Fortvivlet skriver:
Jeg har heller ikke noget videre pensionsopsparing, men jeg nægter simpelthen at leve på "hvis nu han forlader mig" det tænker jeg da er et skråplan og så meget kan barsler næppe gøre, deltid gør selvfølgelig noget, men der er jo også folkepensionen og det er da også en pæn sjat , så jer ville/gør personligt ikke meget i det
Det er lidt at tale imod bedre vidende, at mene, at det ikke er et reelt problem - faktisk kommer mange kvinder ufrivilligt i klemme sent i livet, ved ikke at forholde sig til egen pension.
En lille hurtig fra politiken: https://politiken.dk/annoncoerbetaltindhold/Arbejdernes_Landsbank/art9294473/Derfor-er-det-vigtigt-at-tale-om-pension-med-din-partner-Som-kvinde-kan-du-komme-økonomisk-i-klemme.#:~:text=Tal%20fra%20Danmarks%20Statistik%20viser,række%20til%20fire%20år%20mere.
Kvinders pension er i gennemsnit 24% lavere end mænds - trods at kvinders pension skal række i gennemsnit 4 år længere, fordi de lever længere. Folkepension kan i øvrigt næppe tælles for en “pæn sjat”, hvis der er det eneste man har udbetalt - grundbeløbet for i år var knapt 6700 kr.
At tale om pension handler ikke om skråplan eller usexede skilsmisseforventninger, men om uafhængighed, lighed og rettidig omhu, ligesom fx alle de forsikringer man render rundt og håber på aldrig at skulle bruge til noget.
Og hvis man lever et langt og lykkeligt liv sammen, er det jo i øvrigt slet ikke noget problem at have sørget for at pengene er ligeligt fordelt på begges konti - for så deler man jo bare fortsat …
Anmeld
Citér