Operation af de indre skamlæber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.755 visninger
21 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogle der er blevet opereret og fået gjort de indre skamlæber mindre ?

nogle der kan anbefale et sted at få det lavet, priser mm

og evt nogle der kan fortælle deres historie omkring det ?

synes det er lidt grænseoverskridende at skrive men mine indre er meget store og hænger ud, de chikanere mig på mange forskellige måder. 

Man kan svare anonymt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej

Er der nogle der er blevet opereret og fået gjort de indre skamlæber mindre ?

nogle der kan anbefale et sted at få det lavet, priser mm

og evt nogle der kan fortælle deres historie omkring det ?

synes det er lidt grænseoverskridende at skrive men mine indre er meget store og hænger ud, de chikanere mig på mange forskellige måder. 

Man kan svare anonymt 

Jeg hverken har eller kender nogen med problemet men tænker, hvis det er meget generende for mig så du får gener. Kan man så ikke gå til lægen og få en henvisning ? 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Jeg har fået det gjort i 2007. 
jeg var også generet af mine. Jeg kunne ikke cykle eller have stramme bukser på, da de så kom i klemme. 
Jeg gik til min læge, som henviste mig til sygehuset. Det var derfor det offentlige der betalte for min operation. 

Du må endelig bare spørge, hvis der er noget du vil vide

Anmeld Citér

23. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMor skriver:

Jeg hverken har eller kender nogen med problemet men tænker, hvis det er meget generende for mig så du får gener. Kan man så ikke gå til lægen og få en henvisning ? 

Du har ret i at man kan blive henvist i det offentlige hvis man har gener. 

men! Jeg forstår godt hvis man ikke tør. Kender flere der har fået brystoperationer gennem det offentlige og det bærer bare mere præg af en fixning af et praktisk/generende problem, end en kosmetisk operation. 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har fået det gjort i 2007. 
jeg var også generet af mine. Jeg kunne ikke cykle eller have stramme bukser på, da de så kom i klemme. 
Jeg gik til min læge, som henviste mig til sygehuset. Det var derfor det offentlige der betalte for min operation. 

Du må endelig bare spørge, hvis der er noget du vil vide

Okay. Tak fordi jeg må spørge lidt. Håber mine spørgsmål er okay.
hvor blev du så opereret?

Hvordan var det med smerter? Er du glad for det som det er Blevet nu? 
Må jeg spørge hvordan det foregik, og hvordan med arvæv??

Anmeld Citér

23. maj 2023

AnoMor

Mor11 skriver:

men! Jeg forstår godt hvis man ikke tør. Kender flere der har fået brystoperationer gennem det offentlige og det bærer bare mere præg af en fixning af et praktisk/generende problem, end en kosmetisk operation. 

Nåh okay. Har ikke forstand på det. 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Måskemor

Mor11 skriver:

Ja, det er jo også det som det er? Det offentlige betaler netop kun for noget der er et praktisk problem, og selvfølgelig ikke for kosmetiske operationer.

Anmeld Citér

23. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Måskemor skriver:

Ja, det er jo også det som det er? Det offentlige betaler netop kun for noget der er et praktisk problem, og selvfølgelig ikke for kosmetiske operationer.

Nej, men derfor behøver man jo ikke lave et grimt resultat - og det gør det offentlige desværre tit.

Anmeld Citér

23. maj 2023

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen
Anonym skriver:

Okay. Tak fordi jeg må spørge lidt. Håber mine spørgsmål er okay.
hvor blev du så opereret?

Hvordan var det med smerter? Er du glad for det som det er Blevet nu? 
Må jeg spørge hvordan det foregik, og hvordan med arvæv??

Jeg blev opereret på Glostrup hospital og havde en rigtig god oplevelse. Sygeplejerskerne prøvede at tale mig fra det og kom med alverdens skrækhistorier, om skamlæber der blev fyld med buler og ujævne og alt muligt. Da kirurgen så kom, tog hun et hurtigt kig og sagde at hun godt kunne forestå jeg ville have det gjort. 
Jeg tænker måske at den indledende procedurer er anderledes i dag. Dengang var der ikke så meget fokus på det og operationen var ikke lige så “populær”. 
Operationen foregik i fuld narkose og jeg fik skåret 1,5 cm. af hver. 
Jeg er meget glad for at jeg har fået det gjort og tænker i dag aldrig over, at de er opererede. De føles fuldstændig som før. 
Det gjorde ondt efterfølgende. Det ville være løgn, hvis jeg sagde andet

Det er mange sting, på et forholdsvis lille område og de hang fast i alt. Og så var det bare besværligt at skulle skylle/vaske sig efter hvert toiletbesøg. 

Anmeld Citér

23. maj 2023

2017morigen

Jeg har ikke selv fået det gjort men er sundhedsfaglig og været med på den anden side af bordet.

Jeg ville også lige nævne at det faktisk er mest normalt at de indre skamlæber hænger lidt udenfor. 

Men hvis du er generet af dine så er er simpelt sted at starte at se på bredden af dine trusser i skridtet. For nogen er det hjælp nok at gå fra de smalle tanga, g-streg eller lignende til de brede almindelig trusser (aka mormor modellen). Især hvis generne er ved cykling, ridning eller lignende aktiviteter.

Hvis det ikke er nok, ville jeg få en henvisning fra din egen læge til videre vurdering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.