Far ændre afleverings tidspunkt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2023

Anonym

Altså er jeg den eneste, der virkelig godt kan følge trådstarters irritation mht kl 16 i stedet for 12? Datter har glædet sig til fødselsdag hos sin gode veninde. Sverige kunne ha’ været aftalt en anden weekend, hvor det passede bedre at aflevere kl. 16.

Det lyder som om, at alt skal være på HANS præmisser, og det er da virkelig irriterende, for at sige det mildt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Altså er jeg den eneste, der virkelig godt kan følge trådstarters irritation mht kl 16 i stedet for 12? Datter har glædet sig til fødselsdag hos sin gode veninde. Sverige kunne ha’ været aftalt en anden weekend, hvor det passede bedre at aflevere kl. 16.

Det lyder som om, at alt skal være på HANS præmisser, og det er da virkelig irriterende, for at sige det mildt. 

Man er nødt til at være ret large i en skilsmisse, for alle parters skyld. og for mig at se, ville den her enkeltstående situation bare slet ikke være en kamp jeg ville tage op. 

jeg synes derimod at ts skal tage kampen op for fastlagt samvær. Det er uholdbart at hun aldrig ved hvordan og hvornår han har ungerne, sådan i det hele taget

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Tak for besked.

Ja præcis sådan han er.
har lige skrevet igen at min datter virkelig glædede sig til den fødselsdag og om han virkelig sys det Ok med aå kort varsel og sen planlægning. Så skriver han at “Hvis du interesseret dig lidt for min sygdom ville du vide at det er svært at huske ting :-) ” 

det er helt væk.. han er for meget. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Tidra22

Der er altid flere sider af samme sag. Som andre nævner, synes jeg stadig ikke at dette er der jeg ville fokusere på at få min vilje. For det lyder bare til, at nu diskuterer I for at diskutere. Hvis du ønsker at få styr på samvær og familiesituationen, ville jeg klart trykke på pyt-knappen og fokusere på at få hverdagen til at køre. Prøv at være den voksne, giv plads og snor og se hvad det kan. For nu lyder det virkelig til, at I bare går hinanden på nerverne uanset hvad I gør, og hold nu kæft hvor ville jeg give meget for, at bytte netop de gnidninger ud af min egen barndom. 

Få noget hjælp til nogen der kan give jer en familiestruktur, som du også selv nævner at der er behov for. Det er så fint at du raser ud i et forum online, men at konfliktoptrappe i sms med beskyldninger til faren, det kan jeg nu heller ikke se det mest geniale i.. 

Måske du har givet det alt du kan, jeg ved der er grænser for hvad man orker, men du trigger et ømt punkt hos mig med de her konflikter, og det er måske derfor jeg inderligt ønsker at en af jer tager og bliver voksen og sætter børnene først. For lige nu tænker I hver især kun på jer selv - virker det til. 

Jeg håber at børn og far får en dejlig weekend, at I finder en fin løsning med en ekstra-fødselsdag med veninden og at I hver især prøver at søge væk fra konflikten fremfor mod den. Jeg hepper, der er små børn involveret, de fortjener bedre (og glade forældre). 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Carina:-)

Mor11 skriver:

Du skal spørge dig selv hvorfor det er et problem at han afleverer kl 16 fremfor 12? Hvis ikke det er fordi i skal noget absurd vigtigt -  er det så ikke komplet ligegyldigt? Det er da fedt at de skal i sommerhus med deres far - bak op om den plan. 

Og ja, jeg er også deleforældre. Og det ville overhovedet ikke hidse mig op. Vælg dine kampe.  

Enig.

Det bliver fedt for rollingerne- og et godt samarbejde giver tilfredse forældre og glade børn.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres beskeder. 
Han vil nu have bevis for fødselsdagen. Jeg sendte ham screenshot af sms hvor jeg skrev til barnets mor min datter kom og sceen shot fra min kalender på søndag. Tiden stod der ikke og han mente jeg snød. Jeg ringede derfor til ham og bad ham stoppe og sagde han ku kontakte barnets mor for info ang fødselsdagen ,  da jeg ikke ved hvor min datter har lagt den. Og så sagde jeh igen han sku stoppe lige nu med det pis fordi jeg blev sur over jeg skal bevise en fødselsdag. 
han sagde jeg nok bare snød ham og kaldte mig så en lille luder rocker tøs og lagde på.. prøver og har altid givet og prøvet at samarbejde  men det er svært  

jeg er hverken luder, rocker eller lille for den sags skyld, men høj. 

og dette er ikke første gang jeg bliver svinet og kaldt grimme ting. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

RB90

Anonym skriver:

Jeg ville sgu også blive ret irriteret hvis det var mig  måske de fleste har er godt samarbejde. 
men Jeg kender til alt det med at det kun er en selv der giver og giver - og at man hele tiden skal indrette sig.

Jeg synes da det er dejligt at far vil have dem med i sommerhus, men ja, jeg synes også han må respektere dine og børnenes aftaler 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tak for jeres beskeder. 
Han vil nu have bevis for fødselsdagen. Jeg sendte ham screenshot af sms hvor jeg skrev til barnets mor min datter kom og sceen shot fra min kalender på søndag. Tiden stod der ikke og han mente jeg snød. Jeg ringede derfor til ham og bad ham stoppe og sagde han ku kontakte barnets mor for info ang fødselsdagen ,  da jeg ikke ved hvor min datter har lagt den. Og så sagde jeh igen han sku stoppe lige nu med det pis fordi jeg blev sur over jeg skal bevise en fødselsdag. 
han sagde jeg nok bare snød ham og kaldte mig så en lille luder rocker tøs og lagde på.. prøver og har altid givet og prøvet at samarbejde  men det er svært  

jeg er hverken luder, rocker eller lille for den sags skyld, men høj. 

og dette er ikke første gang jeg bliver svinet og kaldt grimme ting. 

Jeg ved ikke hvor længe i har været skilt - men helt seriøst, lad da vær at gå ind i de diskussioner.?!
Det bringer aldrig noget godt med sig. det er rent mudderkast - og måske er han en idiot, men du kører altså lige med på den.. Jeg har også lagt øre og ryg til mangt og meget i årene efter vores brud. Nu er det 7år siden og endelig betaler min store tålmodighed sig. De sidste 1,5 år har dialog og samarbejde kørt uden problemer og uden underlige udbrud med skældsord eller nedgørelse. 
men især de første 3år var viiiiirkelig stride. Han var ligefrem kreativ i hans valg af tilsvininger og samarbejde var der 0 af. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg ved ikke hvor længe i har været skilt - men helt seriøst, lad da vær at gå ind i de diskussioner.?!
Det bringer aldrig noget godt med sig. det er rent mudderkast - og måske er han en idiot, men du kører altså lige med på den.. Jeg har også lagt øre og ryg til mangt og meget i årene efter vores brud. Nu er det 7år siden og endelig betaler min store tålmodighed sig. De sidste 1,5 år har dialog og samarbejde kørt uden problemer og uden underlige udbrud med skældsord eller nedgørelse. 
men især de første 3år var viiiiirkelig stride. Han var ligefrem kreativ i hans valg af tilsvininger og samarbejde var der 0 af. 

Jeg prøver og prøver at lade vær. Og hn trykker og trykker på alle knapper. Jeg bliver så træt. Og jeg prøver ofte også at lade hver med at svare og ringer stort set aldrig til ham, da han altid sviner mig på tlf og aldrig sms. Men nogle gange kan jeg bare ikke klare det mere, og derfor ringede jeg bl.a. i dag. 
jec prøver ikke at svare og ikke at læse unødvendige beskeder, prøver at skrule hurtigt igennem. Håber det giver mening? 
det sindsygt hårdt

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg prøver og prøver at lade vær. Og hn trykker og trykker på alle knapper. Jeg bliver så træt. Og jeg prøver ofte også at lade hver med at svare og ringer stort set aldrig til ham, da han altid sviner mig på tlf og aldrig sms. Men nogle gange kan jeg bare ikke klare det mere, og derfor ringede jeg bl.a. i dag. 
jec prøver ikke at svare og ikke at læse unødvendige beskeder, prøver at skrule hurtigt igennem. Håber det giver mening? 
det sindsygt hårdt

Jeg ved det er hårdt. Har som sagt stået lige midt i det. 
men hvis det nogensinde skal blive anderledes er én af jer nødt til at være den voksne der forholder sig fornuftigt, roligt og ikke går ind i konflikter. Det virker. Men det kan tage lang tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.