Fridage i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.092 visninger
13 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg er alene mor til bla en på 4 år, som går i børnehave.

Hun har altid 1 ugentlig fridag, da jeg har aftenvagt den dag, så jeg når at have tid med hende, denne uge får hun så 2 fridage, både pga aftenvagt, men også fordi morfar og mormor kommer en tur, de bor på fyn, så hun ser dem ikke så ofte.

De længste dage hun har i børnehaven, er ca fra kl.8 - 14:30.

Og nu får jeg helt dårlig samvittighed, fordi hun får en ekstra fridag, altså over for børnehaven, er det grundlag nok for en fridag; hyggedag med mormor og morfar ja det plejer jo nok være den anden vej, dårlig samvittighed pga for meget i børnehaven 

Har jeg gået for meget i flinkeskole, eller kan andre også tænke sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2023

HilliHallo

I det store og hele; nej. Dit barn kan ikke have for mange fridage. 

Når der så er sagt, så har vores børnehave ofte nogle emne-uger. Så jeg har altid forsøgt at ramme nogenlunde uden om, hvis de fx har to dage som hænger sammen med et eller andet projekt. 

En ugentlig fridag er bestemt ikke et problem. Måske først ved fast+ 2 eller 3 ugentlige fridage, for så kan det være svært med fx relationer. 

Men din situation lyder meget balanceret og dejlig. Fortsæt du med det  

Anmeld Citér

12. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvorfor skulle du have dårlig samvittighed overfor børnehaven? Uden det skal lyde forkert, så er det dejligt når børn holder fri, for så er der mere tid til de andre børn og selvfølgelig er det også kæmpe plus for barnet selv, mere tid og ro

Anmeld Citér

12. juni 2023

Anonym

Jeg synes det er fint så længe det ikke er et skolebarn

Anmeld Citér

12. juni 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Arbejder selv i børnehave. 
For almindelige børn uden udfordringer er fridage i børnehaven kun en fordel. Et par fridage om ugen før netop at de har overskud til at deltage de resterende dage. 
Der kan dog opstå udfordringer hvis barnet har svært ved af følge rutiner og strukturer og ikke er med socialt - hvis barnet holder mange fridage. Men for 9/10 børn er det kun dejligt med fridage - det er bare at nyde det så længe hun ikke går i skole 

Anmeld Citér

12. juni 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hun har altid 1 ugentlig fridag, da jeg har aftenvagt den dag, så jeg når at have tid med hende, denne uge får hun så 2 fridage, både pga aftenvagt, men også fordi morfar og mormor kommer en tur, de bor på fyn, så hun ser dem ikke så ofte.

Og nu får jeg helt dårlig samvittighed, fordi hun får en ekstra fridag, altså over for børnehaven, er det grundlag nok for en fridag; hyggedag med mormor og morfar ja det plejer jo nok være den anden vej, dårlig samvittighed pga for meget i børnehaven 

Dit barn, dit valg. Hun kan holde fri som hun vil, bare sørg for at de ved det.

Jeg er i en børnehave, vi synes det er skønt at børnene får fridage og ferie. De har brug for det, ligesom meget vi har. Og det er da super hyggeligt med en hyggedag med bedsterne.

Anmeld Citér

12. juni 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg kan godt kende dine tanker, for mig handler det om pædagogerne ressourcer, og jeg tænker jeg burde være bedre til at melde ud i god tid - ofte sker det lige dagen før en fridag.

Jeg er dog blevet bedre til at sige pyt, og ikke tænke videre over det når mit barn får en fridag, fordi jeg så tænker det giver mere tid og ro til de andre (hvert fald en smule når der er et barn mindre).

Anmeld Citér

12. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja, du har nok gået lidt for meget i flinkeskolen ved at tænke sådan

Du gør det fantastisk!! Det er en kæmpe gave for din datter, at hun har så korte dage og tilmed har en ugentlig fridag

Som barn var jeg i institution hver eneste dag i 8-9 timer, og det ødelagde min barndom. Jeg ville ønske, at jeg havde haft det anderledes. 

Mit eget barn er også kun i børnehave på deltid, og det fungerer godt - jeg har ingen kvaler ved det

Anmeld Citér

12. juni 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Du betaler -du bestemmer….

Kan huske da min søn startede i viggestuen gik pædagogerne meget op i at vi ikke afleverede for tidligt og for sent. Jeg fik det dagligt at vide…. Selvom min søn var den der faktisk var ser mindst af alle børnene fra 8-14 nogle gange 9 og havde en heel masse fridage!

Indtil jeg sagde til mig selv at jeg giver 3699kr, jeg bestemmer helt selv! Og det gav jeg også udtryk for i vuggestuen.

Sååå nyd dine fridage med hende fordi det er det det er hyggeligste og det kommer hun til at huske!

Du skal os nyde det som mor for hun bliver ikke 4 år igen!

Anmeld Citér

12. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Slet ingen grund til dårlig samvittighed. Og slet ikke overfor børnehaven. De vil helt sikkert bare synes det er dejligt at hun får en hjemmedag med mor og bedsteforældre. Nyd det når nu muligheden er der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.