Ikke inviteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2023

Anonym

Det er dårlig stil af din kollega. Hvis hun vil invitere nogle og ikke alle, kan hun da i det mindste gøre det lidt mindre åbenlyst. 

Jeg ville selv blive ked af det, men ville ikke sige noget (ville dog ønske at jeg turde sige noget).

Hvis jeg skulle sige noget, tror jeg at jeg ville spørge noget i stil med, om hun har andre planer for fejring end der, hvor DE skal ud. Eller om den restaurant DE skal fejre på, er en hun kender godt/har et særligt forhold til. Så lidt indirekte få sagt "jer/I" i sætningen. Nok ikke den bedste metode, men jeg er for konfliktsky til at sige noget direkte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja men. Der er intet om det i vores arbejde der skulle vise dårligt eller el. Jeg kan virkelig ikke se hvad der skulle være. 

Hvad vil du gør ? 

Jeg ville snakke med min kollega om hvorfor jeg ikke er inviteret

Anmeld Citér

12. maj 2023

Anonym

Dårlig stil af din kollega. Det kan hun ikke være bekendt!!  Hvis det var mig, ville jeg spørge min kollega, om hvorfor jeg er den eneste, der ikke er inviteret.
“Har du noget imod mig?”

“Øh nej, hvorfor?”

“Jamen, jeg undrer mig bare over, at jeg er den eneste der ikke er inviteret..” 

Kunne være noget i den stil .. 

Anmeld Citér

12. maj 2023

Hjemmegaaende

Det brev må simpelthen være endt et mærkeligt sted eller også er din kollega et modbydeligt menneske. Spørg stille og roligt men direkte 

Anmeld Citér

12. maj 2023

Anonym

Det er virkelig dårlig stil! Puha jeg får helt ondt i maven på dine vegne!

Det er IKKE okay og jeg forstår faktisk ikke at voksne kan behandle hinanden sådan…

Jeg håber virkelig der er sket en fejl eller en misforståelse

Jeg ville faktisk bare spørge hende, om der ikke var mere blæk i printeren, for du havde ikke fået en invitation

Anmeld Citér

12. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville også blive ked af det men jeg ved faktisk ikke hvordan jeg ville reagere det lyder helt urimeligt. Jeg har én kollega jeg arbejder mindre godt sammen med, men jeg ville altid invitere hende, hvis jeg ville have mine andre kolleger med. 
mon der kan ligge en invitation til dig et sted, som ikke er oplagt? 

Anmeld Citér

12. maj 2023

Cerenia

Jeg har været en del af en veninde gruppe i mange år og blev sidste år som den eneste ikke inviteret til en fødselsdag. Det gør bare ekstra ondt når man er den eneste som ikke er inviteret så kan virkelig godt følge dig! Jeg valgte at cutte helt kontakten til den gruppe, der var også andre usunde ting, men hvis jeg var dig, ville jeg helt klart konfrontere hende. Måske brevet er blevet væk? 

Anmeld Citér

12. maj 2023

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Hvis du har mod på det, så kunne du måske få en af dine kollegaer til henkastet at spørge Dorthe "Hvad med Maria egentlig, kommer hun også?"

Men hvis det ikke er en forglemmelse eller fejl, så er det helt ude i hampen. Jeg mener, man inviterer altså ikke på arbejdspladsen, hvis alle ikke er inviteret. Hvis man kun vil have enkelte med, så må man skrive en SMS eller lignende.

Anmeld Citér

12. maj 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vi har alle skabe ved hinanden. Pr. Brev printet. De lå i deres skabe. Qlle fik dem sammen dag. Den dag tænkte jeg faktisk når man kan være den kommer imorgen eller hun vil selv give den til mig. 

Puha får det lidt dårligt. For jeg er helt okay med hun ikke ville ha mig med. Men jeg kan så ikke forstå det på den anden side. For jeg synes vi arbejder godt sammen og det giver hun også udtryk for i forskellige sammenhænge. 

Men jeg står så lidt med en tom fornemmelse el. 

Dårlig stil.

forstår ikke voksne mennesker kan finde på at udelukke en enkelt kollega på den måde. 
Man undlader ikke at invitere en enkelt kollega med, heller ikke selvom det er en man ikke synes så meget om. Det er absolut no go. 

men du har tjekket om den ikke røget ud af skabet og ligger et andet sted ? 

jeg ville seriøst spørge hende. For det kommer til at nage dig resten af jeres arbejdstid sammen 

Anmeld Citér

12. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh det er en svær konfrontation at tage. Men jeg ville gøre det. 
“jeg vil bare lige høre om det er med vilje at jeg ikke har fået en invitation som den eneste på kontoret? Det er jo fair nok - men det er ikke så rart med uddelte invitationer på arbejdspladsen når det ikke er for alle.”

jeg synes helt ærligt det er hende det er allermest pinligt for. Tænk at have så lidt situationsfornemmelse (hvis det ikke er en fejl). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.