædende sammen, ville slet ikke have hun skulle stå der henne og da hun var gået, var hun der med det samme og kunne med det samme se flere ting som ikke stod hvor de plejede. Sidst måtte vi fjerne hans køkken før de andre kom, og det gav ham ro på. Vi brugte lang tid på at snakke med ham omkring det, men vi er slet ikke sikre på at det var det rigtige vi gjorde, men det gav ham da ro på.
Med hans tøj er det dog så slemt at vi ikke har kunne få sommertøj på ham. Alle siger man skal bare fjerne tøjet, men han bliver så ulykkelig og søger trøst hos os. Vi er nået så langt at vi har fået t-shits på ham nu, men det er stadig en kamp hvis bestemte bluser ikke er rene. I dag har vi fået ham i shorts, men først da han var kommet hjem med bukser som var gået i stykker i børnehaven og det var stadig en kamp hvor han bare stod og græd over at skulle have shorts på.. Vi har prøvet at snakke om "tøj feen" og hun bare låner tøjet imens det er varmt.. Men så kan han helt ude af det blå begynde at græde over at tøj feen vil låne hans tøj også sidder han bare og græder..
Vi tror at hans reaktion er blevet forstærket af at jeg har haft en rigtig slem graviditet og har været inde og ude af hospitalet. Nu hvor der er mere ro på, og vi egentlig bare venter på at veerne eller dagene til kejsersnittet går, så er der som om der er mere ro på ham, eller han acceptere det lidt bedre end han har gjort. Jeg har selv kunne læse mig til at uro kan forværre det. Så vi håber meget på at når lillesøster er kommer og der er ro på, bliver han også mere rolig omkring alt..
Anmeld
Citér