Operation af de indre skamlæber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Måskemor skriver:

Ja, det er jo også det som det er? Det offentlige betaler netop kun for noget der er et praktisk problem, og selvfølgelig ikke for kosmetiske operationer.

I know pointen var bare at det kan være værd at have med i overvejelserne inden man går til det offentlige og får henvisningen, kontra det private hvor der er mere fokus på det kosmetiske også, hvis man synes det er væsentligt. Jeg ville fx sætte pris på at mine bryster blev pæne efter en operation også selvom hovedproblemet var praktisk. det samme i de nedre regioner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2023

Anonym

Nu skal jeg ikke kunne sige hvordan det er på de afdelinger hvor de foretager den operation men jeg ville bare lige bidrage til diskutioner ved at fortælle at det offentlige altså også går op i et pænt resultat af det de laver. Når vi suturerer en fødselsbristning er det også vigtigt for os med et kosmetisk tilfredstillende resultat så kvinden ligner sig selv og det er også det vi undervises i. Udover selvfølgelig den funktionelle del. Så kan det godt være at det i taler om er meget svært at lave pænt eller lignende, det ved jeg ikke men det tænker jeg da at man kan spørge ind til. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Nu er jeg selv mand, men er ærlig talt overrasket over, at det er så udbredt - der er alligevel væsentlig flere herinde, der har fået det gjort, end jeg lige havde regnet med.

Jeg er nysgerrig - har det i alle tilfælde været pga gener - eller er det mere af kosmetiske årsager?

For det er netop det kosmetiske, jeg undrer mig over.

Jeg har endnu aldrig oplevet, at en kvindes kønsdele har været noget, jeg bare tilnærmelsesvis har tænkt, har "generet" mig <- det lød forkert, men jeg mener blot: Er vi ovre i, at kvinder måske har mere fokus på det end mænd har (hvis vi altså kun snakker kosmetisk?).

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Panther skriver:

Nej, men derfor behøver man jo ikke lave et grimt resultat - og det gør det offentlige desværre tit.

Ja, jeg ville nu nok også sige, at selvom det er det offentlige, så må kirurgerne gerne gøre sig umage alligevel. Det er jo ikke en grim farve på væggen, man bare lige kan male over igen. En operation er jo altid en mere eller mindre alvorlig ting - men de må gerne synes, at de kan være sig selv bekendt "ville jeg selv være glad for dette resultat?" Eller rettere, når man laver en operation, hvor man har muligheden for at gøre det ordentligt, så ville det være mega mærkeligt ikke at gøre det. Det eneste tidspunkt, hvor man kan blive nødt til at acceptere et mindre flot resultat, det er der, hvor man har været nødt til at operere hurtigt og måske på en bestemt måde, altså der hvor alternativet havde været, at man så bare dør i stedet for. Det er der, hvor man er taknemmelig "jeg er virkelig ked af min mave, men til gengæld så lever jeg og jeg kan opleve mine børn vokse op"... det er forhåbentlig ikke sådan, at går man i det offentlige og bliver opereret for et problem for så bare at få et nyt problem, så mener jeg ikke, man kan være det bekendt og så har man ikke gjort sit arbejde som man ved, det bør gøres.

Vi kan komme gratis på hospital, fordi vi betaler vores skat.

Hvis jeg bestiller en håndværker og betaler ham penge, så gider jeg heller ikke betale dyre domme for at det alligevel bare skal laves om med beskeden "ja, hvis du er utilfreds, så kunne du jo bare selv have gjort det" 

Det kan godt være, det ikke var sådan ment, men bare fordi man arbejder i det offentlige, så kan man ikke frasige sig at gøre sit arbejde ordentligt 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Jeg synes det er groft at sige at de offentlige hospitaler ikke går op i om det bliver pænt. For det første er det en sindssyg generalisering, for det andet er det ikke rigtigt. Det er muligt nogle kirurger ikke laver et lige så pænt arbejde, men det tænker jeg findes på alle hospitaler. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Panther skriver:

Nej, men derfor behøver man jo ikke lave et grimt resultat - og det gør det offentlige desværre tit.

Har du reelt belæg for sådan en påstand? 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Mom skriver:

Har du reelt belæg for sådan en påstand? 

Jeg har personlig erfaring, og har derigennem også taget stilling til deres retningslinjer (og fravalgt dem på grund af dette). Jeg er ikke interesseret i at dele sundhedsoplysninger her, men hvis det er meget vigtigt for dig med mere specifik information, så er du velkommen til at skrive privat.

Anmeld Citér

25. maj 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Panther skriver:

Jeg har personlig erfaring, og har derigennem også taget stilling til deres retningslinjer (og fravalgt dem på grund af dette). Jeg er ikke interesseret i at dele sundhedsoplysninger her, men hvis det er meget vigtigt for dig med mere specifik information, så er du velkommen til at skrive privat.

Det er såmænd ikke vigtigt for mig. Men at du har en personlig erfaring, gør det vel nødvendigvis ikke til, at det tit er sådan?

Anmeld Citér

25. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Mom skriver:

Det er såmænd ikke vigtigt for mig. Men at du har en personlig erfaring, gør det vel nødvendigvis ikke til, at det tit er sådan?

Min personlige oplevelse er baseret på de retningslinjer, som det offentlige ligger under for - herunder hvornår og hvordan en operation må foretages for at det offentlige vil betale for den. En anden nævner fx brystoperationer, hvor der er krav om hvor meget væv, man minimum skal fjerne. Dette minimumskrav tager ikke hensyn til en persons øvrige fysik og størrelse. Man risikerer altså at det kosmetiske helhedsindtryk kommer til at vige for nogle fastsatte krav, de skal overholde.

Derudover ville jeg personligt altid vælge et sted, der foretager mange af den type operationer (blandt mange andre variabler).

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg selv mand, men er ærlig talt overrasket over, at det er så udbredt - der er alligevel væsentlig flere herinde, der har fået det gjort, end jeg lige havde regnet med.

Jeg er nysgerrig - har det i alle tilfælde været pga gener - eller er det mere af kosmetiske årsager?

For det er netop det kosmetiske, jeg undrer mig over.

Jeg har endnu aldrig oplevet, at en kvindes kønsdele har været noget, jeg bare tilnærmelsesvis har tænkt, har "generet" mig <- det lød forkert, men jeg mener blot: Er vi ovre i, at kvinder måske har mere fokus på det end mænd har (hvis vi altså kun snakker kosmetisk?).

“Væsentligt flere”. Der er 2 der har meldt ind at de har fået det gjort? Er det virkelig så mange? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.