Egoistiske Far ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvorfor er det MIT ansvar at sige til hendes far skylle lige hendes sko??? der er fuldstændig UNDER i mudder! 

Jeg smed tre børn i bad! der var møg beskidte , han havde lagt skoene på tørrestativet MØG beskidte, de kan ikke rystes tørre 

- Er det virkelig MIT ansvar at fortælle en far hans datter vil gerne han rene sko på?

Tale om en enorm Mentel load så

Hvem siger at det er DIT ansvar? Vi spørg om du har spurgt ham.. Han har ikke tænkt over det. (ja der kan sagtens være forskel på ens egne og børns. Børn kan være ligeglade om de er beskidte, hvor voksne måske ikke er)

Så i stedet for at kalde ham det ene og andet, så kunne du have sagt stille og roligt: de skulle have været skyllet før de blev hængt til tørre.

Hvor mudret var de, siden de ikke kan bruges? (tænker en 4 årig er ligeglad om de er snavset) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ikke når det er sommersko - de er helt åbne 

Det var hende der ville i bad fordi hendes fødder var sorte, SAMT hendes ynglings lyserøde sommer sandaler og iøvrigt er hub slet slet ikke ligeglad om hendes sko er MØG BESKIDTE

Du behøver ikke at angribe mig. Du spørger selv om det bare af dig. Og ja efter min mening så er det sig der overreagerer på noget meget ligegyldigt. 

hvis du ikke ønsker at høre andre svar end “ja sikke en dårlig far osv” så det dumt at spørger efter andres mening 

Anmeld Citér

5. juni 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

I må næsten have andre og større problemer i jeres parforhold siden dette kan få læsset til at vælte og du ligefrem opretter en debat. Hvad vil du gerne, at vi skal give dig ret i at han er egoistisk? 

Ja, vi kan godt tale om 'mental load'. Jeg tror bare ikke mænd tænker på alle de (skjulte) ting som kvinder tænker på er nødvendige for at få det hele til at køre. Måske er det fordi vi kvinder har taget den rolle på os? Og mændene bare forventer at det er noget, vi tager os af? Jeg oplever det også, og kan da sagtens blive irriteret. Men omvendt ved jeg også, at hvis jeg fx lader min mand stå for indkøb af tøj og sko til børnene, bliver det ikke de rigtige størrelser osv. Hvis man så påtaler det, vil han formentlig sige, at det da er lige meget om tøjet er lidt for stort eller lidt for småt, barnet klarer sig nok alligevel. Jeg tror bare ikke mænd hænger sig i de små detaljer som kvinder.

Og din mand har sikkert også tænkt at de sko da bare kan bankes nogenlunde rene når mudderet er tørret ind. Og så tager dit barn nok ikke skade af lidt beskidte sko. De bliver alligevel møgbeskidte i institutionen. Hvis du vil have det anderledes, er det jo fint at du så gør det som du gerne vil. Og mon ikke de sko er tørre i morgen, hvis du har sat dem i solen hele eftermiddagen? 

Har barnet virkelig kun ét par fodtøj? Ingen sandaler eller nogle gummistøvler du kan give på i mangel af tørre sko? Vi har et par halvslidte kondisko stående i børnehaven. Så kan han bruge dem så vildt han vil på legepladsen uden vi skal tænke over det

Anmeld Citér

5. juni 2023

Kir

Sjovt så mange synes du bare skulle bede ham om det. Helt ærligt, så er jeg enig i at det er utroligt at han ikke vaskede dem inden, og det burde ikke være nødvendigt at bede ham om det. Har selv en kæreste der kunne finde på det samme, det kan være trættende at man ikke kan regne med at han klarer en relativ simpel opgave. 

Når det er sagt, så tænker jeg at der måske er andre ting i jeres forhold der ikke går så godt siden du reagerer så stærkt på det? Jeg synes selv at jeg bedre kan være overbærende med den slags når forholdet går godt. 

Anmeld Citér

5. juni 2023

Anonym

Jeg synes det er en overreaktion, jeg havde nok gjort det samme som ham. Kunne du ikke selv have gjort dem rent også kunne han have smidt børnene i bad hvis det er så stort et problem? måske i skal blive bedre til at kommunikere, man gør jo tingene forskelligt og det er ikke altid lige logisk

Anmeld Citér

5. juni 2023

Baby.mamma

Jeg tror ikke du får det "medhold" du virker til at søge, uanset hvor meget ekstra du fortæller.

Jeg er helt enig med de andre:

Det virker til, at I har mange andre problemer, siden det her sætter dit pis så meget i kog. Skru ned for charmen. Jeg kan næsten se for mig, at det endte ud i et skænderi hjemme hos jer, sådan som du udbryder herinde. 

Jeg synes, da det er fint, han har lagt dem ud. Han ville måske ordne dem senere, ELLER også har han oprigtigt tænkt, at hun sagtens kunne have dem på imorgen, som de var?

At far ordner sine egne sko i en helt anden størrelsesorden, kan man nok ikke helt sammenligne. Det samme gør jeg. Børn er nu engang børn, så en mudret sko har man set før. Jeg tror sørme ikke du skal lægge det store i det

Jeg håber det bedste for jer. Og så vil jeg lige sige; vælg dine kampe med omhu, for husfredens skyld

Peace  

Anmeld Citér

6. juni 2023

Anonym

Egoistisk far…

for mig er en egoistisk far, en der ikke involvere sig med sine børn, ikke kommer til gymnastisk opvisninger, forældremøder, familie ture… En der ikke ser, leger eller høre på sine børn. En der har fravalgt sommerferie med sit barn fordi han skal på ferie med gutterne.. 

For dig er det beskidte sko, jeg ville give alt for at mit barns største problem med sin far er at hun fik beskidte sko på

Anmeld Citér

6. juni 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand er langt væk den perfekte far, men han er deres far 

Nu har vi været på tur med vores børn, vores 4 årig datter sommer sko var under i mudder

Da vi kom hjem smider jeg børnene i bad, min mand deres far siger: Han har lagt hendes sko udenfor, UNDER i mudder han har ikke en gang skyllet dem!!!

Om det var hans egne sko havde han brugt en tandbørste at fjerne mudderet etc. og de havde stået som ny!

Oveni er han altid efter mig at jeg køber børnene for mange sko, ( det gøre jeg virkelig ikke ) så vores datter har INGEN andre sko at tage på i morgen om jeg ikke tilfældigvis havde set det

Nu er de vasket og hængt til tørre 

- Er det bare mig, men er det ikke virkelig egoistiske ?? 

Sådan noget tænker min mand ikke over - jeg ser det ikke som egoisme. Han er kærlig og omsorgsfuld - at han ikke har styr på det praktiske, tja, det er han uorganiserede side. Heldigvis er jeg praktisk anlagt og kan ordne de ting. 
jeg kan også godt brokke mig til ham nogle gange, men i bund og grund, så ved jeg at han bare ikke tænker over de ting, det er ikke af ond vilje. 

Anmeld Citér

6. juni 2023

Kir

Anonym skriver:

Egoistisk far…

for mig er en egoistisk far, en der ikke involvere sig med sine børn, ikke kommer til gymnastisk opvisninger, forældremøder, familie ture… En der ikke ser, leger eller høre på sine børn. En der har fravalgt sommerferie med sit barn fordi han skal på ferie med gutterne.. 

For dig er det beskidte sko, jeg ville give alt for at mit barns største problem med sin far er at hun fik beskidte sko på

Nu ved du jo ikke hvordan han er sammen med børnene eller hvilken partner han er, så det kan jo være de beskidte sko bare er toppen af isbjerget. 

Men er enig i at det virker som en overreaktion, derfor tænker jeg også om der måske ligger mere bag end bare den ene episode. 

Anmeld Citér

6. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Hvorfor er det MIT ansvar at sige til hendes far skylle lige hendes sko??? der er fuldstændig UNDER i mudder! 

Jeg smed tre børn i bad! der var møg beskidte , han havde lagt skoene på tørrestativet MØG beskidte, de kan ikke rystes tørre 

- Er det virkelig MIT ansvar at fortælle en far hans datter vil gerne han rene sko på?

Tale om en enorm Mentel load så

Fordi det er dig som vil have dem skyllet og far som så har vurderet at hun fint kunne have dem på dagen efter. Nogen gange vurdere man bare forskelligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.