Egoistiske Far ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Helt seriøst - mænd de tænker bare ikke længere frem altid. Og jeg nægter, at tro det er med vilje - efter at været sammen med den samme mand i 22 år, som stadig kan undre sig over der ikke er flere Rene strømper, alt imens han kan se dem ligge ved siden af sengen man skal vælge sine kampe. Jeg er sgu heller ikke nem at leve sammen med altid. Men nogen gange må man bare sande, at mænd og kvinders hjerner ikke tænker ens 

Snak med ham om det - eller tag ansvaret og sig til ham om han ikke vil gøre det, mens du lige bader ungerne. Man undgår at blive irriteret hvis man bare acceptere, at han nok aldrig selv ville komme frem til, at han skulle ha gjort det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

I så fald er jeg også egoistisk. Jeg sætter også sko med mudder i gangen og min mand minder mig om at liiige vaske dem af. Jeg glemmer også tit at gøre klapvognen ren. Det er naturligvis ikke min mands ansvar. Men jeg glemmer det. Måske fordi jeg egentlig er lidt ligeglad med lidt mudder. Det betyder til gengæld rigtig meget for min mand så jeg gør, hvad jeg kan for at huske det. 

Anmeld Citér

6. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Han sagde han havde lagt dem til tørre, det har han på vores “tørrestativ” det var det han sagde jeg tænkte selvfølge han havde skyllet dem før fordi de er sorte med mudder - det kan ikke rystes væk når de er tørre 

Jeg så det tilfældigvis fordi jeg hængte noget tøj ud

NU er de skyllet og hængte til tørre 

- Han passer virkelig meget på sine egne sko, var det hans egne sko havde han brugt en tandbørste at vaske de lille steder han ikke kunde komme til 

Er det ikke lettere at børste mudder væk fra tørre sko?

Anmeld Citér

6. juni 2023

Anonym

Jeg havde gjort lige som din mand.. Lagt dem til tørre med mudder, for derefter at fjerne det når det var tørt. Hvis jeg skulle vaske sko, jakker, flyverdragt mm. hver gang min søn kom hjem fra børnehave kunne jeg ikke lave andet. Det fik en tur en gang om ugen, når jeg alligvel vidste han ikke skulle bruge det dagen efter, ellers blev det bare hængt op og børstet af efterfølgende. Det bliver så hurtigt beskidt igen.

Men det er jo bare sådan vi håndtere det hos os, jeg er helt sikker på at det aldrig ville havde gået hos nogle andre forældre. Og jeg er også helt sikker på, at hvis min mand synes jeg "gjorde det forkert" ville han snakke med mig om det, så jeg også kendte til hans følelser. 

Anmeld Citér

10. juni 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Fordi det er dig som vil have dem skyllet og far som så har vurderet at hun fint kunne have dem på dagen efter. Nogen gange vurdere man bare forskelligt

Nej -

Det var under i mudder

Ingen læser min opslag -

Mine børn sko er altid beskidte de går i en natur børnehave 

- Hun har været i en mudder bad, med tyk mudder og skoene er sorte -

intet af det kan komme af, af at det tørrer se skulles vaskes hvorfor kan ingen forstår det 

Anmeld Citér

11. juni 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Nej -

Det var under i mudder

Ingen læser min opslag -

intet af det kan komme af, af at det tørrer se skulles vaskes hvorfor kan ingen forstår det 

Jeg tænker nu godt, at folk forstår det.. Men det vi ikke helt forstår er, hvorfor du reagerer så voldsomt på det, og hvorfor du mener, at din mand er egoistisk pga. han ikke fik vasket dem.. 

Ligger der andet bag? Eller var det kun den her situation med skoene, du er sur over?

Anmeld Citér

11. juni 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Nej -

Det var under i mudder

Ingen læser min opslag -

Jeg er sikker på folk har læst dine opslag.

Forstår ikke helt, hvad "Under i mudder" betyder? Altså jeg forstod det sådan, at de er dyppet i mudder? 

Bare så jeg forstår dig rigtigt: Skriver du, at intet af det kan komme af, hvis skoene tørrer? Jeg har altid oplevet, at mudder var lettere at vaske/børste af når skoene var tørre. Måske andre her har samme oplevelse og netop derfor ikke kan forstå det? 

Uanset ville jeg ud fra denne situation ikke sige, at din mand er egoistisk. 

Anmeld Citér

11. juni 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej -

Det var under i mudder

Ingen læser min opslag -

Køb et par sko mere så fylder sådan en forglemmelse ikke så meget en anden gang

Anmeld Citér

11. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Nej -

Det var under i mudder

Ingen læser min opslag -

Tror alle har læst hvad du skriver, men kan jo være at det bare ikke giver mening for ham.

For mig giver det fx ingen mening at vaske bil , da den alligevel skal ud i bilos og bliver beskidt med det samme og den er til at transportere sig i, ikke andet, for min mand er det meget vigtigt den ser ordentligt ud 

Kan jo være at det ikke give nogen mening for din mand at skulle vaske børnesko. Da de alligevel som du skriver bliver beskidte dagen efter i børnehaven

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.