Panther skriver:
Nej, men derfor behøver man jo ikke lave et grimt resultat - og det gør det offentlige desværre tit.
Ja, jeg ville nu nok også sige, at selvom det er det offentlige, så må kirurgerne gerne gøre sig umage alligevel. Det er jo ikke en grim farve på væggen, man bare lige kan male over igen. En operation er jo altid en mere eller mindre alvorlig ting - men de må gerne synes, at de kan være sig selv bekendt "ville jeg selv være glad for dette resultat?" Eller rettere, når man laver en operation, hvor man har muligheden for at gøre det ordentligt, så ville det være mega mærkeligt ikke at gøre det. Det eneste tidspunkt, hvor man kan blive nødt til at acceptere et mindre flot resultat, det er der, hvor man har været nødt til at operere hurtigt og måske på en bestemt måde, altså der hvor alternativet havde været, at man så bare dør i stedet for. Det er der, hvor man er taknemmelig "jeg er virkelig ked af min mave, men til gengæld så lever jeg og jeg kan opleve mine børn vokse op"... det er forhåbentlig ikke sådan, at går man i det offentlige og bliver opereret for et problem for så bare at få et nyt problem, så mener jeg ikke, man kan være det bekendt og så har man ikke gjort sit arbejde som man ved, det bør gøres.
Vi kan komme gratis på hospital, fordi vi betaler vores skat.
Hvis jeg bestiller en håndværker og betaler ham penge, så gider jeg heller ikke betale dyre domme for at det alligevel bare skal laves om med beskeden "ja, hvis du er utilfreds, så kunne du jo bare selv have gjort det"
Det kan godt være, det ikke var sådan ment, men bare fordi man arbejder i det offentlige, så kan man ikke frasige sig at gøre sit arbejde ordentligt
Anmeld
Citér