Jeg er ikke selv skilt, MEN jeg er skilsmissebarn. Jeg er fra en generation, hvor det normale var hver anden weekend ved far og en hverdagssamvær i modsat uge. Og hvor er jeg taknemlig for det!!!
Jeg havde et hjem, og var ikke altid på vej.
Mine forældre boede som jer ret tæt på hinanden, så da jeg blev ældre kunne jeg cykle frem og tilbage. Nogle gang tog jeg bare over og spiste hos min far (startede nok da jeg ca. gik i 1.klasse) og blev så hentet eller cyklede selv hjem.
Jeg opleve aldrig min far som fraværende, men mine forældre kunne (og kan) også rigtig fint sammen, -ihvertfald foran os børn. Så de fik tit en kop et eller andet ved aflevering. Skulle min mor noget, så var det selvfølgelig min far som kiggede efter os. En overgang gik min mor til noget sport hver torsdag, og så kom min far bare og spiste sammen med os alle og når min mor så tog afsted jamen så stod han for putning osv.
Min far har også altid engageret sig i det jeg gik op i, faktisk mere end min mor. Om det var af lyst eller fordi han gerne ville sikre at vi havde det sammen ved jeg ikke. Måske dine børn ikke går til noget endnu, men når de begynder kunne det jo fint være “dit område”. Sådan at forstå at i starten skal de jo køres til alting, og man bliver jo gerne under aktiviteten. Mor vil sikkert nyde ikke at skulle stå for det, det andet barn får kvalitetstid med mor imens og du får set dit barn mere (hvis det ikke ligger på en samværsdag) og den faste base ændres ikke, for du aflevere barnet hjem til mor bagefter.
I dag er jeg tættere med min mor end min far, MEN jeg er tættere med min far end mine veninder er med deres fædre. At jeg har en tættere relation med min mor handler mere om køn, det selv at blive mor og fælles interesser.
Mit bedste råd er: vis dine børn at du interessere dig for dem! Husk hvad er fortæller om (fjernsyn de godt kan lide, lege de leger i børnehaven, vennernes navn osv) og spørg ind til det I snakkede om sidst næste gang i ses. Det gjorde min far altid, og det var bare så rart for på den måde blev mit samvær med ham bundet sammen hen over tiden hos min mor.
Anmeld
Citér