Godnatfortælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.396 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. maj 2023

Bumbum_

Hej

Da jeg var barn læste jeg min egen digtede godnathistorie for min 4 år yngre lillesøster som hun elskede. (jeg kan ikke huske hvor gamle vi var der) Men det var en fortælling omkring grankogler som havde deres egen hemmelige by og liv ude i skoven. Jeg kan huske at jeg fik inspirationen fra smølferne som jeg selv så på det tidspunkt.

Jeg gav det et skud med at fortælle mine to piger på 4 og 5 år historien til putning og de var ellevilde. Så nu vil jeg forberede mig og bygge videre på historien og i den forbindelse var jeg gået i gang med at lave tegninger af grankogler, så de kunne se figurerne i min fortælling.

Men så kom jeg til at tænke på om jeg burde lade være med at sætte ansigter eller noget visuelt på min fortælling. Om det der også gør at de så godt kan lide det, er at de selv skal bruge deres fantasi til at visualisere min fortælling? Eller vil det mon gør fortællingen bedre at jeg laver figurerne? 

Vil gerne høre jeres indspark  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Bumbum_ skriver:

Hej

Da jeg var barn læste jeg min egen digtede godnathistorie for min 4 år yngre lillesøster som hun elskede. (jeg kan ikke huske hvor gamle vi var der) Men det var en fortælling omkring grankogler som havde deres egen hemmelige by og liv ude i skoven. Jeg kan huske at jeg fik inspirationen fra smølferne som jeg selv så på det tidspunkt.

Jeg gav det et skud med at fortælle mine to piger på 4 og 5 år historien til putning og de var ellevilde. Så nu vil jeg forberede mig og bygge videre på historien og i den forbindelse var jeg gået i gang med at lave tegninger af grankogler, så de kunne se figurerne i min fortælling.

Men så kom jeg til at tænke på om jeg burde lade være med at sætte ansigter eller noget visuelt på min fortælling. Om det der også gør at de så godt kan lide det, er at de selv skal bruge deres fantasi til at visualisere min fortælling? Eller vil det mon gør fortællingen bedre at jeg laver figurerne? 

Vil gerne høre jeres indspark  

Jeg tænker ikke du kan gøre noget forkert i det her tilfælde

Jeg legede med usynlige mus - der boede i buske og træer rundt omkring, hvor jeg boede. Det blev til et helt dynasti, hvor jeg beskrev deres stamtræer på skrift og, hvor de arbejdede og ellers foretog sig

Anmeld Citér

31. maj 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg ville helt klart lade dem danne deres egne indre billeder

Anmeld Citér

31. maj 2023

Mor Christa

Jeg ville skrive historien og lave en bog og give dem i gave ❤️

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg ville også selv lade fantasere om det du fortællerz

din historier minder mig om Ole og Granfolket historierne - måske du kan finde inspiration o dem til dine egne - der er flere børger i den serie ��

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Mulllesmor skriver:

Jeg ville også selv lade fantasere om det du fortællerz

din historier minder mig om Ole og Granfolket historierne - måske du kan finde inspiration o dem til dine egne - der er flere børger i den serie ��

mente Ole og Koglefolket

Anmeld Citér

4. juni 2023

Girafmor

Jeg kom også til at tænke på Ole og Koglefolket, skønne bøger

Jeg tror noget af det skønne ved de bøger jeg læste som barn, var at der KUN var forside illustrationen. Alt andet måtte man tænke sig til... Det tror jeg børn - og navnligt børn i dag - har rigtig godt af.. De får serveret så meget på en skærm, og får så meget visuel stimulans "gratis" at det at tænke sig til tingene, er en øvelse de ikke får nær tit nok (og det er ikke for at være hellig, mine børn får også alt for meget skærm).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.